Garmin 520 GPS maakt ineens de afstand korter

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Sinds kort doet m'n Garmin 520 raar. Middenin de rit piept ie ineens en laat de hersteltijd zien (alleen een rondje met 0 uur), maar gaat dan weer door met de rit. Vervelender is dat ie de afstand te kort maakt. Rondje Zeist is ineens nog maar 15,6 ipv 17,6. Dat irriteert uiteraard, vooral vanmorgen toen ik een PR voor elkaar kreeg en de Garmin er 22 km ipv 25 km gemiddeld van maakte :(

Heeft iemand dit weleens gehad? Wat te doen? Resetten en hopen op verbetering? Of is hier iets fundamenteels aan de hand en moet ik de garantie aanspreken?

Dank vast!
rammen met die bak
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Garmin gebeld, zeggen terugsturen.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat heb je snel geregeld.
Heb je een wielsensor en zou het kunnen dat de batterij van je wielsensor leeg is?
Of je wielsensor kapot is?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb een 820 en wielsensor en een andere mtb'er had ook alleen een 820, sensor nog niet gekoppeld, en op een rondje van ca 25 km hadden we soms 1 km verschil in totale afstand. Onlangs heeft hij de wielsensor ook gekoppeld en op eenzelfde rondje, tegelijkertijd gefietst scheelt het nog geen 100 meter onderling. En dan is het vooral door het bos en niet alleen verharde paden.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

ThaSingleTrackMastah schreef: di 24 april 2018, 00:28 Dat heb je snel geregeld.
Heb je een wielsensor en zou het kunnen dat de batterij van je wielsensor leeg is?
Of je wielsensor kapot is?
Goeie tip voor de volgende keer. Ik heb een nieuwe gekregen van Garmin en het probleem is voorbij. Volgende keer check ik de wielsensor, goeie.
rammen met die bak
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Mike123 schreef: wo 25 april 2018, 22:43 Ik heb een 820 en wielsensor en een andere mtb'er had ook alleen een 820, sensor nog niet gekoppeld, en op een rondje van ca 25 km hadden we soms 1 km verschil in totale afstand. Onlangs heeft hij de wielsensor ook gekoppeld en op eenzelfde rondje, tegelijkertijd gefietst scheelt het nog geen 100 meter onderling. En dan is het vooral door het bos en niet alleen verharde paden.
Dat grote verschil kwam waarschijnlijk niet door het bos maar door het vele draaien en keren. Op ritten met weinig bochtjes zou het verschil veel kleiner zijn geweest.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Tsjibiti schreef: wo 10 oktober 2018, 15:37
Mike123 schreef: wo 25 april 2018, 22:43 Ik heb een 820 en wielsensor en een andere mtb'er had ook alleen een 820, sensor nog niet gekoppeld, en op een rondje van ca 25 km hadden we soms 1 km verschil in totale afstand. Onlangs heeft hij de wielsensor ook gekoppeld en op eenzelfde rondje, tegelijkertijd gefietst scheelt het nog geen 100 meter onderling. En dan is het vooral door het bos en niet alleen verharde paden.
Dat grote verschil kwam waarschijnlijk niet door het bos maar door het vele draaien en keren. Op ritten met weinig bochtjes zou het verschil veel kleiner zijn geweest.
Het komt zeker door het bos. Als je draait en keert ziet de gps niet wat je doet maar een wielsensor blijft een draaiend wiel registreren. Als kan je ook veel draaien en keren op de weg.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Staat uw toestel zet vast op weg "uit"?
Staat auto pauze op "uit"?
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Beny schreef: zo 14 oktober 2018, 22:00 Staat uw toestel zet vast op weg "uit"?
Staat auto pauze op "uit"?
Hij is door Garmin vervangen door een nieuwe en het probleem is verholpen.
rammen met die bak
Plaats reactie