Dilemma: zwart of oranje???

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Bikevrienden,
Graag wil ik jullie delen in het volgende dilemma (ja, ik weet dat er grotere problemen zijn! :-D ):
Het volgende is het geval: omdat ik het helemaal gehad heb met het schoonmaken van de fiets na ieder modderbad , heb ik besloten om een diepte-investering te doen en mij een onderhoudsvriendelijke Idworx Rockn Rohler aan te schaffen (power-spec). Gezien de prijs heb ik mijn vrouw moeten beloven dat ik daar minstens 20 jaar mee moet doen... :lol:
De fiets is standaard zwart, dus saai, maar neutraal en dus altijd goed. Optioneel is ie ook in knal-oranje te krijgen (en in wit en in groen, maar dat vind ik niet mooi). Oranje vind ik 'm ontzettend goed staan, maar het is natuurlijk niet erg neutraal.
Graag jullie advies: aan welke kleur ga ik de komende 20 jaar het meeste plezier beleven c.q. het minste spijt van krijgen.
Alvast dank!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zuurstok roze.

Maar als goeie 2e oranje natuurlijk, iig alles behalve zwart :-q. (Het is geen Ford)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Oranje. Bij twijfel, altijd oranje!
Waar woke is, is vuur
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Of gewoon niet meer in de modder rijden. Stuk goedkopere oplossing, maar niet wat je wil horen.

Dus dan maar oranje.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Kapitein Iglo schreef: wo 21 november 2018, 15:42 Of gewoon niet meer in de modder rijden. Stuk goedkopere oplossing, maar niet wat je wil horen.
Het gaat niet om het geld! 8)
En modder is fun... :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Oranje. Of elke andere willekeurige kleur zolang het maar geen zwart is.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Wel, als iedereen voor oranje gaat, zou ik voor zwart kiezen en 'm Piet noemen :bier:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

cervus schreef: wo 21 november 2018, 16:00 Wel, als iedereen voor oranje gaat, zou ik voor zwart kiezen en 'm Piet noemen :bier:
:lol: ...ja dan is een discussie met voor- en tegenstanders sowieso gegarandeerd! :D
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

cervus schreef: wo 21 november 2018, 16:00 Wel, als iedereen voor oranje gaat, zou ik voor zwart kiezen en 'm Piet noemen :bier:
Dan word ik onderweg met eieren en bierblikjes bekogeld! :o
Lijkt me geen goed plan. Dan toch maar oranje...
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Lijkt ook weer zo nationalistisch, toch?
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

cervus schreef: wo 21 november 2018, 16:26 Lijkt ook weer zo nationalistisch, toch?
Tja, zo bezien vallen zowel zwart als oranje af. Wit/blank zal dan ook wel fout zijn. Blijft alleen groen over: niet mooi, wel politiek correct! :lol:
OF: je trekt je nergens iets van aan en kiest gewoon wat je mooi vindt: ORANJE! :bier:
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Je vraagt advies, je krijgt advies :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik vind het oranje van idworx vrij tijdloos. Ik kijk er ook al weer bijna 10 jaar tegen aan en erger me eigenlijk nooit aan die kleur. Is een soort huiskleur van idworx sinds de eerste Mountain Rohler.


Enige nadeel is dat geen enkele ano kleur goed staat bij oranje. Dus zit je vast aan zwart of zilver als afmontagekleur.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Lars TB schreef: wo 21 november 2018, 16:48


Enige nadeel is dat geen enkele ano kleur goed staat bij oranje. Dus zit je vast aan zwart of zilver als afmontagekleur.
Blauw staat toch best aardig bij oranje.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Moeilijk om voor een wildvreemde te adviseren welke kleur hij moet kiezen, daar is bijna geen beginnen aan?

Toch een paar dingen om mee te nemen in je besluitvorming, wat meer toekomst gericht ivm die 20 jaar die je bike moet zien te overleven;
- zwart is redelijk tijdloos, sinds er fietsen bestaan zijn er altijd zwarte versies van welk type dan ook te koop geweest. Dit zal dus betekenen dat je, wat de framekleur betreft, over 20 jaar nog steeds niet een vreemde eend in de bijt bent.
- knal oranje is natuurlijk volstrekt niet tijdloos dus over 20 jaar of misschien nog wel veel eerder, nou ja, vul zelf maar in. Grote voordeel van oranje is echter wel dat het (gender)neutraal is! en dat heeft dan juist wel weer de toekomst. Daar kun jij dan mooi je voordeel mee doen want over een jaar of zes ben je helemaal klaar met die bike en kun je hem gewoon lekker overdragen aan je vrouw. Jij hebt dus een jaar of zes om haar te hersenspoelen zodat zij dan smeekt of ze asjeblieft jouw bike mag overnemen.

Denk er maar eens rustig over na en maak een goed uitgewerkt plan voor de toekomst want 20 jaar op dezelfde fiets is niet niks.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie