Maar ik heb je de uitleg van de werking gegeven. En daarbij ook gezegd dat de functie die er aan gekoppeld wordt wat aan het verschuiven is. Zoals die jongen van Vorsprung ook al aangeeft is er dus geen definitie van wat wat precies is.Mark-V schreef: ↑ma 17 december 2018, 14:08 Conclusie is nog steeds: HSC = drops e.d. , LSC = vooral traction.
Dat LSC een bepaalde invloed heeft op drops e.d. omdat je eerst door het LSC gebied heen gaat ontken ik niet, maar uiteindelijk is het de HSC die bepaalt of je door je demper heen knalt of niet.
Het document wat Hurck toevoegt bevestigt dat ook nog eens:
"Not enough HSC and you'll blow through the travel too fast on sharp hits.
Too much HSC and your suspension will run rough and not use enough travel to absorb each bump"
"LSC gives you support, resists brake dive and body/chassis movements. It also provides traction.
Too little LSC and the fork will rapidly dive and offer no support or traction on small bumps. "
Hoe en of jij dat in andere bewoordingen ook verteld hebt is mij inmiddels niet duidelijk meer
Maar met die kennis in het achterhoofd zal ik mijn stukje nog eens doorlezen en kijken waar ik het kan verduidelijken.
In ieder geval bedankt voor je hulp / feedback!
En uiteindelijk kan een fabrikant zeggen wat 'ie wil, het gaat er dus om hoe jij het ervaart. Als bij jou inderdaad HSC helpt om de vork niet te laten doorslaan na een drop, dan moet je die knop gebruiken. Op basis van wat ik de afgelopen 20 jaar opgepikt heb zeg ik echter dat normaal gesproken dat juist in LSC zou moeten vallen.
Overigens geeft het voorbeeld van Hurck hierboven dat perfect weer. Hij heeft het niet over sprongen, maar of 'sharp hits', obstakels dus.