Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: di 30 oktober 2018, 09:32
MacReal schreef: ma 29 oktober 2018, 21:18 Een maatje van mij is ook regelmatig in contact met de gemeente over het parcours.
Hij regelt ook de onderhoudsdagen.
Misschien de krachten bundelen?

Van wat ik begreep mag er op dit moment niet met hout gebouwd worden van de gemeneente.
Maar wel aarde en stenen erop storten? Daar kunnen we ook wel wat mee.

Ja als iemand al contact heeft, is dat natuurlijk nog beter. Met een wethouder of gemeenteraadsleden?
Geen idee met wie hij precies contact heeft. Stuur anders een berichtje naar de Facebook pagina "MTB Zoetermeer", daar zit hij achter.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als je zo ver wilt gaan zul je drie partijen zo ver moeten hebben.
De gemeente, een geld schieten (snowworld?) en een handjevol ervaren bouwers/bikers.
Ervaring leert dat alle drie nog best een dingetje is.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vandaag trouwens een rondje gedaan op de route.
Het grind is nu eindelijk een beetje goed rijdbaar dankzij de regen. Als het droog blijft, zal morgen en overmorgen de track er nagenoeg perfect bij liggen!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Goeie tip!
Misschien morgen ff rondje doen :-q
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gister middag waren sommige stukken nog een klein beetje modderig, maar dat zal met het zonnetje wel lekker opdrogen vandaag.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Ik ben 67 jaar oud en ben een paar jaar geleden aan fietsen begonnen als enige sport die nog gaat met mijn versleten knieën en rug, , eerst mountainbiken maar al snel op de racefiets. Nu wil ik weer eens wat ruigers proberen, dus ik was in Bergschenhoek en Zoetermeer. Maar ik vind de klimmetjes en afdalingen net te ruig, daar baal ik van, maar het zal de leeftijd zijn. Maar ik heb een vraag , Zoetermeer rijders zullen die misschien kunnen beantwoorden. Neem nou dat klimmetje als je van de parkeerplaats bij Snow world start, dat gaat meteen recht omhoog. Is voor mij geen beginnen aan. Ben ik dan de enige die dat een beetje te gek vindt, of is dat nou een echt steile klim. En met welke tandwieltjes ga je daar omhoog? Ik wil daar graag een indruk van krijgen. Ik heb dan de granny voor en 28 achter staan, op een 26 inch mountainbike. Ik lees over de nieuwe ideeen van 1x11 speed dat er dan 42 en zelfs 46 achter staat. Ik heb alleen nog 30 en 34. Ik wil gewoon weten hoe dat nou zit.
Ik zal gewoon zoeken naar wat vlakkere ouwe lullen trails. Keus genoeg, ik ga er een hoop proberen. In Kuinre ging het laatst wel lekker en die in Lauwersoog vind ik geweldig, daar ga ik helemaal uit mijn bol, vooral in het bos bij het Landal park. Van de week Noordwijk bekijken.
Oh ja dat vergat ik nog, rijden jullie met clickpedalen of flat pedals en shoes ?
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je hebt daar meteen wel een geinig klimmetje te pakken ja. Vind je niet heel vaak op de NLse MTB tracks die ik ken. Maar leuker is de klim aan de andere kant van dat heuveltje omhoog.... :winkie:

Ik rij m met flats of klikkers, dat maakt niet uit.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Noordwijk heeft ook zijn moeilijkheidsgraad....maar wil je lekker door de bossen over onverharde paden rijden en geen veldwachter achter je aan hebben :lol: :wink: ga je naar het Gooi, daar kun je lekker mountainbiken en zelf je paden uitkiezen, wanneer het bijvoorbeeld te stijl wordt.
De directe link lukt mij helaas niet :( maar vanaf de homepage ga je naar helemaal links onder; Actief in de Gooise natuur, (dan natuurlijk) Op de fiets, en dan kom je vanzelf mountainbiken tegen :-q hier de link https://gnr.nl/ :-D :-q
En anders Ede (ligt nu wel in verbouwing) is goed te doen, en Apeldoorn heb je een aantal lange klimmen maar niet stijl dus rustig aan ook goed te doen, Harderwijk ook niet moeilijk, en het dichts bij van Zmeer en Bhoek is Vlaardingen, en stukken makkelijker te rijden dan de andere twee :D :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Zoetermeer heeft idd pittige klimmetjes, maar wordt vanzelf makkelijker. Die tegenover snow world moet je met een aanloopje nemen, dan ben je die eerst 3 meter voorbij en kan je rustig verder naar boven rijden. En als je nog wat tandjes over hebt zet hem dan lichter, het jezelf niet meteen te moeilijk maken.

Die naast de lange trap naar de skybar van snow world is ook leuk. Die wordt aan het eind nog zwaarder en lastiger.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

De trails vind ik wel op MTB routes punt nl ; ook al hebben ze nu ruzie met google maps.
OK, ik snap dat die klim bij Snow world wel bij iedereen bekend is, en niet voor niks dus. :winkie:
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat klimmetje voor snowworld neem ik altijd met een flinke aanloop, om daarna terug te schakelen naar de 42 achter (32 voor).
Als je dat vertaalt naar jouw granny, heb je het over een 37 krans op je cassette met een 28 tands voor. Dus ja, je rijd wat aan de zware kant omhoog :winkie:

Het kan wel, maar zeker het eerste stukje moet je even vaart hebben, om daarna flink terug te schakelen en het laatste deel omhoog te stampen.
Check deze maar eens vanaf 8 minuten ongeveer:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

kleinste voor is bij mij 24; grootste achter 34. 3x10 op een 26 inch wielen bike.
Dat zal ik wel op moeten zetten zeker voor deze klim?
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Ik bedenk nu ook een nadeel van de 1x11 die ik aan het bouwen ben, snel terugschakelen met de voorbladen kan dan niet meer. :evil:
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Die bij Snowworld haal ik ook nooit. Is echt het enige stukje van het Zmeerse parcour die ik moet lopen :winkie:
Plaats reactie