Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

We kunnen Ooms Avenhorn even bellen voor een offerte om te asfalteren. :evil: Overtuig jij Harry even?
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Je kunt ook gewoon het halfords paadje nemen?

Zelf is me eigenlijk nog nooit een boom opgevallen onderaan de Nok.
De mulle bocht naar rechts ken ik uiteraard wel.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En hoe denk je hoe die bocht maar mul blijft? Juist door mensen die het halfords paadje hadden moeten nemen. :D
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: ma 15 oktober 2018, 23:23 En hoe denk je hoe die bocht maar mul blijft? Juist door mensen die het halfords paadje hadden moeten nemen. :D
Niet helemaal, ook de mannen die knalhard de Nok afkomen moeten daar heel flink in de ankers om de bocht naar rechts te halen en trekken het daar ook stuk. Wordt vanzelf weer beter in de herfst, nu met mulle condities gewoon even rekening mee houden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 16 oktober 2018, 10:12
Niet helemaal, ook de mannen die knalhard de Nok afkomen moeten daar heel flink in de ankers om de bocht naar rechts te halen en trekken het daar ook stuk. Wordt vanzelf weer beter in de herfst, nu met mulle condities gewoon even rekening mee houden.
Dat rekening mee houden was een beetje het probleem. Normaal verlies ik de controle niet zo snel (eigenlijk nooit, na 25 jaar MTB kan ik redelijk inschatten wat ik wel en niet kan) maar dat bochtje is echt venijnig zoals het er nu bij ligt.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ach, dat bochtje is wel vermakelijk als ik bij de start sta te wachten. Heb je genoeg te zien. :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

chrisscross schreef: di 16 oktober 2018, 12:09 Ach, dat bochtje is wel vermakelijk als ik bij de start sta te wachten. Heb je genoeg te zien. :lol:

Hmm, rode en groene pijl omdraaien. Camera er bij en een live stream. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Die boom heb ik ook altijd ruzie mee, heeft niet zo veel met wel of geen clinic te maken ding staat gewoon net op de verkeerde plek.
Maar ook dat hoort bij mountainbiken dus lekker laten staan.
Wellicht dat kleine rijders minder last van hebben, zelf 195 en dan komt het boompje soms erg dichtbij :lol: :lol:

Overigens ben ik dan wel benieuwd waar de lange afdalingen van Schoorl te vinden zijn , Nok is zo'n 30s en afdaling na zigzag 40s. :wink:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bomen, daar heb je er in het bos wel meer van. :D Meestal kom je wel een eind met kijken waar je heen wil.
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: di 16 oktober 2018, 18:25 Bomen, daar heb je er in het bos wel meer van. :D Meestal kom je wel een eind met kijken waar je heen wil.
Probleem is ook makkelijk op te lossen hoor, bij de splitsing halfordspaadje al remmen ipv onderin de kuil vol in de ankers te gaan.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Schoorl is al niet het spannendste parkoers van Noord-Holland, hoewel het mulle zand het wel weer een uitdaging maakt, en dan wil je boompjes weghalen? Komop! :-{
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

baron062 schreef: di 16 oktober 2018, 19:59 Schoorl is al niet het spannendste parkoers van Noord-Holland, hoewel het mulle zand het wel weer een uitdaging maakt, en dan wil je boompjes weghalen? Komop! :-{
Ben benieuwd welke route dan spannender is dan Schoorl in Noord Holland?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

baron062 schreef: di 16 oktober 2018, 19:59 Schoorl is al niet het spannendste parkoers van Noord-Holland, hoewel het mulle zand het wel weer een uitdaging maakt, en dan wil je boompjes weghalen? Komop! :-{
Wie had het over bomen weghalen? Ik ben hard tegen een boom gereden en grapte iets over padding... met een serieuze ondertoon want ik stond ‘s avonds wel in het ziekenhuis voor een check-up. Als dat structureel gebeurt is het misschien een keer handig iets aan dat bochtje te veranderen zodat er minder mensen gewond raken. Maar wat mij betreft mag het zo blijven. Ik ben er twee rondjes vanaf gegaan. Een keer te wijd en een keer te krap. Volgende keer ga ik precies er tussenin :D
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

baron062 schreef: di 16 oktober 2018, 19:59 en dan wil je boompjes weghalen? Komop! :-{
Waar lees je dit?
Gewoon laten staan natuurlijk, ik geef alleen aan dat ik ook vaak ruzie heb met het desbetreffende bochtje/boompje. ligt niet aan de boom maar aan mezelf.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Karrewiel schreef: di 16 oktober 2018, 21:18
baron062 schreef: di 16 oktober 2018, 19:59 Schoorl is al niet het spannendste parkoers van Noord-Holland, hoewel het mulle zand het wel weer een uitdaging maakt, en dan wil je boompjes weghalen? Komop! :-{
Ben benieuwd welke route dan spannender is dan Schoorl in Noord Holland?
Spaarnwoude vind ik zelf
Plaats reactie