NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er kan nog heel veel water bij voordat het enigszins verzadigd is...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

En zo is er deze zomer en het najaar een opmerkelijke overeenkomst tussen de UH parcours en de gebruikers daarvan.
Beiden zijn onverzadigbaar :bier:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goed gesprek gehad vanochtend met boswachter van SBB en 4 mtb ondernemers. . SBB is erg blij met ons als gesprekspartner en wij zijn blij met SBB. De boswachter denkt met ons mee en wij denken met SBB mee. En dan kom je dus gezamenlijk tot een vergunning waarin 4 ondernemers het exclusieve recht krijgen om de SBB routes te mogen gebruiken. De vergunning is ook geldig in het weekend.
Wij mogen paden buiten de mtb routes gebruiken als retourpad bij herhaling van een oefening (op wandelroutes mogen we niet komen, scheelt dat wij dat ook niet wilden).

Dus kom je mtb'ers buiten de routes tegen dan kan het zijn dat dit officieel gebeurd :-q
MelanieD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 9 maart 2018, 19:01

Vanmiddag toen ik na route Zeist even pauzeerde bij de parkeerplaats tegenover het Beauforthuis viel het me op dat er verboden te parkeerborden stonden. En ook: borden met: "het wegdek vrijlaten svp" (Als ik het me goed herinner). Nu klinkt svp meer als een verzoek dan als een gebod maar ik zag dat mijn auto een stuk van het asfalt in de berm stond. Na route Austerlitz zei een wandelaar dat ik geluk had: auto's aan de andere zijde hadden een bekeuring. Ik ging kijken en het waren auto's die gedeeltelijk op het asfalt stonden. Ik sprak een vrouw die haar mtb in de auto deed en die baalde van de bekeuring: 100 euro. Al 10 jaar kwam ze hier en wie heeft er nou last van. Toen ik weer terug naar mijn auto ging zag ik een auto van SBB. Er werd weer gecontrolleerd. Ik vroeg hen hoe dit nu zat met die bekeuringem
Ze zijn er sinds kort mee begonnen, hebben meer borden geplaatst omdat bleek dat mensen conflicten over het parkeren kregen. Let dus daar op. Zonde van het geld.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Oplossing 1: op de mtb komen
Oplossing 2: met de trein naar Driebergen/ Zeist, vanaf daar ben je zo bij de route.
Oplossing 3: de auto verder van de route parkeren, op de mtb naar de route alwaar je dan bent opgewarmd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurriaan schreef: zo 4 november 2018, 20:43 Oplossing 1: op de mtb komen
Oplossing 2: met de trein naar Driebergen/ Zeist, vanaf daar ben je zo bij de route.
Oplossing 3: de auto verder van de route parkeren, op de mtb naar de route alwaar je dan bent opgewarmd.
Ja dat zeg je maar.... ik kan me voorstellen als je uit een ander deel van t land komt je niet met de trein gaat komen.. Zou ik zelf in ieder geval ook nooit doen. dus dan blijft alleen optie 3 nog open voor de mensen die niet binnen 20 a 30 km wonen... Dan nog snap ik wel dat ze niet de hele parking lot vol willen hebben buiten de vakken dus gewoon opletten. Is er geen plek elders in zeist parkeren dicht bij de route. volgens mij ook genoeg opties voor
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Bij de afrit van de a28 is een carpoolplaats, daar zie ik ook veel mensen de auto parkeren. Jagerhuis is ook een optie.
Ook bij de spoorwegovergang is een parkeerplaats, en er zijn nog wel wat mogelijkheden rondom de route. Veel daarvan zie je al als je het rondje rijdt. In Austerlitz zal er ook wel voldoende parkeerplek zijn.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

RoySmit schreef: zo 4 november 2018, 21:59 Ja dat zeg je maar.... ik kan me voorstellen als je uit een ander deel van t land komt je niet met de trein gaat komen..
Trein en MTB is juist een hele leuke manier om een keer wat anders te doen. Je moet wel een beetje een spoorzoeker zijn, anders werkt het niet. Je kunt met de trein naar Hilversum of Baarn gaan en dan alle routes rijden tot je in Rhenen bent. Op het station haal je een droog ondershirt uit je rugzak en je gaat met de trein weer naar huis.
Ik ga wel eens met de trein naar Dieren en ga dan over de Veluwezoom, de Veluwe, de Gelderse Vallei weer naar de Utr. Heuvelrug. Heb je wel twee geldige vignetten nodig en een fietskaart voor de trein.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Gisteren een paar rondjes gefiets, lag er heerlijk bij.

Bij De Krakeling hing aan het bord een Ford autosleutel die iemand verloren is.

https://photos.app.goo.gl/eoTTytWJRTR5hfF96
Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

ChillyWilly schreef: ma 5 november 2018, 11:43 Gisteren een paar rondjes gefiets, lag er heerlijk bij.

Bij De Krakeling hing aan het bord een Ford autosleutel die iemand verloren is.

https://photos.app.goo.gl/eoTTytWJRTR5hfF96
Afbeelding
Top. Die was iemand al kwijt. Had zich gemeld via Facebook. Ik heb het doorgegeven
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bert l. schreef: ma 5 november 2018, 11:24
RoySmit schreef: zo 4 november 2018, 21:59 Ja dat zeg je maar.... ik kan me voorstellen als je uit een ander deel van t land komt je niet met de trein gaat komen..
Trein en MTB is juist een hele leuke manier om een keer wat anders te doen. Je moet wel een beetje een spoorzoeker zijn, anders werkt het niet. Je kunt met de trein naar Hilversum of Baarn gaan en dan alle routes rijden tot je in Rhenen bent. Op het station haal je een droog ondershirt uit je rugzak en je gaat met de trein weer naar huis.
Ik ga wel eens met de trein naar Dieren en ga dan over de Veluwezoom, de Veluwe, de Gelderse Vallei weer naar de Utr. Heuvelrug. Heb je wel twee geldige vignetten nodig en een fietskaart voor de trein.
Correctie Bert.. Jij VIND dat een leuke manier.. Ik persoonlijk(dus ook mijn mening) heb echt een Hekel aan de trein en zie daar dus niet de lol van in. Gaat ook never nooit niet gebeuren.
Maar goed wellicht met jou wel genoeg anderen die daar zo over denken (wat juist goed zou zijn voor het parkeerprobleem) Dus goed dat je het aankaart. Maar voor mij sorry ik zie daar helemaal niks in..

Nou woon ik om de hoek van LV HV en Zesit Austerlitz dus ik klaag neit en kom lekker op de fiets naar de route's.. Maar advocaat van de duivel mag ik best zijn toch(voor het treinverhaal dan)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Erik1974 schreef: zo 4 november 2018, 22:16 Bij de afrit van de a28 is een carpoolplaats, daar zie ik ook veel mensen de auto parkeren. Jagerhuis is ook een optie.
Ook bij de spoorwegovergang is een parkeerplaats, en er zijn nog wel wat mogelijkheden rondom de route. Veel daarvan zie je al als je het rondje rijdt. In Austerlitz zal er ook wel voldoende parkeerplek zijn.
Dat laatste zal je misschien tegenvallen. Maar op het centrale plein (gigántisch dorp tenslotte) is vaak wel plek hoor ;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Begrijp ik nou goed dat de boetes aan de overkant van het Beauforthuis uitgedeeld zijn? Voorbij waar volgens google maps de parkeerplaats Woudenbergscheweg is? Weet iemand waar je precies wel nog mag staan en waar niet meer?

(Een stuk appeltaart bij het Beauforthuis markeert vaak het einde van een tochtje met de mini-me. Ik vind het om die reden wel handig om daar vlakbij te kunnen parkeren)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Uit het Amerongen-topic waar het ook over parkeerproblemen gaat, begreep ik dat je daar nog gewoon kan parkeren, mits je het maar netjes binnen de lijntjes doet.
Dus dat stukje appeltaart met de mini-jou kun je gewoon blijven nuttigen als je aan bovenstaande mits hebt voldaan.

Ik parkeer daar ook vaak de auto en had dezelfde vraag als jij.
Allicht toch maar eens nadenken over een fietsroute vanaf huis naar Zeist. Scheelt weer in benzine en schijnt gezond voor je te zijn.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Meegs schreef: ma 5 november 2018, 15:20 Uit het Amerongen-topic waar het ook over parkeerproblemen gaat, begreep ik dat je daar nog gewoon kan parkeren, mits je het maar netjes binnen de lijntjes doet.
Dus dat stukje appeltaart met de mini-jou kun je gewoon blijven nuttigen als je aan bovenstaande mits hebt voldaan.

Ik parkeer daar ook vaak de auto en had dezelfde vraag als jij.
Allicht toch maar eens nadenken over een fietsroute vanaf huis naar Zeist. Scheelt weer in benzine en schijnt gezond voor je te zijn.
Moet je van ver komen dan?

EN indd parkeren mag daar gewoon als je maar in de vakken staat en niet op het asfalt. ook niet een klein stukje
Plaats reactie