Vakantie regio's voor alle niveau's (en met natuur/cultuur)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Freewheeler
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 14:37

Ikzelf ben wel een ervaren fietser. Mijn vriendin is nu enkele jaren aan het touren geslagen. Er leuk om af en toe samen te gaan.
Alleen heeft dit soms zijn beperkingen. Zo zijn we vorig jaar in Mayrhofen (Zillertal) geweest waar we genoten hebben van de natuur en de gastvrijheid van de vriendelijke Oostenrijkers.
Het is een dal dus het is óf vlak, óf 2 uur aan een stuk omhoog. Voor mij mocht het technisch uitdagender op de dagen dat ik alleen ging (vrijwel allemaal schotter).
Ter vergelijking kan mijn vriendin in zuid limburg prima uit de voeten (mag langer, niet steiler). Voor mij mag het zijn zoals ardennen etc, maar wil het op vakantie niet veel gevaarlijker maken. Al is een bewaakt bikepark of flowtrail natuurlijk een uitzondering

Nu zoeken we een nieuwe bestemming voor volgend jaar met onderstaande uitgangspunten.
De combinatie van natuur/cultuur en trails voor alle niveaus bij elkaar lijkt erg lastig te zijn.
Van elke regio vind je natuurlijk wel iets. Maar je te verdiepen in iedere regio is onbegonnen werk.

Algemeen:
- Natuur
- Cultuur
- Wegen goed begaanbaar bij excursies
- Wat te doen
- Niet massaal (wat bedrijvigheid maar wel lekker rustig)
- Lichte voorkeur voor Frankrijk maar hoeft zeker niet zo te zijn
- Lekker weer is meegenomen maar zeker geen 35+ graden in juni/juli of lange plaknachten
- max ~1100km (Utrecht)

Betreft biken:
- Voor zowel een redelijke "starter" als ervaren mtber
- Lekker lopende singletracks
- Afwisselend
- Mooie routes
- Veilig genoeg om alleen te kunnen rijden
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Nauders/rechenpass heeft alles wat je zoekt :)
op het 3 landen punt van italie zwitserland en oostenrijk. volgens mij op 900 km van utrecht aan de goede zijde vd alpen (zuidkant)

de ene dag fiets je italie in de andere zwitserland en de er zijn veel uitgepijlde mtb routes (en er zijn kaarten/boekjes met alle routes uitgeschreven ).. De nachten zijn er altijd koel (als je in nauders zit, want dat ligt al op 1400m), weer in de alpen kan altijd wat wisselvallig zijn maar de zuidkant heeft beduidend meer zon uren
Rodolfo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 21 maart 2014, 22:43
Mijn mountainbike: specialized Epic 29

Ik heb een tweede huis in de Vaucluse in Frankrijk. Daar fiets ik veel , zowel met racefiets als met mountainbike. Het is daar echt fantastisch. Zowel wat betreft landschap als cultuur.

Wat betreft routes kan je afwisselen tussen valleien en licht glooiend tot en met fantastische avonturen in bv de Dentelles de Montmirail.

Een aanrader,

mvg Rudy
Plaats reactie