Santa Cruz Hightower CC - einde van een tijdperk

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jefro98 schreef: vr 16 november 2018, 23:20
odp schreef: vr 16 november 2018, 12:48 Ik overweeg ook de DVO Topaz T3 als vervanger voor mijn Fox DPS in mijn Hightower te bestellen. Hoe tevreden ben je met de shock?

De Fox is hier in de Aachenerwald prima, maar in Andorra, de Alpen en Winterberg was ik niet echt tevreden. Bij snelle impacts gaat ie bij mijn 100kg met rugzak heel snel "dicht" zitten.
Ik heb op m'n Scott Genius ook een Fox DPS, de Nude versie, maar vind de Topaz toch echt wel een stapje beter.
Heb het idee dat door extra air can deze shock wat meer in z'n mars heeft.
Ik weeg 82kg en denk dat het met jouw gewicht nog wel wat meer verschil gaat maken.
Ik kan je de Topaz zeker aan raden.
Thanks voor de feedback, heb em besteld :) Als het goed is komt ie deze week nog binnen en wordt de eerste rit op La Palma :D

Ik zal de DPS voor de zekerheid als backup meenemen en daarna verkopen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

odp schreef: ma 19 november 2018, 11:29

Thanks voor de feedback, heb em besteld :) Als het goed is komt ie deze week nog binnen en wordt de eerste rit op La Palma :D

Ik zal de DPS voor de zekerheid als backup meenemen en daarna verkopen.
Top, laat maar weten wat je er van vind tzt.
Je zou op La Palma eerst een ritje met je Fox moeten gaan doen en daarna de Topaz monteren.
Dan weet je het verschil pas echt. :-D
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jefro98 schreef: ma 19 november 2018, 12:03
odp schreef: ma 19 november 2018, 11:29

Thanks voor de feedback, heb em besteld :) Als het goed is komt ie deze week nog binnen en wordt de eerste rit op La Palma :D

Ik zal de DPS voor de zekerheid als backup meenemen en daarna verkopen.
Top, laat maar weten wat je er van vind tzt.
Je zou op La Palma eerst een ritje met je Fox moeten gaan doen en daarna de Topaz monteren.
Dan weet je het verschil pas echt. :-D
Haha, dat zou sowieso de beste manier van testen zijn, maar ik weet precies wat me aan de DPS stoort, dus ik rij als lekker met de Topaz.

Hoeveel spacers heb jij in de negatieve and positieve zitten? En hoeveel psi in de bladder?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

odp schreef: ma 19 november 2018, 13:07

Haha, dat zou sowieso de beste manier van testen zijn, maar ik weet precies wat me aan de DPS stoort, dus ik rij als lekker met de Topaz.

Hoeveel spacers heb jij in de negatieve and positieve zitten? En hoeveel psi in de bladder?
Kweet niet over welke spacers je het precies hebt hier.

Ik heb er 15bar / 217psi in zitten.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Je kunt bij de Topaz volumespacers in de positieve en negatieve luchtkamers klikken. Verder kun je dus ook nog de luchtdruk in de bladder van extra aircan aanpassen, tussen 170 en 200 psi.

http://tech.dvosuspension.com/tuning/topaztuning/

Misschien kun je dus nog wat meer uit de demper halen :)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ah, die ringen heb ik niet gebruikt.
Eerst maar es met de standaard demper aan het rijden geweest en vond 'm al zo goed dat ik er niet verder mee gegaan ben.
Beetje draaien aan de clickers voldeed voor mij.

