13-10-2018 - Ermelo - Ermelose MTB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Tsjibiti schreef: di 2 oktober 2018, 14:34Zoals Fred al aangaf: Gewoon op jou manier de route afrijden en vooral goed rond kijken om optimaal te profiteren van de mooie omgeving. Een enorm misverstand is dat een toertocht als een prestatierit wordt opgevat. Wat het absoluut niet is. Hoe lager de snelheid des te beter zou het motto kunnen zijn.
Ik had al zo'n vermoeden en daarom vroeg ik het ook, maar als je allemaal in een treintje rijdt dan is je eigen tempo rijden wellicht niet zo heel makkelijk zeker als er mensen zijn die 25km/h willen rijden.

Ik woon 2 minuten fietsen van het startpunt van de tocht, dus de mooie omgeving ken ik wel. :-)
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Sloth schreef: di 2 oktober 2018, 14:41
Tsjibiti schreef: di 2 oktober 2018, 14:34Zoals Fred al aangaf: Gewoon op jou manier de route afrijden en vooral goed rond kijken om optimaal te profiteren van de mooie omgeving. Een enorm misverstand is dat een toertocht als een prestatierit wordt opgevat. Wat het absoluut niet is. Hoe lager de snelheid des te beter zou het motto kunnen zijn.
Ik had al zo'n vermoeden en daarom vroeg ik het ook, maar als je allemaal in een treintje rijdt dan is je eigen tempo rijden wellicht niet zo heel makkelijk zeker als er mensen zijn die 25km/h willen rijden.

Ik woon 2 minuten fietsen van het startpunt van de tocht, dus de mooie omgeving ken ik wel. :-)
degene die op kop rijdt bepaalt het tempo.
wie harder wil moet maar wachten tot er ruimte is.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Sloth schreef: di 2 oktober 2018, 14:41 Ik had al zo'n vermoeden en daarom vroeg ik het ook, maar als je allemaal in een treintje rijdt dan is je eigen tempo rijden wellicht niet zo heel makkelijk zeker als er mensen zijn die 25km/h willen rijden.
Je gaat gewoon naar de start toe, even paar euro's aftikken en gaat lekker rijden zonder je direct wat van een ander aan te trekken. In wiel voorganger blijven mag, maar is absoluut niet verplicht.
Misschien dat je onderweg iemand tegenkomt (figuurlijk gezien, anders....) en dat je samen wat op fietst en/of je daar aan op kan trekken. Anders gewoon eigen tempo, enjoy :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Thierry le Brun schreef: di 2 oktober 2018, 14:59 degene die op kop rijdt bepaalt het tempo.
wie harder wil moet maar wachten tot er ruimte is.
:-q .Op een smal pad absoluut geen plaats maken voor snellere rijders. De kans om je zelf in de problemen te brengen kan je daardoor minimaliseren.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Over het algemeen werkt rekening met elkaar houden prima, meestal gaat dat goed op een enkele uitzondering na. Dan heb je een aso die er perse langs wil als dat niet kan of een aso die er perse niemand langs wil laten als dat wel kan. Voeg er nog een dwaas aan toe die tegen de route in wil rijden en het feest is compleet :lol:

Persoonlijk probeer ik ruimte te geven aan mensen die me in willen halen en aan mensen die ik graag wil passeren. Ik kom beide tegen, zowel tijdens toertochten als in het wild. De een gelukkig wat meer als de ander :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

George schreef: di 2 oktober 2018, 22:33 Over het algemeen werkt rekening met elkaar houden prima, meestal gaat dat goed op een enkele uitzondering na. Dan heb je een aso die er perse langs wil als dat niet kan of een aso die er perse niemand langs wil laten als dat wel kan. Voeg er nog een dwaas aan toe die tegen de route in wil rijden en het feest is compleet :lol:
Het iemand persé niet doorlaten op een (te) smalle strook heeft niets met aso-gedrag van doen maar met eigen veiligheid. Ik rijd al meer dan 30 jaar toertochten en heb al heel wat gevallen gezien dat iemand op zo'n smalle plek plaats maakte voor de (vaak maniakale) inhalers maar daarna werd afgesneden en in de struiken of tegen een boom belandde. (Het tegen een route inrijden tijdens een toertocht zal ik nooit doen, wel op een vaste route)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Present voor de 100!

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Net even naar de weersverwachting gekeken voor aanstaande zaterdag: droog en temperatuur oplopend tot zo'n 22 graden.

Gisteren hebben we met een grote groep letterlijk elke meter van de 100 kilometer nog even verkend en het parcours ligt er geweldig bij.

Kom dus naar Ermelo en omstreken aanstaande zaterdag en bezorg jezelf en alle andere deelnemers een fantastische dag.

De 70 vrijwilligers die nodig zijn om een tocht van deze omvang gladjes te laten verlopen zijn er klaar voor!
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Het is dat het mooi weer wordt, maar anders had ik sowieso niet overwogen deze veel te lange, dodelijk saaie route van 100km door een ontzettend lelijk, vlak en slaapverwekkend gebied, te gaan fietsen :lol: :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bduits schreef: di 9 oktober 2018, 10:31 Het is dat het mooi weer wordt, maar anders had ik sowieso niet overwogen deze veel te lange, dodelijk saaie route van 100km door een ontzettend lelijk, vlak en slaapverwekkend gebied, te gaan fietsen :lol: :-q
Ik zou thuis blijven............... (doe ik ook, andere reden :(( )
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Fred (mtb-sport) schreef: di 9 oktober 2018, 10:48 Ik zou thuis blijven............... (doe ik ook, andere reden :(( )
Mooi niet....veel te saaie omgeving en met het voorspelde vreselijke slechte weer, blijf ik niet in de tuin zitten.

Succes met je herstel en voor je het weet ben je alweer aan de tweede reeks 100x100 bezig en dan zit deze er vast ook weer tussen :-q
Dennisb85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 2 juni 2016, 11:19

Wie heeft er zin om vroeg af te spreken en de 100km beetje op tempo te fietsen?
+/- 22-23 gemiddeld met een (klein) groepje uurtje of 7:30 starten..
Iemand zin of wordt het een eenzame strijd ;)
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Dennisb85 schreef: di 9 oktober 2018, 20:14 Wie heeft er zin om vroeg af te spreken en de 100km beetje op tempo te fietsen?
+/- 22-23 gemiddeld met een (klein) groepje uurtje of 7:30 starten..
Iemand zin of wordt het een eenzame strijd ;)
08.00 uur lijkt me een betere tijd om te starten, dan heb ik genoeg tijd om alle pijlen te plaatsen :-q
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Is deze tocht beter op de MTB of Crosser te rijden? Dit in relatie tot de lange rechte paden en de huidige droogte en staat van de bos paden?
Vraag voor de locals ;)
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

remco1b schreef: wo 10 oktober 2018, 16:04 Is deze tocht beter op de MTB of Crosser te rijden? Dit in relatie tot de lange rechte paden en de huidige droogte en staat van de bos paden?
Vraag voor de locals ;)
ik rijd alleen maar met CX en dat is zonder problemen meer dan goed te doen (ook het betere draai en keer werk trouwens...)
Plaats reactie