"Velofreak" Marktplaats

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
wesleykock
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 12 december 2003, 11:43
Mijn mountainbike: Rotterdam

Vandaag heb ik een nieuwe lichte stuurpen en titanium schroefjes via verkoper Velofreak op marktplaats gekocht.

Was bijzonder tevreden tot de montage, waarbij de montage van de stuurpen om de vork het fout ging met een van de titanium schroefje die afbrak in de stuurpen.

Toen ik Velofreak hierop aansprak dacht hij mee door oplossingen aan te handigen als een nieuwe stuurpen tegen kostprijs aan te schaffen of de schroef uit te boren oftewel hij nam nergens verantwoordelijkheid om financieel de schade te compenseren.

Wees gewaarschuwd, hij nam mijn klacht niet serieus en sprak nog net niet uit dat ik geen goede monteur was omdat ik geen torque wrench gebruik wanneer ik onderdelen installeer op mijn carbon bike.

Hij verkoopt zijn spullen vanuit een woonhuis in Rotterdam.

Wees gewaarschuwd!!
Ride or Die....
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ok.. maar euhhh waarom is dit de verantwoordelijkheid van velofreak? Ik heb ook wel eens (best wel vaak) wat verkloot met het sleutelen.. dan ga ik ook niet de verkoper er op aanspreken.. Maar ik begrijp uit je topic dat ik dat in het vervolg wel moet doen..
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind dat hij je aardig tegemoet komt....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Verkoper heeft hier geen schuld. Gebruik de volgende keer een momentsleutel.
nmolenbeek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: di 16 november 2004, 10:35
Mijn mountainbike: Een hele mooie!

Volgens mij heeft veldfreak netjes gehandeld. zou zo van hem kopen. hij is niet verantwoordelijk voor het boutje. en was deze defect dan had je het gezien. dus eerder een montage fout
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

"Alles" is tegenwoordig een ander zijn schuld.

Iets of ergens niet mee eens?
Niet meer praten of overleggen maar het moet opgelost worden zoals IK t wil!
Zo niet...dan gelijk aan de digitale schandpaal en met naam en toenaam benoemen.

Is eigenlijk niet eens van het padje maar is ZIEK!
Ik er toch echt wel kotsmisselijk van...

Los een probleem op, schuif niet de ander gelijk de zwarte piet toe en denk eens gewoon helder na!

Ik ben het met de andere voorgaande replys eens, hij wilde het wel erg netjes met je regelen.
Is zoals ik t lees ook echt je eigen schuld en dan nog proberen t onderste uit de kan te halen.

Misschien na het lezen van de reacties hier, dat je zou kunnen overwegen om je post te verwijderen of in ieder geval zijn naam en bijnaam weg te halen?

Of misschien dat moderators hier in willen/kunnen/mogen grijpen????

PS ik wil t wel uitspreken:
Je bent een slechte monteur om geen momentsleutel te gebruiken en dan nog de schuld bij een ander neerleggen!?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Je hebt dus deze stem gekocht?

Met 16 euro extra voor de 6 titanium boutjes?
Dus eigenlijk heb je een schade van 16/6 = 2,67 euro opgelopen omdat het boutje afgebroken is?
Is het dan de moeite waard om er een hele heisa van te maken?

Het boutje kun je inderdaad gewoon uitboren, zonder de stem daarbij te beschadigen.....
Dan heb je alleen nog een nieuw boutje nodig....
Stel dat hij aan had geboden om je een nieuw boutje te sturen, was je dan tevreden geweest?

Puur om je gedachtengang te begrijpen:
Stel dat je dit spul gekocht had, maar het zelf niet was gaan monteren maar aan de LBS gevraagd had om het er op te zetten.
Wie was er dan aansprakelijk geweest als er een boutje afgebroken was tijdens de montage?
De leverancier van het spul, of de fietsenmaker?
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Hmm, ik weet niet of 1 van jullie ervaring heeft met titanium boutjes uitboren die in een aluminium pen afgebroken is en als dat al lukt met een linkse tap uitdraaien: dat is vrijwel kansloos.

Zoals jullie al aangeven, waarschijnlijk te hard aangetrokken. Die pen kun je weggooien.

Overigens is zoiets toch niet te vertrouwen: licht, goedkoop, betrouwbaar gaan niet samen.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

bartsince1975 schreef: do 29 november 2018, 00:35 Hmm, ik weet niet of 1 van jullie ervaring heeft met titanium boutjes uitboren die in een aluminium pen afgebroken is en als dat al lukt met een linkse tap uitdraaien: dat is vrijwel kansloos.
Linkse tap? Nergens voor nodig. Doorboren met 3mm boortje en pen erin verlijmen. Vervolgens boutje eruit draaien en nieuwe erin.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Net zoals TS misschien wat te snel is met zijn aantijgingen aan het adres van Velofreak, moet dit forum misschien niet “en masse” over TS oordelen. We waren er niet bij, en ook al kunnen we ons er een voorstelling van maken, terughoudendheid siert ons.

Amen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Een titanium boutje kapot trekken in een lichtgewicht alu stuurpen? Ik zou verwachten dat je eerder de draad in de stuurpen kapot maakt.

Vloeigrens-vergelijk:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vloeigrens

Als ik die gedachte doortrek is het toch echt een non-conformiteit-probleem en zal de verkoper toch echt verantwoordelijkheid moeten nemen gezien zijn advertentie.

Maar ik zit niet genoeg in vloeigrens van een bout vs schroefdraad om hier echt iets zinnigs over te zeggen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik zou ook de verkoper aanspreken als ik bij het normaal monteren van een stuurpen een boutje af breek. Dan is er iets mis met het boutje (ervan uitgaande dat deze niet door de hulk aangedraaid was)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Wel leuk om te lezen die verschillende reacties. Wie waarvoor verantwoordelijk is zal uiteindelijk moeten blijken uit de wijze waarop eea is gemonteerd en het antwoord op de vraag waarom het is gebroken. Misschien kan TS een nadere toelichting geven, met foto’s ..
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

wesleykock schreef: di 27 november 2018, 18:14 Hij verkoopt zijn spullen vanuit een woonhuis in Rotterdam West.
Extraparts weer actief onder een andere naam?

Bij Extraparts heb ik ook wel eens uitgeboorde tita-schroeven gekocht maar die liggen nog steeds ongebruikt in de onderdelenkist. Heb toch niet het lef om deze op cruciale punten te monteren.....
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Sowieso, extra lichte onderdelen, geen merk een lage prijs en verkoop via marktplaats ... its a recipe for disaster ...
Plaats reactie