Orbea nummer 2 MX 20 Budget Red rocket verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Inderdaad, als er zoveel speling op zou zitten dan moeten alle kogels er al uit gerold zijn... en dat merk je wel!
PaganiProductions

Lars TB schreef: di 9 oktober 2018, 22:16 Oké, dat laatste is mooi.


Maar speling op de lagers van de wielen :~ Je krijgt veel kapot, maar dit lukt zelfs jou niet vermoed ik. Dan zou het wiel juist zijdelings speling hebben!

Het is niet gewoon het remblokje dat iets beweegt? Dat doen de blokjes bij veel schijfremmen namelijk... .
We zullen zien wat het is
Het is een behoorlijke speling
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is dit heel raar, nee toch? Cup conus-lagers die wat beter afgesteld moeten worden misschien?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: wo 10 oktober 2018, 11:50 Is dit heel raar, nee toch? Cup conus-lagers die wat beter afgesteld moeten worden misschien?
Iglo: Op een voorwiel, en dan de speling van voor naar achteren? Denk idd dat zelfs Pagani dat niet voor elkaar krijgt. :winkie:
Zijdelings zou ik idd zeggen de lagers, of een snelspanner/steekas die niet goed genoeg vast zit.

@Pagani: Als het je balhoofd niet is, is er ook nog een optie dat je vork speling heeft op de bushings.
Heeft mijn maat gehad met zijn Fox 32 huppeldepup uit 2017. Een goeie service beurt heeft toen soelaas geboden.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hoe zie je de speling? Als je de fiets op beide wielen hebt en het stuur beweegt met rem ingeknepen?
Om zeker te zijn dat het de naaf lagers zijn, zet de fiets op de kop, beweeg het wiel en kijk wat je ziet bij de naaf.
En maak er eens een filmpje van, dan kan jij wel :-q
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: wo 10 oktober 2018, 13:30 Hoe zie je de speling? Als je de fiets op beide wielen hebt en het stuur beweegt met rem ingeknepen?
Om zeker te zijn dat het de naaf lagers zijn, zet de fiets op de kop, beweeg het wiel en kijk wat je ziet bij de naaf.
En maak er eens een filmpje van, dan kan jij wel :-q
Die is al bij lbs,
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

En weer een antwoord waar ik niks mee kan.
Waarom reageer ik nog... :roll:
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: wo 10 oktober 2018, 23:43 En weer een antwoord waar ik niks mee kan.
Waarom reageer ik nog... :roll:
Omdat het mijn woon werk fiets moet ik soms snel beslissen omdat ik wel naar mijn werk moet
Niet altijd tijd heb om alles na te kijken.
PaganiProductions

De fiets is klaar het was alleen wat afstelwerk verder niks.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je omschrijft de boel ook niet echt duidelijk. Neem daar nou wat meer tijd voor, krijg je hier ook betere antwoorden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 11 oktober 2018, 15:03 Je omschrijft de boel ook niet echt duidelijk. Neem daar nou wat meer tijd voor, krijg je hier ook betere antwoorden.
Hij wilt het helemaal niet goed omschrijven want dan reageert er niemand meer. Wishfull thinking.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: do 11 oktober 2018, 14:53 De fiets is klaar het was alleen wat afstelwerk verder niks.
En wat is er afgesteld... .

:roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: do 11 oktober 2018, 17:21
PaganiProductions schreef: do 11 oktober 2018, 14:53 De fiets is klaar het was alleen wat afstelwerk verder niks.
En wat is er afgesteld... .

:roll:
Balhoofd en as van het wiel denk ik.|
Dat zat los
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op do 11 oktober 2018, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: do 11 oktober 2018, 15:03 Je omschrijft de boel ook niet echt duidelijk. Neem daar nou wat meer tijd voor, krijg je hier ook betere antwoorden.
Het is al opgelost
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

PaganiProductions schreef: do 11 oktober 2018, 18:56
Balhoofd en as van het wiel denk ik.
Dat had je toch al gedaan?
PaganiProductions schreef: di 9 oktober 2018, 22:10
Lars TB schreef: di 9 oktober 2018, 22:08

Balhoofd.

Die had ik al afgesteld het komt toch echt van het wiel vanaf heb zelf geprobeerd.
Ik kan balhoofd ik ook zelf afstellen heb ik al vaak zat gedaan.
Plaats reactie