Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

hm, volgens mij word ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik wilde alleen aangeven dat de omleiding als sneller aan voelt en niet per se dat ik snelle tijden wil rijden.

Hoe dan ook, ik zie uit naar de nieuwe lussen. Hopelijk kunnen we daar dit jaar nog van genieten als alle bezwaren van tafel zijn en vergunningen in orde zijn.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: wo 2 januari 2019, 11:16 hm, volgens mij word ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik wilde alleen aangeven dat de omleiding als sneller aan voelt en niet per se dat ik snelle tijden wil rijden.

Hoe dan ook, ik zie uit naar de nieuwe lussen. Hopelijk kunnen we daar dit jaar nog van genieten als alle bezwaren van tafel zijn en vergunningen in orde zijn.
Sorry, was inderdaad mijn interpretatie. Het rondje is qua tijd inderdaad korter, en dat zie ik als een nadeel ;) Hoe langer en langzamer de route hoe meer tijd op de MTB :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

:-q

Wat betreft de nieuwe lussen: ik weet dat men daarover geen voorspellingen durft te wagen maar is een voor iedereen toegankelijk midden- en noordlus in 2019 haalbaar denk je? :-D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: wo 2 januari 2019, 11:43 :-q

Wat betreft de nieuwe lussen: ik weet dat men daarover geen voorspellingen durft te wagen maar is een voor iedereen toegankelijk midden- en noordlus in 2019 haalbaar denk je? :-D
Ja, dat is haalbaar als alle partijen hun gezonde verstand gebruiken (maar dan had dat 4 jaar geleden ook al gekund :-{ ).
MTBNW doet echt alles (nog veel meer dan de meeste mensen weten) om het proces goed af te ronden. De wet en regelgeving in NL zou goed door Kafka geschreven kunnen zijn soms ........ Mijn persoonlijke idee is dat de routes morgen open kunnen en dat "ze" daarnaast maar blijven procederen tot ze een ons wegen.... Dit speelt inmiddels ruim 7 jaar vanaf de eerste verkenningen m.b.t. de verlegging/verlenging van de MTB route in Schoorl. Een ongelofelijke verspilling van tijd, geld en moeite door een extreem klein extremistisch groepje die zich volledig hebben ingegraven en die handelen uit louter eigenbelang ..... diep en diep triest maar dat is zoals het is.

....... ik ga ff fietsen :tong
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Over de nieuwe route gesproken...

Ik zie op FB steeds meer filmpjes van een niet nader te noemen bekende Bergense MTB'er die lekker aan het rijden is op het nieuwe parcours, al dan niet met een hele groep vrienden/kennissen/weet ik veel... Ik herken er althans geen delen van de 'originele' route in en ik kom er toch vrij regelmatig/vaak.

Misschien dat hij bepaalde privileges heeft, dit in opdracht van MTBNW doet, of een andere goede reden heeft. Ik krijg er echter toch een beetje jeuk van elke keer, aangezien de route domweg nog niet toegankelijk is.

Nogmaals, misschien praat ik voor mijn beurt. Zo niet, is het wellicht een idee om eens contact op te nemen met de persoon in kwestie.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Voor de goede orde; niemand, maar dan ook echt niemand...ook die gast met die skibril en koptelefoon niet.....heeft toestemming van MTB-Noordwest of Staatsbosbeheer om op de nieuwe stukken te; fietsen, wandelen, hardlopen, trailrunnen, paddenstoelen plukken, zandhagedissen te tellen, schijten, sexen of watdanook te doen.

Duidelijk?

Dussssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Koelman schreef: wo 2 januari 2019, 21:15 Over de nieuwe route gesproken...

Ik zie op FB steeds meer filmpjes van een niet nader te noemen bekende Bergense MTB'er die lekker aan het rijden is op het nieuwe parcours, al dan niet met een hele groep vrienden/kennissen/weet ik veel... Ik herken er althans geen delen van de 'originele' route in en ik kom er toch vrij regelmatig/vaak.

Misschien dat hij bepaalde privileges heeft, dit in opdracht van MTBNW doet, of een andere goede reden heeft. Ik krijg er echter toch een beetje jeuk van elke keer, aangezien de route domweg nog niet toegankelijk is.

