MTB GPS

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Edge 820 op verschillende websites in afslag. Zoek GPS voor routes, niet het topapparaat maar iets zeer degelijk en leesbaar. Fitness functies niet belangrijk. Deze of een andere?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Dan zou ik kiezen voor de Edge Explore :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat betreft een degelijke GPS voor het volgen van tracks, zonder de fitness functionaliteit, connectivity voor cadanssensoren bla bla bla, zou ik ook naar de Etrex-serie kijken.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ddeswijzen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 15:32

Ik gebruik de edge 1000 en ben daar zeer tevreden over. Top toestel.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

ddeswijzen schreef: za 24 november 2018, 15:54 Ik gebruik de edge 1000 en ben daar zeer tevreden over. Top toestel.
Ik vind dat dan weer niets.
Vervelend touchscreen dat niet goed werkt bij slechte weersomstandigheden en een onduidelijk scherm door alle kleuren en informatie. Bij flinke zon slecht af te lezen.

Ik ben nog steeds erg in mijn nopjes met de Wahoo.
Zeer goed afleesbaar scherm, juist door het zwart/wit en eenvoudige weergave van de plattegrond.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

cheeta schreef: za 24 november 2018, 14:19 Wat betreft een degelijke GPS voor het volgen van tracks, zonder de fitness functionaliteit, connectivity voor cadanssensoren bla bla bla, zou ik ook naar de Etrex-serie kijken.
+1

De etrex 30x is dan wel de beste keuze. De verschillende modellen en hun mogelijkheden worden mooi uitgelegd in dit blogartikel: https://blog.ja-gps.com.au/2017/11/etre ... on-review/

Een touchscreen heeft bij nat en vochtig weer de neiging om zaken te bedienen die je eigenlijk niet had willen activeren :roll: En bediening met handschoenen vind ik minder handig.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mark-xt schreef: za 24 november 2018, 21:06
cheeta schreef: za 24 november 2018, 14:19 Wat betreft een degelijke GPS voor het volgen van tracks, zonder de fitness functionaliteit, connectivity voor cadanssensoren bla bla bla, zou ik ook naar de Etrex-serie kijken.
+1

De etrex 30x is dan wel de beste keuze. De verschillende modellen en hun mogelijkheden worden mooi uitgelegd in dit blogartikel: https://blog.ja-gps.com.au/2017/11/etre ... on-review/

Een touchscreen heeft bij nat en vochtig weer de neiging om zaken te bedienen die je eigenlijk niet had willen activeren :roll: En bediening met handschoenen vind ik minder handig.
Nog een +1 van mij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

even een opmerking bij een touchscreen en nat/vochtig weer. Het is dus niet zo dat het touchscreen bij nat worden, spontaan dingen gaat doen die het hoort te doen.
Ik heb een Etrex 35 touch en rijdt ook met regen en modder. Heb nog nooit meegemaakt dat het apparaat spotaan rare dingen ging doen omdat er vocht en vuil op kwam. En het bedienen van een nat scherm geeft ook geen vreemde acties. Enige nadeel is inderdaad dat je in de winter vaak even je handschoen uit moet doen om het apparaat te kunnen bedienen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

-1 voor de 35

Zelf de 35 gehad en het touchscreen heeft 2 standen
van gevoeligheid.
1 - voor blote handen. In die stand geen last van spontane acties bij nattigheid, maar niet te bedienen met handschoenen (met lange vingers) .
2 - de stand voor handschoenen. In deze stand te bedienen met bijna alle lange vinger fietshandschoenen. Maar nu reageert hij ook op iedere druppel of spetter.

