Op dit moment heb ik een starre stalen singlespeed, een Kona Honzo met fox 34 120mm vork en een Specialized Camber Carbon 110mm voor en achter. Ik fiets voornamelijk Dorst eo, 013bos Tilburg en Loonse en Drunense Duinen. Daarnaast vakanties in de Alpen en een ieder jaar een bike week met ons clubje in de bergen. Verder af en toe naar Limburg of de Ardennen. Verder rij ik meer voor de fun dan voor snelle tijden. Ik kies dan ook vaak voor de leuke technische lijnen dan voor de snelste. Vooral de Nederlandse routes maak ik zo leuker voor mezelf.
Nu wil ik de Camber gaan vervangen voor een fiets die het wat ruigere werk aan kan (de Camber heeft het trouwens de afgelopen jaren ook in de Alpen goed gedaan, zelf wat licht bikepark werk). Deze nieuwe bike gaat dus mee op vakanties, Ardennen etc. Echter wil ik de fiets ook in kunnen zetten voor de lokale rondjes, al weet ik dat het daar dan niet de meest geschikte fiets voor is.
Mijn vraag, welke fiets is geschikt voor het ruigere werk maar kan ik ook leuk mee rijden hier in de buurt. Twijfel tussen bv een trek remedy of fuel ex, stumpjumper of stumpjumper st. Bv de fuel ex is hier prima maar echt in de bergen..., de remedy daarentegen...... Ga sowieso nog testrijden (ook leuk

Shortlist:
Specialized Stumpjumper (normale of de ST)
Santa Cruz High tower
Trek remedy
Trek fuel Ex
.........
Oh ja, budget max 4200 euro ongeveer