NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

BadmonkeyNL schreef: ma 26 november 2018, 11:25 Tja, de sociale code noemen ze dat, ken ook helaas redelijk wat personen die zich ook aan die 'langzame rijders' storen... bij een korte pauze kijken ze elke keer achterom of die langzaampies er al weer aankomen, 'doorrijden, we moeten ze voorblijven!'.
Willen/moeten doorrijden op een bijna only singletrack track, ach ...

Het is toch ook wel weer grappig om te zien dat de schapen achter elkaar aan racen op deze hand-build singletracks terwijl er prachtig mooie vrije tracks op 0-2,5 uur rijden vanaf utrecht beschikbaar zijn. Oh ja die zijn niet meestal niet strava segmented, hebben geen noob-proof bewegwijzering en dus GPS rijden, hebben natuurlijke obstakels en ongemakken, je zou zomaar eens kunnen moeten lopen, zou dat het zijn?

Chips nu verklap ik mijn geheim om toch nog heel veel fun te hebben in deze drukke dagen ;-) Dus iedereen vooral op de vaste tracks blijven rijden, zondag morgen en hier klagen!

'Nou dag heur' :-q

Het was misschien wat ongelukkig verwoordt door de vorige poster..
Maar man man jij gaat ook wel van leer gelijk...

Ik vind je reactie ietwat overdreven snap je intentie wel maar rustaaggggggg... Gee nstress achter je toetsenbord.
En vooral veel plezier op de tracks gewenst ook :-q :bier:
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Vandaag lekker op de Hoge en Lage gekacheld. De enige "medereizigers" waren drie lieftallige ladies die lekker stonden te beppen en die me later, terwijl ik een fotootje nam, weer ophaalden. Na foto erachteraan, en de achterste heeft wel drie keer gevraagd of ik er langs wilde. NEE...ik kom voor de route, niet voor een wedstrijd. Later kon ik er beter langs en hoorde ik "genietse hè". Kijk daar gaat t om. GENIETEN.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Hoe zit het met die andere(klim) kuil, daar werden ook nog wel eens clinics gegeven, mag je hier nog steeds komen nu de nieuwe route er is?
Tip voor mensen die zich op zondag storen aan drukte en file is zuiderheide en Anna's hoeve, op nog geen 10 minuten trappen van HV.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Senior schreef: ma 26 november 2018, 19:57 Vandaag lekker op de Hoge en Lage gekacheld. De enige "medereizigers" waren drie lieftallige ladies die lekker stonden te beppen en die me later, terwijl ik een fotootje nam, weer ophaalden. Na foto erachteraan, en de achterste heeft wel drie keer gevraagd of ik er langs wilde. NEE...ik kom voor de route, niet voor een wedstrijd. Later kon ik er beter langs en hoorde ik "genietse hè". Kijk daar gaat t om. GENIETEN.
En jij maar genieten toen je achter die drie dames reed zeker :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5869
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Toegegeven het uitzicht was mooi.😎
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Weet iemand hoe het erbij ligt na de regen van gister?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Welke regen? We komen nog 200 regendagen te kort alvorens we van een normale grondwatersituatie kunnen spreken. Water valt momenteel op een spons, een droge. :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bonkie schreef: vr 30 november 2018, 09:20 Weet iemand hoe het erbij ligt na de regen van gister?
Super, bijna nergens nattigheid op de trails (en dat uit mijn mond op LV...)
bert l. schreef: vr 30 november 2018, 11:12 Welke regen? We komen nog 200 regendagen te kort alvorens we van een normale grondwatersituatie kunnen spreken. Water valt momenteel op een spons, een droge. :P
Mag hopen dat die 200 dagen niet ingehaald worden, daar hebben de trails vast geen zin in. :winkie:

Los daarvan: Wat een genot om vanmorgen LV/HV te doen, goed voor dikke anderhalf uur "spelen". Parcours is echt leuk en het verschil met de 1.0 versie is te bizar voor woorden. Blij dat ik 5 km fietsafstand van LV woon.
Verder even het "gevorderde" gedeelte voor de verandering gepakt en er op blijven zitten, dus dat kan Fredje ook :lol:
Verder niets gemerkt van files op de trails, geen "vergaderingen" midden op de trails, geen trailrunners, geen wandelwagens. Je zou bijna denken dat het nog geen weekend was............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Ligt er inderdaad super bij.......
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wat schrijft Fred nu dan toch over LV :o Jaren lang afgeven op dat rondje en nu sluit hij het in zijn armen :kiss:

Fijn weekend met kabouterdrank ofzo :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

UHR-routes, voor ieder wat wils. Binnenkort koppelen we met Ede e.o.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Jurriaan: We kunnen nog wel een paar foto’s uit “the good old day’s” er bij pakken en dan weet je waarom ik om ben. Iets met varkens en modder etc.....
@Bert: UHR9 was dus nog maar een opwarmertje met wat er nog gaat komen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die modderstrook op Zeist. Je wist niet beter en dook er vol in. Nu huilen we al om een paar plasjes op de track. Eigenlijk een groot compliment voor de UHR crew.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: za 1 december 2018, 09:30@Bert: UHR9 was dus nog maar een opwarmertje met wat er nog gaat komen.
UHR is begrensd tot de provinciegrenzen, maar het is zeker mijn ambitie om een koppeling te maken met Veluwe-zuid en dan de grens met Gelderland over te steken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie