MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dubbelop schreef: zo 18 november 2018, 17:52 Mmmmmm ...... dat bruggetje vraagt om een tandemtest :tong
Zou je dat wel doen? :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Veldnamen zijn voor goedwillende buitenlui die van elders komen geen goed aanknopingspunt. Ik ben zelf behoorlijk bekend in de wijde onverharde omgeving van het Sigarenmakersdorp Veenendaal, maar het is verdraaid moeilijk vast te stellen waar jullie nu bezig zijn, wat al open is en wat je nog moet laten liggen. Wij van WC Eend hebben dat oplost op de Utr. Heuvelrug door een kaartenmaker aan te stellen en de kaart regelmatig bij te werken.

(N225 Ok.
Dierenasiel, ook ok
Richting Papendal/A12, ook ok.
maar dan?)
[/quote]

Haha bij de eerste ga je al fout N224 ipv N225 :lol:

Maar zoals kuitje al aangeeft er wordt hard gewerkt aan een digitale routekaart. Sommige stukjes 'kunnen/mogen' ook nog niet gereden worden aangezien ze nog niet af zijn. En op sommige plekken moeten de wortels nog verwijderd worden. Maar ook daar wordt hard aan gewerkt.
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op zo 18 november 2018, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Lars TB schreef: zo 18 november 2018, 19:05
dubbelop schreef: zo 18 november 2018, 17:52 Mmmmmm ...... dat bruggetje vraagt om een tandemtest :tong
Zou je dat wel doen? :bier: :kiss:
Ach, het leven is maar zo kort : Suprised :
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dubbelop schreef: zo 18 november 2018, 20:16
Lars TB schreef: zo 18 november 2018, 19:05

Zou je dat wel doen? :bier: :kiss:
Ach, het leven is maar zo kort : Suprised :
Zorg je wel dat je het filmt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik geef je het te doen. Sommige bochten zijn al krap met een gewone mtb. Denk dat sommige bochten met een tandem heel lastig gaan worden ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

hanjovdberg schreef: zo 18 november 2018, 21:50 Ik geef je het te doen. Sommige bochten zijn al krap met een gewone mtb. Denk dat sommige bochten met een tandem heel lastig gaan worden ..
We komen zeker een keer langs! Aangezien route Kwintelooijen met de tandem te doen is hebben we goede hoop :-q
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

dubbelop schreef: zo 18 november 2018, 22:40 We komen zeker een keer langs! Aangezien route Kwintelooijen met de tandem te doen is hebben we goede hoop :-q
Er zitten wat krappe bochten in. Anders heb ik binnenkort wel een Co-Motion tandem staan met S&S couplers. Kan je 'm net voor de bocht ff wat flexibeler maken, Marten :-)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

hanjovdberg schreef: zo 18 november 2018, 19:53En op sommige plekken moeten de wortels nog verwijderd worden.
We love treeroots, you know :-q
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Was dat maar waar JW. :-q :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ook maar net gegraven routes bevatten nog uitstekende half hangende scherpe wortels die je derailleur ed kunnen beschadigen. Dit zijn paden die ontstaan zijn zonder menselijk ingrijpen. Daar gaat niet Jan en alleman fietsen. Routes hebben nu eenmaal de consequentie dat ze voor een breed publiek toegankelijk moeten zijn. Wat niet wegneemt dat er wel degelijk wortels overblijven maar die zijn dan echt onderdeel van het pad. En door erosie zullen er zeker weer meer tevoorschijn komen. Maar nu moet je eerst voor zo min mogelijk obstakels zorgen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

ook maar net gegraven routes bevatten nog uitstekende half hangende scherpe wortels die je derailleur ed kunnen beschadigen.
ik zeg singlespeed :lol:

Wat ik gezien en gereden heb so far: erg leuk, dynamisch en uitdagend parcour :-q
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

hanjovdberg schreef: ma 19 november 2018, 18:16Routes hebben nu eenmaal de consequentie dat ze voor een breed publiek toegankelijk moeten zijn.
Ik ga hier toch op happen... Waarom?

Op de meeste plekken waar ik in Frankrijk fiets zijn de route's voor de gemiddelde Nederlandse biker grotendeels onrijdbaar (voor de gemiddelde Fransman - met een 200,- MTB en pothelm van de Decathlon - ook). Toch liggen die officiële route's op algemeen toegankelijk terrein: land van gemeente/regio of openbaar gesteld privéterrein. Daarnaast zal er hier en daar ongetwijfeld een zak geld van de gemeente in zitten, waarmee impliciet goedkeuring gegeven wordt aan die 'minder toegankelijke' paden.

Waarom moet een pad voor iedereen in Nederland toegankelijk zijn, en waar ligt dan de ondergrens? Sluit kombochtensingletrack de offroad handbikers niet uit? :winkie: Hangt dit samen met bekostiging door o.a. gemeente Ede? Of is het een aansprakelijkheidskwestie? (Waarover nog een Wageningen UR rapport rondzwerft dat er geen enkel geval is waar een fietser of wandelaar ooit de beheerder/eigenaar heeft aangeklaad).

Begrijp me niet verkeerd - ik vind het werk van de trailcrew prachtig, maar krijg steeds vaker het gevoel dat we onszelf aanpraten dat de lat maar zo laag mogelijk gelegd moet worden omdat het niet anders kan. Nu is dat in dit gebied niet zo'n punt, maar elders leidt het er toe dat rijders massaal wild gaan rijden op zoek naar meer wortels :wink:
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

+1 :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Inhoudelijk zul je deze vragen aan de direct betrokkenen moeten stellen. Ik zei dit voor mijzelf. Routes in het algemeen bedienen een vrij breed publiek van: ‘extreme bikers tot vaders met kinderen en vakantiegangers’. Een route is ook een toeristische ‘trekpleister’ om je omgeving op de kaart te zetten. Daarnaast zijn ze openbaar en dus vrij toegankelijk. Dit in tegenstelling tot bijv een bikepark. (Waar je ook voor betaald en dus akkoord gaat met evt risico’s) Wanneer de route om de haverklap in het nieuws komt ivm ongevallen is het snel gedaan met de mtb routes in Nederland.

Tevens zou ik net zo makkelijk kunnen verwijzen naar de vele discussies op dit punt die gevoerd zijn op de diverse threads van de UHR.

We zoeken een middenweg. Zelfs nu zijn routes voor sommige mtb’ers te moeilijk en ‘gevaarlijk’. Dat jij/jullie aan de bovenkant van ‘het kan me niet gek genoeg’ zitten betekent dus ook dat je in NL regelmatig zult denken kan het niet gekker. Tja dat heeft Max waarschijnlijk ook als hij weer met 100 over de NL snelwegen moet ;-)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik heb, als local, afgelopen weekend voor het eerst de nieuwe stukken gereden en ik heb me prima vermaakt. Chapeau voor de bouwers!

Aan de noordkant van de N224 ben ik doorgereden tot bijna aan het stuk dat nogal eens overstroomt. Ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik ergens reed waar dat nog niet mocht / kon, maar als dat wel het geval is dan is het wellicht handig de boel te barricaderen? Of zat ik tot daar nog goed?
Plaats reactie