Let's Ride Zeeuwse Kust 2018 (pag 38)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Goed, terunky rijdt dus achteraan :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Thijs en rode lantaarn????
Da's net als vloeken in de kerk! :lol:

Leuk T, als je erbij bent.
We zullen met spanning afwachten.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Heb het gratis overgenomen van iemand. Maar voel me nog fit genoeg. Tot morghe !
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Wat hebben we weer genoten Zaterdag, we waren met 11 man en hebben een leuk rondje kunnen fietsen! Het weer was ook super, het begon redelijk frisjes maar na de eerste duin beklimming ging bij iedereen het jasje al weer uit. Lekker op het gemakje gedaan en nog een stop gemaakt om een bakje koffie te doen, en op het eind nog een lekker koud biertje!

1,5 jaar geleden ongeveer voor de eerste keer mee geweest en sindsdien niet meer van de mountainbike af te slaan! Bedankt voor de organisatie en de gezelligheid JJspeed was weer geslaagd!

Nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ja het was me weer een dagje, hoevaak ik de delen van de route ook rijd blijft een lets ride toch altijd extra fun.. gezellige bikers en een stel mooie fietsjes waren weer aanwezig.. zelfs de woody in het echt mogen zien vliegen over trappen en eigenlijk niets was te gek voor de woody😅
Ook john weer bedankt voor het regelen!! Blijf me toch verbazen hoe je het elke keer toch weer voor elkaar krijgt zo'n leuke afwisselende route kan maken.. trapjes op/af dropjes, stukje strand, kreek, bos singeltrack en een appeltaartje MET slagroom!
Hier nog wat foto's van mij, ook daarvoor nog bedankt!
kan ik thuis weer laten zien dat ik nog echt aan het fietsen ben geweest😎
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 3 augustus 2023, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ja, het was weer een geslaagde dag.
Tien heren en één dame aan de start.
Het mag op voorhand gezegd zijn: die dame stond (meer dan) haar mannetje!
Vanwege de (voor zeeuwse begrippen) grote opkomst met veel non-zeeuwen, had ik besloten de Let's Ride Zeeuwse Kust Indian Summer van vorig jaar te rijden, omdat hierin eigenlijk alles zit verpakt; klimmen, dalen, singletracks, ruiterpaden, bossen, duinen, kreken, vergezichten, (heul veul!) trappen op en af.
En dit alles op n strookje duingebied tussen Vlissingen en Westkapelle!
Weersomstandigheden waren optimaal; graadje of 9 bij aanvang, al snel oplopend naar aangename zomerse temperaturen.
De reacties van Pieterw33 en mauke zeggen eigenlijk wel genoeg.
Een uitmuntende koffie mét (stevig gevulde) appeltaart bij Streefkerkse Huis was n feest!
Jammer dat Kabookie halverwege de rit naar huis moest, wegens vakantionele verplichtingen, en dat MacReal met zijn maatje direct na de rit huiswaarts moesten, wegens festive verplichtingen.
Desondanks een gezellige after-talk in Panta Rhei.
Een kleine glijpartij, een lekke band en een scheve kettingschakel waren de enige 'smetjes' die dag.

Kortom: dame en heren, ik heb genoten van de rit, genoten van jullie enthousiasme (kijk naar die blikken na wéér een trappenbraaaap!), genoten van de sfeer, genoten van het weer!

55km/700hm

Tnx! :bier:

Afbeelding
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zo te lezen/zien weer een heleboel gemist! Ik hoop echt dat ik de volgende keer mee kan :-D
jj speed schreef: vr 28 september 2018, 10:16 Ja, beetje zuur is het wel, als je daags voor de LR n non-reparabel defect ondekt.
We kunnen m binnenkort samen nog wel eens doordeweeks rijden, als je weer rollende bent!

Op dit aanbod wil ik gerust ook een keer in gaan! Kom er nog op terug :-q
Wil er best een keertje vrij voor nemen 8)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat een prachtige dag!

Eindelijk kon ik eens een keer mee met de Let's ride Zeeuwse kust. Dat liep al een paar jaar mis door verschillende verplichtingen.
Vandaar dat ik dit jaar zelfs op de verjaardag van mijn eigen vader geen "nee" kon zeggen toen jj de ride aankondigde.

