Canyon Neuron of Canyon Spectral

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Arjan1 schreef: vr 28 september 2018, 17:37 Schwalbe swabbert..
Gisteren de band eraf gehaald en die velg eens minutieus nagekeken, daar zit geen mm beweging in.

Wat er wel is, is dat Schwalbe High Pressure Rim tape erin, op sommige plekken meer naar de zijkant zit dan elders, dat duwt die band een beetje opzij. Het is dus de band door die tape, de velg is prima.

Ik vind het best zo.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Nu 2 maanden veel plezier van mijn Neuron.
Echter me dropper heeft het begeven :~ vraag me niet hoe maar hij doet niks meer...
Als ik nu me remote bedien valt hij onderhand naar beneden en gaat niet meer naar boven..

Maar goed Canyon gebeld net en het verhaal uitgelegd. Morgen komt de nieuwe dropper binnen en mijne moet ik dan opsturen.

Niks dan lof over deze afhandeling echt helemaal top!! :-q :-q
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Omdat dit topic begon een over Neuron of Spectral: heb zelf inmiddels voor de nieuwe 130mm vering Neuron gekozen. Meer info over hoe hij bevalt en er uit ziet hier.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RoySmit schreef: di 20 november 2018, 11:14 Nu 2 maanden veel plezier van mijn Neuron.
Echter me dropper heeft het begeven :~ vraag me niet hoe maar hij doet niks meer...
Als ik nu me remote bedien valt hij onderhand naar beneden en gaat niet meer naar boven..

Maar goed Canyon gebeld net en het verhaal uitgelegd. Morgen komt de nieuwe dropper binnen en mijne moet ik dan opsturen.

Niks dan lof over deze afhandeling echt helemaal top!! :-q :-q
Die van mij gaat langzamer omhoog nu. Eigenlijk sinds de kou. Dus denk dat de olie wat stroperig is geworden. Hij doet het verder wel gewoon.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: zo 25 november 2018, 17:46
RoySmit schreef: di 20 november 2018, 11:14 Nu 2 maanden veel plezier van mijn Neuron.
Echter me dropper heeft het begeven :~ vraag me niet hoe maar hij doet niks meer...
Als ik nu me remote bedien valt hij onderhand naar beneden en gaat niet meer naar boven..

Maar goed Canyon gebeld net en het verhaal uitgelegd. Morgen komt de nieuwe dropper binnen en mijne moet ik dan opsturen.

Niks dan lof over deze afhandeling echt helemaal top!! :-q :-q
Die van mij gaat langzamer omhoog nu. Eigenlijk sinds de kou. Dus denk dat de olie wat stroperig is geworden. Hij doet het verder wel gewoon.
beetje laat. maar dat was bij mij ook. en ik kon de kabel iets strakker afstellen toen deed ie het weer perfect... en nog steeds
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik denk dat dat dan een andere bediening is...kabel vs hydraulisch.

Ik heb m'n Spectral met Reverb nu 1 jaar, afgelopen weken ging de dropper ook langzamer. Verse olie er in en de luchtdruk weer op 250 psi gezet en hij doet het weer prima, ook bij koude.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bram87 schreef: do 14 februari 2019, 17:36 Ik denk dat dat dan een andere bediening is...kabel vs hydraulisch.

Ik heb m'n Spectral met Reverb nu 1 jaar, afgelopen weken ging de dropper ook langzamer. Verse olie er in en de luchtdruk weer op 250 psi gezet en hij doet het weer prima, ook bij koude.
kabel vanaf de remote tot de dropper. dropper zelf is haudraulisch...
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

bij een reverb is juist de remote hydraulisch...niet met een kabel.

edit: nieuwe neuron heeft natuurlijk geen reverb. Maar het langzaam omhoog gaan met de kou was ook een reverb-probleem.
Plaats reactie