Warme hoge schoenen voor flatpedals

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Heb het hele forum doorgespit, de nodige zoekopdrachten via google gedaan en het assortiment van de meeste mtb winkels bekeken, maar tot nu toe zonder resultaat. Kunnen jullie me misschien helpen bij mijn zoektocht naar warme hoge winterschoenen die een vlakke zool hebben zodat ik toch nog comfy met de flatpedals kan crossen?

Overschoenen al geprobeerd, maar ze zijn of te smal voor over mijn huidige schoenen of in een maat groter weer te wijd aan de teen waardoor ze omhoog glijden tijdens het fietsen en ik alsnog koude voeten krijg. Thermosokken met merinowol helpen, maar houden mijn enkels niet voldoende warm met lage schoenen.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Five ten freerider Eps.

Zijn nu in de uitverkoop bij Bikester.
https://www.bikester.nl/five-ten-freeri ... 32572.html

Groet, Jan
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Vaude MOAB STX? Zelf geen ervaring mee. Een paar goede sokken van Sealskin kan ook werken.
https://www.rosebikes.nl/vaude-moab-mid ... nen-823424

Als je echt extreem wil: 45NRTH
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Jan F. schreef: di 20 november 2018, 19:17 Five ten freerider Eps.

Zijn nu in de uitverkoop bij Bikester.
https://www.bikester.nl/five-ten-freeri ... 32572.html

Groet, Jan
Prima schoenen, heb een paar staan maar kies toch vaak voor de gewone met een paar sealskin sokken. Waarom weet ik eigenlijk niet :oops:
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Laatst gewijzigd door Kalfonske op di 20 november 2018, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Jan F. schreef: di 20 november 2018, 19:17 Five ten freerider Eps.

Zijn nu in de uitverkoop bij Bikester.
https://www.bikester.nl/five-ten-freeri ... 32572.html

Groet, Jan
Ik gebruik deze sinds een aantal weken. Gecombineerd met merino sokken blijven m'n voeten en enkels goed op temperatuur.
modder zuigt!
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Ik heb deze Five Ten Freerider Eps ook net gekocht en afgelopen weekend voor het eerst gebruikt. Met een paar merino willen sokken geen koude voeten gehad bij temperaturen onder 5 graden.
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Dank je allemaal voor de tips, deze hoge van five ten had ik nog niet gevonden. Nu heb ik wel ergens (weet niet meer waar?) gelezen dat five ten wat kleiner uitvallen, is een halve maat groter dan normaal voldoende? En hoe vallen deze qua breedte?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Taucha schreef: wo 21 november 2018, 06:22 Dank je allemaal voor de tips, deze hoge van five ten had ik nog niet gevonden. Nu heb ik wel ergens (weet niet meer waar?) gelezen dat five ten wat kleiner uitvallen, is een halve maat groter dan normaal voldoende? En hoe vallen deze qua breedte?
Ik heb five-ten ELC's maat 43 en ik heb normaliter maat 42,5/43. Ik denk dat een halve maat prima is.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Ik heb de 5-10's ELC's in maat 44. Gewone schoenmaat ook 44.
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Is er naast bikester nog een andere betrouwbare zaak waar je dergelijke schoenen kunt bestellen en wanneer de pasvorm of maat niet goed is je ze gratis of voor weinig kunt retourneren? Ik vind naast bikester alleen buitenlandse sites, met de bijbehorende extra retourkosten.

Bij bikester hebben ze de juiste maat niet meer, dan wordt het 1.5 maat groter dan ik normaal heb. Da's een beetje teveel van het goede...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gewone freeriders icm wintersokken.
Alleen bij temperaturen onder 0 met mist etc worden de voeten wel erg ijzig.
Boven 0 is het goed te doen.
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Tip: Webwinkel aankopen betalen met PayPal want PayPal betaalt eventueel je retourzending.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Burco schreef: wo 21 november 2018, 22:52 Tip: Webwinkel aankopen betalen met PayPal want PayPal betaalt eventueel je retourzending.
Goeie tip op zich. Maar: eventueel inderdaad... want hiertoe wel eerst even de voorwaarden van paypal lezen zoals hieronder (en dan sowieso eerst bij paypal registreren voor deze service, anders kom je daarvoor niet in aanmerking). Van de paypal website:
Wanneer kan ik gebruikmaken van PayPal Retourkosten Vergoeding?
Als u deze Gebruiksvoorwaarden volgt kunt u op grond van PayPal Retourkosten Vergoeding uitsluitend een terugbetaling ontvangen als aan alle hierna genoemde voorwaarden is voldaan:
U bent bij PayPal geregistreerd als houder van een PayPal-rekening die inwoner van Nederland is en uw PayPal-rekening is niet geschorst of beperkt;
U heeft online een object aangeschaft en bovenstaande PayPal-rekening als enige betaalmethode voor het volledige bedrag van die aankoop gebruikt;
U heeft de Service geactiveerd op de webpagina https://www.paypal.nl/retour.
U heeft de retournering van het hierboven genoemde aangeschafte object gestart binnen de termijn voor retournering en conform de voorwaarden voor retournering die zijn goedgekeurd door de verkoper (een persoon of een entiteit die goederen verkoopt via een handelsplaats, bijvoorbeeld een verkoper op eBay of Marktplaats, hierna de "verkoper" genoemd) of door de webwinkel (andere personen of entiteiten die goederen buiten een handelsplaats verkopen, bijvoorbeeld online winkels, hierna "webwinkel" genoemd);
U heeft het desbetreffende object teruggestuurd naar de verkoper of webwinkel via de reguliere Nederlandse postdiensten, een koeriersdienst of een andere gangbare verzendoptie of -service;
U heeft binnen 30 kalenderdagen na het per post verzenden van het geretourneerde object conform de voorwaarden van deze Gebruiksvoorwaarden en de procedures die regelmatig door PayPal worden gepubliceerd een terugbetalingsverzoek ingediend voor de verzendkosten (hierna het "Terugbetalingsverzoek" genoemd) met betrekking tot de retourzending; en
PayPal heeft het terugbetalingsverzoek goedgekeurd.

Wat valt niet onder PayPal Retourkosten Vergoeding?
PayPal Retourkosten Vergoeding geldt niet voor:
Aankopen die in strijd zijn met het Beleid inzake redelijk gebruik van PayPal of de Gebruikersovereenkomst voor PayPal-service van PayPal;
Aankopen van immateriële goederen en coupons (bijvoorbeeld Groupon), licenties voor digitale inhoud en diensten;
Objecten waarbij de kosten voor retourzending via de reguliere Nederlandse postdiensten, een koeriersdienst of een andere gangbare verzendoptie of -service al door de verkoper of webwinkel zijn betaald;
Contant geld, reischeques, tickets, creditcards, betaalpassen of andere waardepapieren;
Objecten die niet kunnen worden geretourneerd volgens de algemene verkoopvoorwaarden van de verkoper of webwinkel (bijvoorbeeld omdat de door de verkoper goedgekeurde uiterste retourdatum is verstreken);
Kosten die verband houden met verlies, diefstal of beschadiging van het object tijdens het retourneren;
Objecten die volledig of gedeeltelijk contant of via een andere betaalmethode dan PayPal zijn betaald (alleen retourkosten van objecten die volledig met PayPal zijn betaald, kunnen worden terugbetaald in het kader van PayPal Retourkosten Vergoeding);
Elk ander object waarbij de verzendkosten/portokosten voor de retourzending in aanmerking komen voor terugbetaling op grond van een ander vergelijkbaar programma (ongeacht of dit door PayPal of door een derde partij wordt aangeboden).
Aankoop is verricht meer dan honderdvijftig (150) dagen voordat het terugbetalingsverzoek werd ingediend.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Fietsen hoge schoenen wel prettig dan? Mij lijkt van niet, je enkel moet toch soepel kunnen bewegen.
Maar ik heb zelf ook nog nooit last gehad van hele koude voeten op de fiets, zelfs niet bij ritten dik onder nul door de sneeuw. Vroeger (toen ik nog met spd reed) waren overschoenen afdoende, nu doe ik een paar lage wandelschoenen aan met goede sokken, dat is genoeg voor mij.
Tot nu toe dit najaar gewoon mijn FT Freeriders aan met deels merinowollen sokken en geen centje pijn.

Met hele natte bossen blijf ik thuis of ga over de weg (iets met materiaal, eh, trailrespect ;-)).

Oja, Five Ten valt juist "normaal". Dus je gewone maat aanhouden, eventueel een halve groter als je van plan bent echt dikke sokken te dragen. Ik kom prima weg met mijn gewone maat 42 icm niet te dikke fietssokken in de minder koude maanden.
Ze vallen igg ruimer dan Shimano en Sidi, mocht je daar ervaring mee hebben. Die moet ik echt een maat ruimer nemen en dan zijn ze nog aan de smalle kant bij de voorvoet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie