Hoeveel wegen mijn velgen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan voor xc gewoon een lichte 2.25 band monteren, tubeless.
Dan bespaar je gewicht waar het echt telt en voor weinig euros. Kies dan een band met een rond loopvlak, niet hoekig, want door de brede velg gaat het profiel 2.25 profiel vanzelf al iets vlakker staan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 24 december 2018, 17:15 Je kan voor xc gewoon een lichte 2.25 band monteren, tubeless.
Dan bespaar je gewicht waar het echt telt en voor weinig euros. Kies dan een band met een rond loopvlak, niet hoekig, want door de brede velg gaat het profiel 2.25 profiel vanzelf al iets vlakker staan.
Klopt, dat is wat ik na de winter ook wil doen, tubeless gaan. Banden moet ik mij ook nog is goed in verdiepen. Weet wel dat mijn huidige voor enduro/downhill zijn, beetje overdreven en dat merk ik ook wel als ik over de weg fiets. Bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waarom na de winter pas?
Fiets je nu dan niet?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

ThaSingleTrackMastah schreef: di 25 december 2018, 01:04 Waarom na de winter pas?
Fiets je nu dan niet?
Nou voor mijn gevoel gaat vloeistof en kou niet goed met elkaar, of zit er een soort anti freeze in? En als het dan zo koud is, dan fiets ik niet (nja commuten wel). En ga ik al fietsen, dan zal ik mijn oude bike pakken ivm pekelellende. Oftewel, dan staat de fiets stil. Dus vandaar na de winter dacht ik..

Nee op het moment kom ik er ff niet aan toe. Maar wil wel zo snel mogelijk weer proberen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Anti vries (PEG) is een belangrijk bestanddeel van de anti lek vloeistof.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

ThaSingleTrackMastah schreef: do 27 december 2018, 02:11 Anti vries (PEG) is een belangrijk bestanddeel van de anti lek vloeistof.
Bedankt :-q
Plaats reactie