Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn ervaring was toch wel 1 achtervelg per jaar.
Een fiets die niet in de modder komt, of nooit de schuur uit komt, doet natuurlijk langer met een velg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Mijn fiets komt regelmatig uit de schuur en heeft al dezelfde velgen sinds 2011. Uiteindelijk rem je ze inderdaad hol maar zachte remblokken volkomen veel leed. Bovendien rem ik gewoon weinig, lange afdalingen heb je niet op de plaatsen waar ik het meeste kom en slepend achter remmen is sowieso nergens goed voor. Iedereen is gewoon zijn rem skills kwijt geraakt met die schijfdingen :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De remmen zelf stammen overigens uit 2005, over duurzaam gesproken :-q
PaganiProductions

dit setje?
Afbeelding
PaganiProductions

Zijn er nog goede nieuwe 26er wielsetjes te koop.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

PaganiProductions schreef: di 16 oktober 2018, 21:56 Zijn er nog goede nieuwe 26er wielsetjes te koop.
vast wel maar je kan natuurlijk ook even op marktplaats kijken. genoeg aanbod en soms kom je nog zeer goede setjes tegen.
alles is afhankelijk van hoeveel geld je in die 26er SS haibike wil pompen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

PaganiProductions schreef: di 16 oktober 2018, 21:56 Zijn er nog goede nieuwe 26er wielsetjes te koop.
Op MP en hier op het forum zijn zolders vol high end 26" spul te koop voor minder dan een prikkie :-q
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

+1 voor V-Brakes trouwens, ik heb op de Monocog SD7's met Koolstop Salmon blokjes, en op de plekken waar ik singlespeed rijd kom ik nooit remkracht tekort. Een fiets is een fiets, geen crossmotor ofzo.
Everybody bought a new bike!
NovaX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 11:25

Victor1977 schreef: di 16 oktober 2018, 20:11 soms kom je retro fietsen tegen van 30 jaar oud met nog de originele wielen erop. Maak je om dat slijten van je velgen maar dus geen zorgen.
en je komt echt wel tot stilstand met v-remmen, zeker als het inderdaad zo een hs33 setje is.
Dingen worden niet meer gemaakt zoals vroeger. Legio voorbeelden daarvan, op fietsvlak zal dat wel niet anders zijn.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Mwoa... waarom geen schijven er op. Heb paar jaar met zo'n ding rond gereden:

Afbeelding

A2z adapter, even op ebay zoeken. Met beetje dremelwerk gemonteerd op een oud Gary Fisher Aquila (staal) 26" frame en gewoon met 160mm schijven (hope mini) gereden. Frame heeft er niet onder geleden, zelfs nog enkele NKSS's op gereden! Dus zelfs onder wedstrijd omstandigheden geen problemen mee gehad.
Frame hangt nu in de garage, inmiddels een mooie custom 29+ SS voor dagelijkse SS ritjes...
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

zelfs nog enkele NKSS's op gereden! Dus zelfs onder wedstrijd omstandigheden geen problemen mee gehad.
NKSS en wedstrijd in 1 zin... :D :D :D
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Globe schreef: vr 19 oktober 2018, 08:53
zelfs nog enkele NKSS's op gereden! Dus zelfs onder wedstrijd omstandigheden geen problemen mee gehad.
NKSS en wedstrijd in 1 zin... :D :D :D
Nee hoor, tussen NKSS en wedstrijd staat een uitroepteken. Dus ik gebruik die woorden in twee afzonderlijke zinnen :bier:
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Nou... qua zinsopbouw ging ik er van uit dat het woord ‘dus’ op de voorgaande zin sloeg. Daar stond echt het woord ‘NKSS’, dus ik zie het als 1 zin. Zeer ongepast, beide woorden in 1 zin.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Tja, dat jij er je eigen grammatica regels op na houdt, daar kan ik weinig aan doen :D
Grammaticaal gezien zijn het toch echt twee afzonderlijke zinnen, dus is het woord NKSS niet in dezelfde zin gebruikt. Het woord wedstrijd, staat toch echt in een separate zin gescheiden door een leesteken.

Maar nu we het toch over het NKSS hebben, al iets bekend over 2019, kunnen we al een camping boeken of bier gaan inslaan???
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ergens in het zuiden des lands, 5-7 juli 2019. It’s all about Steve Nipples Cog size.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie