Lets ride " gravel" verzameltopic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Misschien is het een goed idee om specifiek voor gravelbikes geschikte ritjes en tochten eens op te pakken in dit topic?
Er zijn natuurlijk erg veel gebieden waar mooie (grotendeels) offroad tochten zijn te maken met onze gravelbikes. Er zijn intussen regelmatig georganiseerde tochten en diverse gpx routes te vinden.

In een "lets ride gravel" kunnen forummers hun lokale bekende rondje delen met een groepje mede gravelaars voor een gezellig tochtje. Er zijn intussen al wat mooie initiatieven geweest.

Snelheid staat niet voorop, wel fun en genieten van mooie gebieden.
"Gravel" is natuurlijk een vaag begrip, maar zoveel mogelijk offroad (geen racefiets routes) maar ook redelijk te doen voor een gravelbike (geen specifieke lastige mtb routes) .
Tips voor georganiseerde of gpx tochten zijn wat mij betreft ook welkom.

Mijn tip:
Veldtoertocht vd Turfridders te Etten Leur as zondag 13 jan va 0830 is (meestal) goed te doen voor gravelbikes....als je niet bang bent van modder :wink:

Vraag: er moet toch een ERG mooie Brabantse Wal gravelride zijn te maken ?

NB: ik ga binnenkort eens alle mij bekende paadjes vanaf Terheijden richting Dorst-Rijen aan elkaar plakken tot een mooie route. Wanneer die klaar is prik ik een datum.

Wie trapt af?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hoewel ik mijn gravelbike vooral gekocht heb als een comfortabele racefiets ga ik dit topic wel in de gaten houden.
Zolang het inderdaad relaxed is (qua tempo en afstand) en mooi weer lijkt het me wel leuk om eens met wat anderen te gravelen :-q

Moet ik toch nog een paar noppenbandjes scoren :D
(edit: net gedaan, paar Schwalbe G-One allround dus ik kan nu ook onverhard...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Top intiatief!
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Mensen uit het Zeelandse , ik heb een leuke route uitgewerkt van circa 150km doorheen de Polders , zeeland en het Meetjesland.
Ruwweg : Eeklo-Eede-Middelburg(B)-Sluis-Draaiburg-Aardenburg-Bakkersdam-Stroopuit-Waterland Oudeman-St Jan in Eremo-Bentille-Kaprijke-Lembeke-Waarschoot-Sleiding-Waarschoot en terug in Eeklo. Starten kan je infeite waar je wil. Inkorten is gemakkelijk. Zo heb je de keuze tussen 40 , 80 of de full monty.
Wie de GPX wil stuurt maar een PM.

Fietsen doe je wel op eigen risico.
Christonabike!!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klinkt interessant, ik stuur je even een PB! Kan je een indicatie geven wat te verwachten qua ondergrond en verhouding offroad/weg ongeveer?

Verder goed initiatief dit topic, valt me nu pas op. Brabantse Wal moet inderdaad met gemak een mooie route te maken zijn!
Ik zou ook nog weleens een Let's Gravel willen maken hier in de buurt, zal daar eens wat voor gaan uit zetten. :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Niet echt lokaal maar voor wie eens naar het buitenland wil kan ik de officiele mtb kaarten van de vulkaaneifel aanbevelen. Dit heten "mtb routes" maar zijn 69% gravel, 30% asfalt, 1% singletrack. Heerlijk op de gravelbike eigenlijk! Wil er zelf deze zomer 2 of 3 dagen fietsen met hotelovernachtingen.

https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... lpark.html
Waar woke is, is vuur
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Makkelijk schreef: di 5 februari 2019, 13:30 Niet echt lokaal maar voor wie eens naar het buitenland wil kan ik de officiele mtb kaarten van de vulkaaneifel aanbevelen. Dit heten "mtb routes" maar zijn 69% gravel, 30% asfalt, 1% singletrack. Heerlijk op de gravelbike eigenlijk! Wil er zelf deze zomer 2 of 3 dagen fietsen met hotelovernachtingen.

https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... lpark.html
Thnx voor de tip :-q leuk voor lang weekendje weg inderdaad.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klinkt goed, als wildkamperen toegestaan is misschien ook mooie gravelbike-packing trip voor een weekend.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Op de website van Gravelrides.cc staan een aantal leuke routes.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Die heb ik gezien, binnenkort maar eens een van die routes in de regio Arnhem doen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks voor de site, kende hem nog niet.
Staan een aantal rondjes op rond Hilversum/ Lage vuursche die ik weleens kan proberen
Plaats reactie