rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Het was alweer een poosje geleden dat ik Gieten had gefietst, maar tot mijn grote vreugde was er weer van alles nieuw aan de route! Het hele stuk klinkers is verdwenen en ingeruild voor verse singletrack met fijne kombochtjes :)

Het was wel zwaar trappen zaterdag, voor een groot deel lag dat aan mijn matige conditie, maar ook de bijna plakkerige toplaag van de route werkte niet mee. Maar toch, heerlijk rondje gedaan. Deze route wordt echt fantastisch onderhouden!
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Gisteravond een heerlijke nightride gedaan. Met een kleine groep, geloof iets van 25 man, was er toestemming om de route van Gieten te fietsen. Erg gaaf om te doen. Met heen en terug fietsen uiteindelijk 78km gefietst in de vrieskou met gure wind. Heerlijk!!
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Net terug van een rondje Gieten.

Paar nieuwe stukken single track die de bredere bospaden vervangen. Mooie aanpassing!
Helaas de extra lus bij de zand winning niet gereden. Wist wel dat er daar wat aanpassingen / extra lus ligt. Echter helemaal niet aangedacht toen ik in die hoek was.

Toch wel fijn, z'on mooie route op 25 mins fietsen vanaf huis!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Die nieuwe lus heb ik vorige week vrijdag wel gedaan. Was toen nog vrij nat, en heeft meer mensen nodig die de boel aanrijden :) Het was hard werken door het vrij mulle zand :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik ben gisteren voor de 1e keer geweest, erg leuk parcours en je kan zien dat er veel tijd en onderhoud in wordt gestoken. Ik heb alleen rood gereden, groen maar overgeslagen ivm pap in de benen :oops:

Jammer dat het zover weg is, anders had ik hier zeker vaker terug geweest.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Voor het eerst na 'de winter' weer volledig gereden. Heb een aantal veranderingen gezien die het inderdaad mooier maken. Wederom lag het er prachtig bij. Komende vanuit Assen is voor mij het eerste deel het mooist. Na de zandafgraving met de bultjes wordt het allemaal wat saaier maar gezien de mogelijkheden ook begrijpelijk. Al met al weer een prettige hernieuwde kennismaking.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Omdat er eindelijk weer 's avonds in het licht gefietst kan worden was er gisteren weer even tijd voor een rondje Gieten. Erg lekker gefietst, hoewel het tempo er nog niet helemaal is :wink: De rechte stukken zijn op het moment SNEL, hard aangereden en nog niet mul. Voor mij mooi om een beetje uit te blazen. In het bochtenwerk is het af en toe wel tricky, het is droog, dus los zand op een harde onderlaag = glad. De heide is alweer supermul. Dat belooft nog wat voor als het zomer wordt....
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Als beginner vandaag voor het eerst echt het parcours op geweest in Gieten na een paar maanden op de paden conditie kweken.. :D
Begonnen bij de Nijslootsweg en meteen bijna in de vijver verdwenen.. :( , daarna ging het gelukkig snel beter.. uiteindelijk wel de afkorting genomen. Vrijdag dan maar de hele route rijden.. daarna misschien de fiets maar een beetje upgraden..
De lange stukken kan ik aardig doortrappen en ook de kombochtjes zijn niet zo'n probleem, op de klimmetjes merk ik echter dat het schakelen en de techniek nog onvoldoende is..
Vind het verder een mooie route, ik wandel hier vaak, maar op de fiets zie je toch weer andere stukken. Alleen de oversteken met de gewone fietspaden en weg zijn wel wat tricky her en der, na een bocht sta je er soms ineens midden op.. kwestie van parcours kennis tekort nog..
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mach0 schreef: wo 15 mei 2019, 18:31 Als beginner vandaag voor het eerst echt het parcours op geweest in Gieten na een paar maanden op de paden conditie kweken.. :D
Begonnen bij de Nijslootsweg en meteen bijna in de vijver verdwenen.. :( , daarna ging het gelukkig snel beter.. uiteindelijk wel de afkorting genomen. Vrijdag dan maar de hele route rijden.. daarna misschien de fiets maar een beetje upgraden..
De lange stukken kan ik aardig doortrappen en ook de kombochtjes zijn niet zo'n probleem, op de klimmetjes merk ik echter dat het schakelen en de techniek nog onvoldoende is..
Vind het verder een mooie route, ik wandel hier vaak, maar op de fiets zie je toch weer andere stukken. Alleen de oversteken met de gewone fietspaden en weg zijn wel wat tricky her en der, na een bocht sta je er soms ineens midden op.. kwestie van parcours kennis tekort nog..
Leuk! Ja dat begin vanaf de Nijslootsweg is direct het lastigste stuk van de hele route. Als je er een beetje handigheid in krijgt ook direct 1 van de leukste stukjes :) Gewoon nog een paar keer doen en je wordt geheid steeds beter. Hoeveel heb je uiteindelijk gefietst?
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Iets van 40 km incl heen en terugweg van 18 km totaal..
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Bokmaaa schreef: di 14 mei 2019, 08:51 Omdat er eindelijk weer 's avonds in het licht gefietst kan worden was er gisteren weer even tijd voor een rondje Gieten. Erg lekker gefietst, hoewel het tempo er nog niet helemaal is :wink: De rechte stukken zijn op het moment SNEL, hard aangereden en nog niet mul. Voor mij mooi om een beetje uit te blazen. In het bochtenwerk is het af en toe wel tricky, het is droog, dus los zand op een harde onderlaag = glad. De heide is alweer supermul. Dat belooft nog wat voor als het zomer wordt....
Vrijdag en Zondag een ronde gereden in Gieten, waar de oversteek over de heide vrijdag nog goed te doen was, liep ik zondag op het zelfde stuk bijna vast.. groot verschil in 2 dagen..
Ook opvallend veel MTBérs die mij tegemoet kwamen op de single track stukken..??

En wat betreft glad.. los zand en blad her en der.. de groep die iemand op zijn buik met een blauwe Trek in zijn nek voorbij zagen schuiven Zondag.. :roll: dat was ik... :oops:
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Vond de heide gisteren nog prima te doen. Er was gisteren een toertocht in Balloo die deels over de vaste route van Gieten ging. Heb ' m zelf ook gereden. Maar deze ging niet tegen de route in! Want ik kan route Gieten wel dromen.....
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Dat was de rode lintjes? Die gingen dezelfde kant op in ieder geval.. vooral aan het begin bij de Nijslootsweg kwamen er diverse tegen het verkeer in, ging verder zonder problemen maar je gaat toch twijfelen of je zelf fout zit.. het eerste stuk als je de hei oprijd was aardig muller geworden de kronkels erover gingen nog prima , maar waren vrijdag ook nog een stuk harder.. beetje regen zou nu wel leuk zijn..
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

:evil:

5 min alleen in een kamertje met degene die dit gedaan heeft. :evil: :evil:

Gewoon hersenloze acties zijn dit.
Plaats reactie