Nogmaals, misschien praat ik voor mijn beurt. Zo niet, is het wellicht een idee om eens contact op te nemen met de persoon in kwestie.
Wat wil je nu precies bereiken met je post ? :-?
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

BOSS schreef: wo 2 januari 2019, 22:32 Voor de goede orde; niemand, maar dan ook echt niemand...ook die gast met die skibril en koptelefoon niet.....heeft toestemming van MTB-Noordwest of Staatsbosbeheer om op de nieuwe stukken te; fietsen, wandelen, hardlopen, trailrunnen, paddenstoelen plukken, zandhagedissen te tellen, schijten, sexen of watdanook te doen.

Duidelijk?

Dussssss©
Mij wel en je zal me er ook geen dag eerder tegenkomen dan de dag dat jullie zeggen dat het mag (wat een prachtige zin)...

En wat ik wil bereiken met mijn post? Dat er iemand met een vrij groot bereik op een groot social media platform 'illegaal' op de nieuwe route rijdt en dat vrolijk openbaar deelt. Gezien de uiterst moeizame totstandkoming van het nieuwe deel, zou je toch moeten weten dat dit alleen maar koren op de molen is voor tegenstanders... We staan er als mtb'ers al niet zo goed op bij sommige mensen, daar gaat dit niet echt op een positieve manier aan bijdragen!
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat is helaas geen antwoord op mijn vraag :-?
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Koelman schreef: wo 2 januari 2019, 23:00 En wat ik wil bereiken met mijn post?
Dat er iemand met een vrij groot bereik op een groot social media platform 'illegaal' op de nieuwe route rijdt en dat vrolijk openbaar deelt.
Dat doet ie toch netjes voor je ?
:winkie:

Als het je ondragelijk jeukt --> Facebook unfrienden.
Werkt uitstekend kan ik je vertellen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

If you can't beat them, join them ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Never mind, we gaan er niet uit komen denk. Of je snapt het niet of we zitten niet op één lijn...

Schijnbaar vindt jij het heel normaal dat er mensen illegaal op de nieuwe route rijden en hier vrolijk filmpjes van de wereld in slingeren... En dat terwijl er door MTB NW zeer nadrukkelijk wordt verzocht om dit gewoon NIET te doen, naast dat het gewoon NIET MAG!

Heb de betreffende persoon op FB overigens ook al een berichtje gestuurd, hopelijk doet hij er wat mee.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Koelman, je legt me woorden in de "mond" die ik niet gebruikt heb.....als je wilt weten wat ik er van vind kun je dat ook gewoon vragen. Misschien zitten we wel op 1 lijn bijv ? Geloof me ik snap het uitstekend, perfect zelfs, de routes liggen immers in mijn achtertuin, in mijn bos ook nog :winkie:
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: wo 2 januari 2019, 23:53 Koelman, je legt me woorden in de "mond" die ik niet gebruikt heb.....als je wilt weten wat ik er van vind kun je dat ook gewoon vragen. Misschien zitten we wel op 1 lijn bijv ? Geloof me ik snap het uitstekend, perfect zelfs, de routes liggen immers in mijn achtertuin, in mijn bos ook nog :winkie:
Ok touché.

Het is ook mijn thuisparcours. Dus frustreert het me des te meer dat het door dit soort ongein alleen maar langer duurt voordat het nieuwe deel open kan.

Ik weet dat er hier mensen meelezen die zeer nauw betrokken zijn bij de realisatie van het nieuwe deel, dus wilde hen attenderen op dit 'geval'.

Had dit ook via een pb gekund? Wellicht, maar ik heb het nu al zo gedaan.

Hij wordt er FB inmiddels ook al door diverse mensen op aangesproken, maar het kwartje lijkt (nog) niet echt te vallen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat kwartje gaat ook niet vallen. Geloof me. Ken hem persoonlijk sinds 1988 ofzo.

We raken van tijd tot tijd allemaal gefrustreerd, alleen moeten we wel voor ogen houden dat het een stel extremistische boomknuffelaars zijn die dit veroorzaken. Puur frustreren, vertragen, traineren, handhavingsverzoeken op de huidige route aanvragen, de boel slopen, de kranten hebben er recent vol van gestaan. Heel erg eng volk als je het mij vraagt. En het houdt maar niet op.

De huidige route hebben we in 3 weekenden aangelegd.
Met deze zijn we al 7 jaar bezig. Bizar.

Dus toch op 1 lijn :-q
Plaats reactie