kermit schreef: ↑zo 16 december 2018, 14:28 Ik heb redelijk wat collega's in de buitendienst met leaseauto's, natuurlijk moeten die hun km's niet voor eigen rekening hoeven te maken. Die horen bij hun werk.
Maar privé kunnen ze die wagen ook onbeperkt volgooien zonder dat het ze een cent extra kost. Dat motiveert niet om de auto te laten staan, en ook niet om een beetje zuinig te rijden.
Top van Cheeta dat hij dat wel doet, maar ik vrees dat hij toch echt bij de goede uitzonderingen hoort.
"De rest" moet gemotiveerd worden door het in hun portemonnee te voelen. Meer rijden = hogere kosten.
Jemig... lekker kortzichtig zeg...
Voor mn werk rijdt ik dusdanige afstanden in mn (lease)auto dat ik in het weekend geen behoefde heb om voor elk wissewasje de auto te pakken.
Niet elke baan is te doen op het fietsje.
Daarnaast kost een leaseauto bij prive gebruik ook gewoon geld, dusdanig veel dat je er prima een eigen auto voor kan onderhouden, echter zit ik niet te wachten op een extra auto op oprit.
Mijn inziens moet onze overheid er veel meer aan doen om de grote vervuilers aan te pakken, te denken aan de vervuilende fabrieken, vliegen, scheepvaart, kolencentrales, enz.
De uitstoot van de auto beperken is een goede stap, echter is het resultaat maar een druppel op een gloeiende plaat.
Overigens vind ik de ontwikkeling van elektrisch rijden niet goed, beter zou ingezet kunnen worden op de ontwikkeling van waterstof.