Cyclotech Ninja 203 schijf ok?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Joqiz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 december 2018, 22:03

Wat ik me afvraag.... Ik zie de Cyclotech Ninja remschijven voorbijkomen maar nergens een review....
Gebruikt iemand deze schijven en wat zijn de ervaringen... zijn ze te licht voor Freeride/downhill??
Ik wil ze gebruiken op mijn xt M8020 maar twijfel tussen deze of de Shimano Deore XT RT86 Remschijf
Advies? ervaringen?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

zie je op enige manier potentieel voordeel door deze schijf te kopen ipv de Shimano?
Gebruikersavatar
Erik Bruining
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 3 oktober 2018, 08:27
Mijn mountainbike: Ragley BigWig 29er
Contacteer:

paulus1981 schreef: di 11 december 2018, 22:23 zie je op enige manier potentieel voordeel door deze schijf te kopen ipv de Shimano?
Is het antwoord hierop niet waarom TS deze vraag stelt?
Niet Zeuren, Scheuren

#sharethestoke
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Lijkt erg op een schijf van Alligator of Ashima. Enige wat ik daarvan weet is dat een vriend van er 1 had die in de afdaling van de Berninapas uit elkaar klapte. Ik zou dus zeggen dat ze wat te licht zijn voor het betere werk bergaf.
Nadeel van de Icetec schijven van Shimano is dat als ze wat doorslijten je vrij snel op de alu kern zit. Uiteraard had je dan al wel de schijf moeten meten en vervangen, maar mij overkwam dat halverwege een Alpentrip. Met een volledig stalen schijf kan je dan nog probleemloos doorremmen, maar die RT86s voelden en klonken echt heel onaangenaam. Ik heb nu zelf een set Magura schijven gekocht, gewoon simpel zonder spider en andere fratsen.
Mocht je toch een Shimano schijf met spider willen (ze lijken wel iets beter tegen buigen te kunnen) dan zou ik de RT76 nemen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je 6-gats bevestiging hebt, dan heeft Shimano ook hele fijne schijven, de SM-RT66.
Minstens zo goed als de Magura's (heb ze beide).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die Cyclotech Ninja lijken me ook wat weinig remoppervlak te hebben om echt optimale prestaties te leveren.


Als het goedkoop moet zijn: laatst een setje Elvedes gemonteerd. Weinig spannend, werkt prima! Ook met Magura, BBB en Shimano heb ik goede ervaring, de geheel stalen uitvoeringen in ieder geval.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie