Technische rit Harderwijk 27 december

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Euhm, het rondje is iets langer dan we dachten. We overleggen wel even op de dag zelf of er ingekort moet worden. Zitten nu op +- 50 km maar dat kan ingekort worden tot een goede 40 km.
In de route zitten een paar klimmetjes -soms in los zand- waar je wel je best voor moet doen. Vandaag wel gemerkt dat je dan met een plus-bike wel in het voordeel bent. We hebben 5 locaties waar we ons kunnen en lef op de proef gaan stellen
Het was leuk om weer wat nieuws te doen en uit te proberen. Veel foto,s hebben we niet gemaakt maar dit is bij de Zandenplas. Daar ligt een hoop kalksteen waar je het net zo moeilijk kan maken als je wil en niet alleen naar beneden maar ook naar boven.

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Harderwijk Rampage, ik heb r zin an :winkie:
50km is op zich niet zo`n probleem, zeker niet als we een paar keer stoppen. Maar als we natuurlijk op 5 locaties met 10 man gaan spelen dan zou het kunnen dat er niet genoeg tijd is voor het donker wordt?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

TenZNL schreef: zo 28 oktober 2018, 21:41 Harderwijk Rampage, ik heb r zin an :winkie:
50km is op zich niet zo`n probleem, zeker niet als we een paar keer stoppen. Maar als we natuurlijk op 5 locaties met 10 man gaan spelen dan zou het kunnen dat er niet genoeg tijd is voor het donker wordt?
We moeten wel een beetje gestructureerd te werk gaan anders wordt het te rommelig. Dus dat is ook nog een uitdaging.
We gaan in ieder geval de mooiste paden aandoen tussen Harderwijk en Nunspeet. (En die zijn best mooi :tong )
"This species has amused itself to death"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Dat gedeelte bij de zandenplas is inderdaad een mooi stuk om aan je skills te werken.

Ik denk ook dat er een afdalinkje in het zandenbos inzit, misschien wel 2?? En de motorcross en het dropje bij Harderwijk, dan zit ik er op 5 :wink:

We zullen volgende week in iedet geval alvast de paadjes voor jullie aanrijden, scheelt weer wat energir :-q
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Klinkt goed allemaal! Dat trial-achtige stuk (of stukken) lijkt me ook leuk :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Big Deef schreef: zo 28 oktober 2018, 23:37 Dat gedeelte bij de zandenplas is inderdaad een mooi stuk om aan je skills te werken.

Ik denk ook dat er een afdalinkje in het zandenbos inzit, misschien wel 2?? En de motorcross en het dropje bij Harderwijk, dan zit ik er op 5 :wink:

We zullen volgende week in iedet geval alvast de paadjes voor jullie aanrijden, scheelt weer wat energir :-q
We beginnen in Harderwijk, ongeveer thv dierenpension De Ark als 1e locatie. Rustig begin, beetje klimmen en draaien. Dan de jump en nog een spoortje naar beneden ergens achter de YMCA. dan de crosbaan, de Zandenplas en weer terug naar Harderwijk thv het Beekhuizerzand. Dus geen afdalinkje in het Zandenbos al hebben we daar wel een mooie jump gevonden in de bestaande heuvelrug.
Weet je wel zeker dat je niet kan Dave? :-D

Dat trial-achtige is meer zoals in de motortrial met proeven waarbij je een strafpunt krijgt als je met je voeten steun zoekt of tot stilstand komt. Dus niet zozeer hoppen ed.
"This species has amused itself to death"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik weet het helaas zeker maar .... we gaan zeker nog een keer samen rijden...

Vandaag weer een beetje aan mijn skills gewerkt in Schoorl en op andere routes... Bikepark Spaarnwoude was goed te doen op de Vendetta alleen het lef van de berijder liet te wensen over...

Ik moet toch maar eens oefenen op gap jumps of doubles... :tong
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

kan niet meer schreef: ma 29 oktober 2018, 21:25
We beginnen in Harderwijk, ongeveer thv dierenpension De Ark als 1e locatie. Rustig begin, beetje klimmen en draaien. Dan de jump en nog een spoortje naar beneden ergens achter de YMCA. dan de crosbaan, de Zandenplas en weer terug naar Harderwijk thv het Beekhuizerzand. Dus geen afdalinkje in het Zandenbos al hebben we daar wel een mooie jump gevonden in de bestaande heuvelrug.
Weet je wel zeker dat je niet kan Dave? :-D

Dat trial-achtige is meer zoals in de motortrial met proeven waarbij je een strafpunt krijgt als je met je voeten steun zoekt of tot stilstand komt. Dus niet zozeer hoppen ed.

Ik ben erg benieuwd hoor, gaaf dat jullie dit op poten zetten, bij voorbaat dank :)
Ik las iets over een dropper en plusbanden, dus ik neem mn spectral maar mee, ik heb er nog niet veel km's mee gemaakt, maar ik moet ergens beginnen.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

[quote=markindealpen post_id=2354790 time=1540899456 user_id=4540
Ik ben erg benieuwd hoor, gaaf dat jullie dit op poten zetten, bij voorbaat dank :)
Ik las iets over een dropper en plusbanden, dus ik neem mn spectral maar mee, ik heb er nog niet veel km's mee gemaakt, maar ik moet ergens beginnen.
[/quote]

Als je het hebt is het mooi maar het kan zonder.
Wij zijn ook benieuwd hoe het uit gaat pakken en hoe het ervaren wordt. Zelf vinden we het altijd leuk om wat te pielen op de m2 dus een ander misschien ook wel. Verder hebben we er niet veel werk aan. :wink:
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Dat is een leuk hoopje stenen. Ik weet waar de Zandenplas is maar die steentjes ben ik nog niet tegen gekomen. Is het veel moeite om dat op een kaartje aan te wijzen?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Senior schreef: di 30 oktober 2018, 21:43 Dat is een leuk hoopje stenen. Ik weet waar de Zandenplas is maar die steentjes ben ik nog niet tegen gekomen. Is het veel moeite om dat op een kaartje aan te wijzen?
Kan niet missen als je daar bent, in de hoek van de A28 en de Eperweg. Er loopt om de Zandenplas een fietspad dus als je een rondje rijdt kom je het tegen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

We gaan die puinhoop zoeken. Bedankt. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Afbeelding
:winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mario070 schreef: di 6 november 2018, 11:47:((
+1
:((
Plaats reactie