Ik heb 20 jaar motocross geraced waar de vering pas echt belangrijk is en waar veel tijd in gaat zitten om het goed te krijgen.
IMHO komt het met de mtb iets minder precies en vind al het gedoe van de fine tuning tot op de milimeter in de mtb snel een beetje overdreven. :wink:

Nu zit ik met m'n 82 kg waarschijnlijk wel precies in het target gewicht van de fabrieks afstelling dus is het al snel prima af te stellen. :winkie:
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Mooi dat ie voor jou meteen zo al goed in te stellen is :) Zal bij mijn gewicht niet het geval zijn als ik zo naar andere fora kijk. Heb wel zin om iets meer te kunnen veranderen vergeleken bij mijn Fox .
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Aha, deze had ik dus gemist, hoe is het mogelijk..
Heel fraaie bike geworden :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jan Willem schreef: di 20 november 2018, 17:42 Aha, deze had ik dus gemist, hoe is het mogelijk..
Heel fraaie bike geworden :-q
Je hebt 'm gevonden. :lol:

Dank je voor de kudos, is een super fiets ditte. :-q
Kost wat maar dan heb je ook wat speciaals. :bier:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Dat zeker :-q
Al eens mee gespeeld in MTB speeltuin Lunteren met zijn steile, mulle zandafdalinkjes en pittige klimmetjes?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Over deze fiets gesproken, wanneer begint die b.o.t.y. eigenlijk? :bier:
Waar woke is, is vuur
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Raar, had een bericht getypt en zie deze nu niet staan hier :~

De topaz zit erop, staat mooi bij mijn witte Hightower :)

Maakt jouw topaz geluid bij het inveren of is ie helemaal stil? Hij voelt iig heerlijk soepel.

Ik had trouwens 0 psi in mijn bladder en die moet tussen de 170-200 psi. Mocht je daar ook nog nooit naar gekeken hebben, dan zou ik dat toch even doen, is niet goed voor de shock anders.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jan Willem schreef: wo 21 november 2018, 10:12 Dat zeker :-q
Al eens mee gespeeld in MTB speeltuin Lunteren met zijn steile, mulle zandafdalinkjes en pittige klimmetjes?
Jazekers, perfecte speel fiets voor de Goudsberg.
De wortel afsprong als je rechts langs de notaris bank gaat was een makkie. :-D


Makkelijk schreef: wo 21 november 2018, 10:29 Over deze fiets gesproken, wanneer begint die b.o.t.y. eigenlijk? :bier:
Kan wel es een poging wagen in die BOTY ja. :-q


odp schreef: wo 21 november 2018, 11:14 Raar, had een bericht getypt en zie deze nu niet staan hier :~

De topaz zit erop, staat mooi bij mijn witte Hightower :)

Maakt jouw topaz geluid bij het inveren of is ie helemaal stil? Hij voelt iig heerlijk soepel.

Ik had trouwens 0 psi in mijn bladder en die moet tussen de 170-200 psi. Mocht je daar ook nog nooit naar gekeken hebben, dan zou ik dat toch even doen, is niet goed voor de shock anders.
Bedankt voor de tip, nog niet naar de bladder druk gekeken. Ging ervan uit dat deze vanaf fabriek al op druk zou staan.
Maakt wel wat geluid ja maar niets wat ik niet zou willen horen. Lijkt me vrij normaal met 15bar in de pomp.
Dit weekend testen?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jefro98 schreef: wo 21 november 2018, 13:30 Bedankt voor de tip, nog niet naar de bladder druk gekeken. Ging ervan uit dat deze vanaf fabriek al op druk zou staan.
Maakt wel wat geluid ja maar niets wat ik niet zou willen horen. Lijkt me vrij normaal met 15bar in de pomp.
Dit weekend testen?
Daar ging ik ook vanuit, vooraal omdat er iets van 100psi in de shock zaten. Hij voelde een beetje raar na het oppompen en toen maar de bladder even gecheckt.

Ik kan helass dit weekend niet testen, moeders wordt 60 en we zitten ergens aan de kust zonder heuvels. Dinsdag vliegen we naar La Palma en woensdag wordt daar de eerste rit van de nieuwe demper :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Makkelijk schreef: wo 21 november 2018, 10:29 Over deze fiets gesproken, wanneer begint die b.o.t.y. eigenlijk? :bier:
Morgenavond las ik net ergens. Dit is zeker een goede kanshebber 8)
Plaats reactie