Het grote fietsvakantie en bikepacking topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 14 november 2018, 22:01 Nee hoor. Trek X-Caliber heeft dat nog, bijvoorbeeld.

Maar waarom geen krom stuur?
Maar waarom alu? In staal zijn er meer mogelijkheden op dit vlak...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Victor1977 schreef: wo 14 november 2018, 22:19
Jurriaan schreef: wo 14 november 2018, 20:27 Recht stuur met een dergelijke korte bovenbuis gaat in mijn geval geen lekkere zithouding opleveren. En dat hebben de meeste gravelbikes. En een mtb frame met nokoogjes is iets uit de tijd van de 26er.
een mtb frame uit de tijd van de 26ers is zo slecht nog niet voor een bikepacking fiets. Veel 26ers kunnen 28" wielen aan tot wel 30mm of zelfs 32mm. Ze zijn wel goedkoop en er valt voor een hobbyist zeker iets leuks van te maken. En ze zijn er ook zonder nokoogjes om schijfremmen te gebruiken. Ja ik ben iemand die oud materiaal vaak nog een 2e of zelfs een 3e kans geeft :-D
Kan ook zeer zeker en ervaring mee (mijn crosser was aan zijn 2de leven bezig). Carbon vork met nopjes zal dan meer een uitdaging zijn in 26".

Idd, trek x-caliber heeft nokjes :-q

Staal is ook prima. Genoemde crosser, een Canyon Grand Canyon, vond ik een prettig frame.

Geen kromstuur om dezelfde houding te behouden als op de mtb. Zo diep zitten als met een kromstuur kan vind ik ook niet prettig. En belangrijkste, recht stuur stuurt veel actiever.
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Mijn Reisfiets, een stalen M-gineering. Rohloff naaf, son naafdynamo, Ik ging hier op weg naar een festival waar ik een week zou verblijven en vrijwilligerswerk zou gaan doen. Vandaar dat ik wat veel bagage mee heb.Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Klassieker, bagagerekken. Hip is het daarin tegen niet :bier:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Een M-gineering is niet hip, en zal het ook nooit worden.

En dat heeft-ie ook helemaal niet nodig ;)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

[quote="Kapitein Iglo" post_id=2367095 time=1546007664 user_id=15982]
Een M-gineering is niet hip, en zal het ook nooit worden.

En dat heeft-ie ook helemaal niet nodig ;)
[/quote]

Hip is ook altijd een beetje vluchtig, naar mijn bescheiden mening. Ik ben het met je eens dat dat niet nodig is.

Het frame is gebouwd als randonneur, met klassieke geometrie. Er zit nu echter geen racestuur meer op maar een brede riserbar. Ik wil wel weer een race stuur maar een race stuur met rohloff grip-shift en magura dus hydraulische remgrepen vind ik een iets te dure verbouwing.

Misschien dat ik de riserbar nog eens ga vervangen voor een jonesbar. Ik zou wel wat meer posties voor mijn handen willen hebben.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De Ortlieb tassen worden naar verluid door de toezichthouders van de Wereldfietsers verplicht gesteld. Op straffe van uitsluiting
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Is er eigenlijk een ander draadje voor mooie fiets (MTB)vakantie aanbieders en ervaringen? Ik zoek nieuwe uitdagingen komend jaar waar ik de tasjes kan laten vervoeren... :oops: bijvoorbeeld https://www.transnationalpark.at/angebote-mountainbike/ of https://www.schwarzwald-tourismus.info/ ... chwarzwald die ik al ken...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jij zoekt reisaanbieders? Hebben we volgens mij geen draadje over. Iets met mountainbikeforum...
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Jurriaan schreef: vr 28 december 2018, 21:02 Jij zoekt reisaanbieders? Hebben we volgens mij geen draadje over. Iets met mountainbikeforum...
Ja, grote of kleinere niche bedrijven - waar ook echt ge-mountainbiked moet worden onderweg. Of VVV's die iets organiseren voor zoals Ober Osterreich enzovoort.. Ik zou wel benieuwd zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik beoefen beide sporten, nog niet gecombineerd gedaan dus tips heb ik niet.
Gelukkig staan bikemotion en de fietsbeurs voor de deur. Bij die laatste kun je echt parels vinden. Of rechtsreeks of via fietser die er komen.

Niet hip en wel geschikt voor dragers. Kandidaat om mijn Adventure bike te vervangen.
Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: vr 28 december 2018, 19:11 De Ortlieb tassen worden naar verluid door de toezichthouders van de Wereldfietsers verplicht gesteld. Op straffe van uitsluiting
Er is anders een zeer kleine kentering gaande richting bikepacking... zeeeeeer klein....
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ltqalias schreef: vr 28 december 2018, 21:10
Jurriaan schreef: vr 28 december 2018, 21:02 Jij zoekt reisaanbieders? Hebben we volgens mij geen draadje over. Iets met mountainbikeforum...
Ja, grote of kleinere niche bedrijven - waar ook echt ge-mountainbiked moet worden onderweg. Of VVV's die iets organiseren voor zoals Ober Osterreich enzovoort.. Ik zou wel benieuwd zijn.
Of het wat voor je is weet ik niet, maar www.gite-labergerie.nl organiseert ook trektochten van een week. Alles geregeld, overnachtingen, bagage vervoer, maaltijden, routes... Je hoeft zelf alleen maar te fietsen en te genieten ;-)

Ik kom er al jaren en heb voor komend jaar de Chemins du Soleil trektocht geboekt.
http://www.gite-labergerie.nl/mountainbiken/kalender/
(de site is niet overal actueel, maar de kalender is dat wel).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

[quote="bert l." post_id=2367122 time=1546017068 user_id=2236]
De Ortlieb tassen worden naar verluid door de toezichthouders van de Wereldfietsers verplicht gesteld. Op straffe van uitsluiting
[/quote]

Ik ga nog wel proberen zo weinig bagage mee te nemen dat de obligate Ortlieb voortassen overbodig worden. Een frontrol met harnas heeft ook mijn belangstelling.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Probeer dan je voortassen als achtertassen te gebruiken - is best handzaam :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie