17-11-2018 - Wapenveld - Swolsebostocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Swolland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 11:35
Contacteer:

Zaterdag organiseren we de Swolsebostocht. Er zijn 3 (30, 45 en 60 km) afstanden die allemaal uitgepijld zijn. Onderweg is er verzorging. Bij de start is er een bewaakte fietsenstalling en gelegenheid om de fiets en jezelf schoon te maken.

Tot zaterdag! :-q

Meer informatie op onze website: https://swolland.nl/ntfu-tochten/swolse ... t-november

Afbeelding
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Mooie tocht altijd, ben weer aanwezig ......
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Onderstaande info komt van de website van de organisatie;

Veldfietsen is een vorm van overwinteren voor de toerfietsers die koude, regen, sneeuw, wind en meestal zwaar terrein niet schuwen. De tochten gaan over zandwegen en paden in veelal zeer fraaie gebieden, die deels alleen met speciale toestemming toegankelijk zijn. Voor de rijders blijft op deze manier de basisconditie behouden of wordt deze verkregen en dat maakt de start van het wegseizoen een stuk aangenamer. Ook is het voor MTB'ers een extra uitdaging om deze routes onder zware omstandigheden te rijden.

Komt een beetje over als veel snelle paden. Ook hier lijkt mtb’en vooral in de winter te geschieden .. :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik rij ook maar weer eens die kant op, zin in een tochtje! :-q
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Ik ga ook een keer naar Zwolle om mijn Storm Buran uit te laten
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

hanjovdberg schreef: wo 14 november 2018, 15:14 Onderstaande info komt van de website van de organisatie;

Veldfietsen is een vorm van overwinteren voor de toerfietsers die koude, regen, sneeuw, wind en meestal zwaar terrein niet schuwen. De tochten gaan over zandwegen en paden in veelal zeer fraaie gebieden, die deels alleen met speciale toestemming toegankelijk zijn. Voor de rijders blijft op deze manier de basisconditie behouden of wordt deze verkregen en dat maakt de start van het wegseizoen een stuk aangenamer. Ook is het voor MTB'ers een extra uitdaging om deze routes onder zware omstandigheden te rijden.

Komt een beetje over als veel snelle paden. Ook hier lijkt mtb’en vooral in de winter te geschieden .. :~
Dit stukje van de website is precies de spijker op de kop. Zo wordt door 90% van wat in NL recreatief en sportief fietst het MTB-en beleefd.
Zegt natuurlijk niets over de route.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jouw 90% dan ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Voor de tweede keer gereden, precies zelfde route volgens mij. Omstandigheden waren goed , minder koud dan verwacht. Wel ambulance gezien onderweg, maar ongelukje kan gebeuren natuurlijk.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Mooie tocht 60km gereden die ook nog eens goed verzorgd was.
Veel vrijwilligers die bij het oversteken hielpen :-q
Volgend jaar weer aanwezig......
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb ook de 60 gereden. Goede organisatie, zeker ook de bewaakte fietsenstalling!
Mooie tocht in een mooie omgeving met niet al te veel uitdagingen voor een mountainbiker.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 14 november 2018, 15:14 Onderstaande info komt van de website van de organisatie;

Veldfietsen is een vorm van overwinteren voor de toerfietsers die koude, regen, sneeuw, wind en meestal zwaar terrein niet schuwen. De tochten gaan over zandwegen en paden in veelal zeer fraaie gebieden, die deels alleen met speciale toestemming toegankelijk zijn. Voor de rijders blijft op deze manier de basisconditie behouden of wordt deze verkregen en dat maakt de start van het wegseizoen een stuk aangenamer. Ook is het voor MTB'ers een extra uitdaging om deze routes onder zware omstandigheden te rijden.

Komt een beetje over als veel snelle paden. Ook hier lijkt mtb’en vooral in de winter te geschieden .. :~

Ik wil toch even reageren, temeer omdat het beeld nu niet juist is.
Onze MTB-afdeling (ik ben dus Swolland lid en de man op de foto van het affiche in het eerste bericht), bestaat momenteel uit dik 40 man/vrouw. Onze MTB-afdeling is het hele jaar te vinden op de MTB (er zijn een paar die zomers 'eventjes' de race opzoeken).

Overigens deel ik de mening dat bovenstaande tekst impliceert dat het anders is.....ben er ook niet mee eens....

Daarnaast zijn wij ook gebonden aan de landeigenaren voor toestemming voor de route op het terrein van de desbetreffende landeigenaren.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

het was een mooie tocht, de 60km gedaan en genoten van de omgeving. niet echt heel technisch maar ook niet heel saai. ik zeg top! hbe ze slechter gezien dit jaar qua brede bospaden en bijna alleen maar vlakke stukken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mooie toelichting Zwolly! Zo zie je maar dat je zelfs met een groot aantal mtb”ers bij de club er toch nog dit soort beeldvorming blijft bestaan (bij sommigen..)
#samen sterk :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

hanjovdberg schreef: ma 19 november 2018, 18:05 Mooie toelichting Zwolly! Zo zie je maar dat je zelfs met een groot aantal mtb”ers bij de club er toch nog dit soort beeldvorming blijft bestaan (bij sommigen..)
#samen sterk :-q
Dit soort beeldvorming is goed te begrijpen want het aantal wegfietsers in NL die alleen ter overbrugging in herfst en winter veldtoeren/MTB-en rijden is nog altijd vele malen groter dan die het hele jaar door op de MTB fietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zeker diezelfde 90% van jou :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie