Ruudjoo schreef: ↑za 24 november 2018, 18:49
kleinste voor is bij mij 24; grootste achter 34. 3x10 op een 26 inch wielen bike.
Dat zal ik wel op moeten zetten zeker voor deze klim?
Dat is ietsje lichter dan het verzet wat ik gebruik. Ligt natuurlijk ook helemaal aan je benen. Ik ken er genoeg die niet eens schakelen voor die klim
Maar de sleutel is echt veel vaart maken, daarna terugschakelen.
Ruudjoo schreef: ↑za 24 november 2018, 19:53
Ik bedenk nu ook een nadeel van de 1x11 die ik aan het bouwen ben, snel terugschakelen met de voorbladen kan dan niet meer.
Nee, maar snel terugschakelen achter toch wel? Als je aan de voorkant net niet genoeg druk eraf haalt, schakelt hij ook niet
Blij te horen dat er wel meer iemand moet lopen; voel ik me niet zo alleen.
En met het voorblad schakel je in een klap een groot verschil natuurlijk, met het achterblad tandwieltje voor tandwieltje.
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Ruudjoo schreef: ↑zo 25 november 2018, 18:35
Blij te horen dat er wel meer iemand moet lopen; voel ik me niet zo alleen.
En met het voorblad schakel je in een klap een groot verschil natuurlijk, met het achterblad tandwieltje voor tandwieltje.
Met mijn sram 1*11 schakel ik vijf tikjes terug per keer, dus met twee halen aan m'n shifter zit ik van zwaarst op lichtst.
Dat ga ik met een triple niet halen
De klim bij snowworld haal ik altijd wel, tenzij ik verkeert schakel. Beschik gelukkig over een goede portie beenkracht. (Neemt niet weg dat ik bovenaan de berg met me hartslag in me keel zit )
Kleine tandwiel voor en net niet het grootste tandwiel achter. Dat is mijn verzet daar meestal. Ohja Met aanloop ook indd...
De klim na de s-bocht afdaling op de achterste berg vind ik veel uitdagender, zeker Tijdens een warme droge periode is grip ook nog eens gering
Ik ga het nog wel eens proberen op een rustig moment door de week; jullie geven me de inspiratie dat ik het misschien wel kan.
Fijn ook te horen dat je met 1x11 ook snel kunt schakelen. Ik heb inmiddels alle zaken besteld, dus over paar weken misschien wel klaar hier.
Lekker sleutelen (en alu frame spuiten, da's het moeilijkst denk ik )
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Die klim bij snowworld voelt altijd een beetje als gezichtsverlies als je hem niet haalt. Iedereen op het terras zit voor je gevoel te kijken
(zo ervaar ik het tenminste)
Als je het wilt proberen, doe dat dan voordat het gaat regenen (woensdag en donderdag moet het regenen volgens de voorspellingen). De klim wordt erg snel glad bij een beetje nattigheid.
De klim net na de S afdaling is technisch gezien lastiger inderdaad, zeker als de omstandigheden niet ideaal zijn.
dope-on-wheels schreef: ↑zo 25 november 2018, 20:51
De klim bij snowworld haal ik altijd wel, tenzij ik verkeert schakel. Beschik gelukkig over een goede portie beenkracht. (Neemt niet weg dat ik bovenaan de berg met me hartslag in me keel zit )
Kleine tandwiel voor en net niet het grootste tandwiel achter. Dat is mijn verzet daar meestal. Ohja Met aanloop ook indd...
De klim na de s-bocht afdaling op de achterste berg vind ik veel uitdagender, zeker Tijdens een warme droge periode is grip ook nog eens gering
Idd...het eerste waar ik aan moest denken is Ruudjoo wel daar geweest op achterste berg deze klim is veel moeilijker lijkt mij, dan de recht toe recht aan klim voor het terras.... maar zoals Ruudjoo het ook aangeeft het parcours is lastig....en dat kopt...
Ik gaf deze als voorbeeld omdat iedereen dan weet waar ik het over heb; verder kan ik ze niet goed benoemen omdat ik het gebied nog niet goed ken en altijd de weg kwijt ben.
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Als ik moet afstappen is het op de achterste klim bij snowworld, tussen de boompjes door. Meer een techniek dan kracht probleem, al kun je met kracht wel een hoop gebrek aan techniek compenseren (en vice versa). De rest haal ik normaal gesproken wel, maar het zijn best pittige klimmetjes dus het is echt geen schande als je m niet haalt.
Als je weinig kracht hebt zul je bovenaan erg langzaam gaan en dat betekent dat balans goed moet zijn.
bij die klim tussen de boompjes door pak ik soms in een bocht ff een boompje beet, helpt voor de balans en wurm me zo tussen het smalste stuk door... moet wel toegeven dat het voelt als valsspelen
maar indd wat ak-77 zegt; ruudjoo, het is niks voor te schamen dat je een klim niet haalt... gewoon blijven trainen en veel proberen en je komt er vanzelf...
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Denk niet dat er veel beginners zijn die de hele track in een keer rond rijden. Als die er al zijn.
En ook ervaren bikers moeten in Zoetermeer wel eens een voetje aan de grond zetten
Maar met blijven proberen en weten wat je verkeerd doet, kom je er wel.