Verder is de 35 geen 30 met touchscreen. Het is een toestel dat qua afmetingen (nog net) binnen de Etrex familie past, maar daar is alles mee gezegd.
Met name de nauwkeurigheid blijft (ver) achter bij de 10, 20 en 30.
Bijv de snelheid in het display fluctueert en als je de tracklog naast die vd 30 legt is de 35 'all over the place'.
Voor mij een reden om de 35 snel weer weg te doen en de 30 te behouden (terwijl mijn bedoeling eigenlijk precies andersom was).
Ander nadeel vd 35 was het hoge energieverbruik. Waar je met de 30 twee dagtochten kunt maken op een setje oplaadbare AA's, zijn diezelfde accu's bij de 35 na een dag wel leeg. Geen probleem als je nooit lang van huis bent, maar bij fietsvakanties mag je dagelijks je penlites laden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Wazzup105
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 oktober 2018, 12:04

Ik heb ooit eens een Edge 200 gekocht .. .works for me. Kost "niks" (heb er destijds 100 euro voor betaald geloof ik), Ik kan meerdere dagen rijden zonder her-opladen, geen touch screen maar echte buttons, gpx en andere formaten ... En ik heb gemerkt dat ik me prima red met zo'n bread-crumb navigatie. Als de route gesperd is pik je hem met wat inschatten even verder wel weer op en als ik echt verdwaal kan ik altijd nog even stoppen en mijn telefoon erbij pakken. GPS is nauwkeurig en snel. Heeft alleen geen kompas aan board, dus als je stil staat ben je je oriëntatie even kwijt (mede ook omdat hij meteen uitzoomt en de complete route laat zien).

Maar goed, vwbt navigatie alleen geschikt als je de route van te voren kunt downloaden via een laptop oid. (handig als backup als een van die bordjes mist)

Is in Nederland niet meer te koop, maar Eu 54,- op aliexpress... damn.

Ik heb ook een etrex 20 maar dat vind ik helemaal niets op de fiets. Die gebruik ik alleen met wandelen (en tegenwoordig meestal mijn telefoon).
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik heb zelf sinds een paar weken de Bryton 450. Bevalt mij tot nu toe goed. Al meerdere routes gefietst en dat gaat prima. De routes zelf gemaakt in Komoot en dan uploaden naar de Bryton. Hij werkt met knoppen en dat vind ik persoonlijk fijner werken dan een touchscreen.
De accu zou het 32 uur vol moeten houden, maar zo'n lange tocht heb ik nog niet gemaakt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wazzup105 schreef: ma 26 november 2018, 16:47 Ik heb ooit eens een Edge 200 gekocht .. .works for me. Kost "niks" (heb er destijds 100 euro voor betaald geloof ik), Ik kan meerdere dagen rijden zonder her-opladen, geen touch screen maar echte buttons, gpx en andere formaten ... En ik heb gemerkt dat ik me prima red met zo'n bread-crumb navigatie. Als de route gesperd is pik je hem met wat inschatten even verder wel weer op en als ik echt verdwaal kan ik altijd nog even stoppen en mijn telefoon erbij pakken. GPS is nauwkeurig en snel. Heeft alleen geen kompas aan board, dus als je stil staat ben je je oriëntatie even kwijt (mede ook omdat hij meteen uitzoomt en de complete route laat zien).

Maar goed, vwbt navigatie alleen geschikt als je de route van te voren kunt downloaden via een laptop oid. (handig als backup als een van die bordjes mist)

Is in Nederland niet meer te koop, maar Eu 54,- op aliexpress... damn.

Ik heb ook een etrex 20 maar dat vind ik helemaal niets op de fiets. Die gebruik ik alleen met wandelen (en tegenwoordig meestal mijn telefoon).
Etrex 10 dan misschien ?
Simpeler dan de 20 en nauwkeuriger dan de 200.
Zit zo'n beetje tussen de Edge200 en de Etrex20 in.
Heel erg nauwkeurig, zuinig met batterijen (nog zuiniger dan de 20) en je kan er toch een kaart op zetten, wegenkaart voor orientatie of een echte topokaart van de streek.

De Etrex20 op MP en een 10 terugkopen voor de halve prijs ;)
(en de 200 kan dan ook op MP)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

ik heb een edge touring, edge 820, dakota 20, en een etrex 30X, maar vind de etrex 30X de beste en betrouwbaarste.
Be reasonable, do it my way!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

cheeta schreef: za 24 november 2018, 14:19 Wat betreft een degelijke GPS voor het volgen van tracks, zonder de fitness functionaliteit, connectivity voor cadanssensoren bla bla bla, zou ik ook naar de Etrex-serie kijken.
Eens. Top apparaat. In mijn geval de Etrex 30 (lang leven de vernieuwingsdrang van andere op MP).
Plaats reactie