Al vroeg in de auto om mijn maatje op te pikken, maar dat mocht de pret niet drukken. Want er stond ons 55km en 700hm biken te wachten, dan kom je toch wat makkelijker je bed uit ;)

Onderweg nog de nodige omleidingen gehad, daardoor iets te laat op de verzamelplaats. Daar was het gebruikelijke "bandje schoppen" al begonnen, dus ik had niet de indruk dat men het erg vond even te wachten tot we helemaal opgezadeld waren.
Misschien niet "the best tool for the job", met mijn commencal V4, maar wat een lol hebben we gehad!

Het begon allemaal vrij tammetjes. Een stukje vaste route, wat houtsnipper paden en wat ruiterpaden.
Afbeelding
Hierna zei John: "Ik denk dat iedereen nu wel warm is?"

En daar kwamen de eerste klimmen. Mensen die mij kennen, weten dat klimmen niet bepaald "mijn ding" is :roll:
Maar trappen wel! En die kregen we genoeg.

Afbeelding

Na de eerste paar trappen begon het redelijk gebruikelijke rondje met fiets aanpassingen. Er werden wat balhoofdjes aangedraaid, met de lucht van de bandjes gespeeld en door anderen alleen maar toegekeken ;)

We kwamen ook de befaamde "120" tegen. Die moesten we alleen op lopen :~ Schijnt mountainbike route te heten in Zeeland :lol:
Afbeelding

Om daar een beetje van uit te puffen, besloten we een groepsfoto te maken :-q
Afbeelding

We reden over de duinen, van trappen af, via wandelpaden weer omhoog, alles om maar hoogtemeters te maken :bier:
Afbeelding

Er moest zelfs nog een trap geklommen worden!
Afbeelding
(waarbij het maargoed was dat de foto halverwege gemaakt is :roll: )

In Zeeland hebben ze trouwens niet alleen maar stenen trappen, houten zijn er ook in overvloed! Die zijn wel wat spannender, aangezien je de planken onder je wielen voelt bewegen.
Afbeelding


De rest van de gopro beelden volgt uiteraard nog btw :bier:

Dat er voor al dat afdalen van die trappen ook geklommen moest worden, dat is natuurlijk een feit. Maar die John zoekt zijn klimmetjes wel uit hoor! Klimmetjes van (meer dan) 20% waren meer regel dan uitzondering. Wel goed voor je techniek, dat dan weer wel...
Afbeelding

Voor de foto kon ik gelukkig nog lachen ;)
Afbeelding

Bijna op het verste punt van de rit, had John nog een leuke verrassing voor ons. Een verborgen trail, met wat leuke steile stukjes. Een trail die zelfs sommige locals niet kenden.
Afbeelding
Afbeelding

En ook daar waar een paadje is uitgesleten, kan ik het niet laten om toch de trap te pakken natuurlijk...
Afbeelding

John dropte ook nog even een kleine geschiedenis les (pun intended) op een plek waar gevochten is tijdens de oorlog.
Afbeelding

Met de belofte van een pauze, kregen we nog even deze klim voor onze kiezen :o
Afbeelding

De weg "terug" (we reden een A-B-A route) ging iets vlotter dan de heenweg. Het is niet zo dat we er klaar mee waren, maar het begon al wat laat te worden. En deze ride was nu eenmaal gezellig, wat betekende dat er ook regelmatig even gekletst werd :)

De weg terug had voor mijn gevoel ietsje minder hoogtemeters, maar wel prachtige natuur. Helaas ben ik zelf vergeten mijn camera er regelmatig bij te pakken, maar dat moeten jullie maar van me aannemen! :lol:
De rit begon (bij mij in ieder geval) een beetje zijn tol te eisen, waardoor het klimmen steeds langzamer ging. Je krijgt daardoor wel altijd een mooie foto aan het einde van die klim. Dat zullen we dan maar als voordeel noemen ;)
Afbeelding

Maar, "what goes up, must come down"! Uitdagende trappetjes werden nergens uit de weg gegaan. Wat we op de heenweg moesten lopen omhoog, kon nu worden gereden!
Het foto effect op houten trappen is trouwens wel echt geniaal :bier:
Afbeelding

Denk trouwens niet dat we het makkelijk hadden, met al die trappen. Want waar zoals ik al zei, moesten we ook regelmatig omhoog "trappen". Gelukkig hoef je daar niet altijd voor af te stappen.
Het voordeel van de duinen, is dat je veel snelheid mee kunt nemen van de afdaling ervoor. Dus op vrij hoge snelheid de volgende trap weer op stampen!
Afbeelding

Enerzijds erg jammer dat ik niet bij het afpilsen kon zijn, anderzijds ben ik wel erg blij dat ik er dit jaar dan eindelijk bij kon zijn! Want deze ride kan ik iedereen aanraden om eens mee te rijden.
Als je een ride zo in elkaar weet te zetten, dat zelfs de locals verrast zijn, heb je een mooie route gemaakt.
Daar komt bij dat John een erg open persoonlijkheid heeft en van nature een goede gids is voor zo'n grote groep.

Dus John, ontzettend bedankt voor een heel erg geslaagde dag. Ik bedoel, zelfs het weer had je goed geregeld! :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik baalde al dat ik er niet bij kon zijn. Nu baal ik alleen nog maar meer. Bedankt John! :-q :lol:
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

MacReal schreef: di 2 oktober 2018, 13:27 Wat een prachtige dag!
- - - - -
Dus John, ontzettend bedankt voor een heel erg geslaagde dag. Ik bedoel, zelfs het weer had je goed geregeld! :-q
Marcel, wat n gaaf stukje om terug te lezen/zien. Geheel vanuit je eigen beleving geschreven! :-q
Het geeft de rit exact weer.
Heen-en terugrit waren volgens mij vrijwel even lang, met een zelfde aantal hoogtemeters. Wellicht dat je ze op het laatst niet meer allemaal bewust hebt meegemaakt.......
Wel is het zo dat de terugweg een paar vlakke lusjes meer had, waardoor het misschien lijkt alsof het er minder waren.
Ik zal er nog eens naar kijken en hier-en-daar wat bijschaven, zodat de verdeling misschien wat evenrediger over komt.

Tnx voor je feedback.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Boekenkist schreef: di 2 oktober 2018, 13:34 Ik baalde al dat ik er niet bij kon zijn. Nu baal ik alleen nog maar meer. Bedankt John! :-q :lol:
:tong houwe zo! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

MacReal schreef: di 2 oktober 2018, 13:27We kwamen ook de befaamde "120" tegen. Die moesten we alleen op lopen :~ Schijnt mountainbike route te heten in Zeeland :lol:
Afbeelding
Die had ik bewust lopend opgenomen, zodat iedereen wist hoe lang etc deze was. Op de terugweg was hij ingepland om af te rijden. Jullie verkozen echter het andere paadje.

Dus, next time.......!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

jj speed schreef: di 2 oktober 2018, 15:31
MacReal schreef: di 2 oktober 2018, 13:27We kwamen ook de befaamde "120" tegen. Die moesten we alleen op lopen :~ Schijnt mountainbike route te heten in Zeeland :lol:
Afbeelding
Die had ik bewust lopend opgenomen, zodat iedereen wist hoe lang etc deze was. Op de terugweg was hij ingepland om af te rijden. Jullie verkozen echter het andere paadje.

Dus, next time.......!
Die snapte ik ook wel ;)

Ik had hem graag af willen rijden. Achteraf was dat misschien zelfs leuker geweest dan dat andere paadje, door het mulle zand.
Volgende keer beter inderdaad!

Blijf het ergens wel apart vinden dat hij omhoog in een mtb route zit. Snap dat het niet veel anders kan, maar toch :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

MacReal schreef: di 2 oktober 2018, 15:53 Blijf het ergens wel apart vinden dat hij omhoog in een mtb route zit. Snap dat het niet veel anders kan, maar toch :lol:
dit was het enige stukje duin waar men op proef toestemming voor wilde geven. Volgend jaar wordt dit geëvalueerd en wellicht dat er dan een definitieve versie komt. Maar legaal naar beneden rijden, zal er never nooit van komen....
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie