13-10-2018 - Ermelo - Ermelose MTB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik breng helemaal niets negatief, jij begon dat "het MTB-seizoen weer begonnen is" dus verwacht ik ook een MTB-rondje. Niets meer, niets minder.
Maar wie weet kom ik langs, we rijden wel vaker een TT en in een enkel geval waren we toch wel blij verrast. Alleen al die opstoppingen bij elk technisch stukje, dat blijft me verbazen.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Was alleen niet mijn tekst. Ik heb niet eens een mtb.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan heb ik niets gezegd. Maar die cultuur bij toerclubs moet om. Daarom mijn soms directe reactie.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Back ontopic! De omgeving rondom Ermelo is erg mooi, dus de route is zeker aan te raden.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Giant-E schreef:Dan heb ik niets gezegd. Maar die cultuur bij toerclubs moet om. Daarom mijn soms directe reactie.
Maakt niet uit. En dat jij/jullie vinden dat het echte mtb seizoen eigenlijk nu zo'n beetje afloopt kan ik ook nog wel inkomen. Ik ervaar alleen regelmatig enige vorm van 'vijandelijkheid' tegenover die 'andere' mtb-ers en veldrijders en dat snap ik niet altijd. Veldtoertochten zijn van oudsher nu eenmaal winteractiviteiten en trekken in die periode simpelweg de meeste deelnemers en daar gaat het de meeste organisaties toch ook om. Sterker nog, veldtoertochten waren er al voordat we überhaupt ooit van een atb gehoord hadden. Die bestonden nog niet eens. Leven en laten leven en iedereen in z'n waarde laten zou ik zeggen. Ik geniet zelf elke herfst /winter weer van de diversiteit aan tochten hier op de Veluwe. De rest van het jaar rijd ik hoofdzakelijk op de weg maar toch ook regelmatig onverhard m'n eigen rondes.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

En tot ziens in Ermelo! (als ik er voor kan zorgen dat ik voetbal af kan zeggen...)
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Fijn om te zien dat er al zoveel aandacht (zowel positieve als negatieve) is voor de tocht op 13 oktober.
Als organisatie vinden wij het belangrijk om te melden dat iedereen van harte welkom is om in één van de mooiste regio's van Nederland een uitgepijlde route te komen fietsen.
Of je nu een beginnende fietser (op wat voor fiets dan ook) bent of een doorgewinterde, wij denken dat we voor iedereen ruimte hebben.
En in het kader van vroeger was alles beter: toen wij als verenging voor het eerst een "bostocht" organiseerden, die tocht werd overigens gehouden op 4 februari 1984, stonden dergelijke tochten gewoon te boek als "veldtoertocht" en was er geen of nauwelijks sprake van animositeit tussen de fietsers onderling.

Wij heten op 13 oktober in ieder geval iedereen van harte welkom en zijn er van overtuigd dat die fietsers die nog nooit van start zijn gegaan op één van onze "bostochten" verrast zullen zijn over de diversiteit van de verschillende routes.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat het MTB seizoen nu pas is begonnen (als het Pro MTB seizoen is afgelopen en het CX seizoen is begonnen) is natuurlijk iets ouderwets.

MTBen in NL is voor het grote publiek nog steeds door de bossen scheuren in de herfst/winter.
Gaat wel een aantal jaar duren voor dat is veranderd.
Of het gaat nooit gebeuren omdat het door de bossen rijden hier zo makkelijk is dat iedere wielrenner dat kan.

Anyway, die 100km klinkt leuk, alleen jammer dat er weer zo vroeg gestart moet worden.
Lijkt wel alsof niemand er rekening mee houdt dat niet iedereen om de hoek woont en niet iedereen een ochtend-mens is.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Goed gesproken VWV ATB: Inderdaad, ooit waren het veldtoertochten om de wintermaanden door te komen en/of de clubkas ook wat te spekken. Zijn alleen de laatste 25 jaar een "paar" MTB's bij gekomen. :winkie:
Gewoon jammer/bijna triest om te lezen hoe zo'n tocht bijna afgebrand wordt en de hokjesgeest hoogtij viert :-{
Koester de clubs die de moeite nemen om maar liefst 100km tocht willen en durven uit te zetten. :-q

Ik heb zelf jullie 100 km tocht 2x gereden en simpelweg niets op aan te merken. Route loopt lekker, mooie omgeving, weinig asfalt en verzorging onderweg dik in orde.
Inderdaad geen forse klimstukken, geen steile afdalingen, geen rockgardens, km's lange single tracks ontbreken ook dan ga een een dagje UHR rijden, dus ook geen files....
Tip van de ouwe: Ga daar gewoon lekker rijden, zet je wekker idd maar en geniet van leuke en lange tocht. Zelf niet aanwezig omdat ik dan in het gips zit, maar hoop er in 2019 weer bij te zijn.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Thierry le Brun schreef:maar laat dan ook iedereen in zn waarde want zo af en toe lijkt het hier op dat alle zogenaamde 'echte' mtb-ers deugen en dat de rest er niks van kan. volgens mij vallen we allemaal onder de groep 'fietsers'.
Sorry maar daar ben ik het toch echt niet mee eens..tussen mtb en wegrijders zit een wereld van verschil.
Neemt niet weg dat er ook slechte 'echte' mtb'ers en goede mtb'ende wegrijders zijn, maar qua mentaliteit is er wel degelijk verschil.

Tot de 13de! :-q
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben er zelf er ook weer erbij om de 100Km te fietsen. Ik mountainbike het hele jaar(van 1 januari t/m 31 december) al in het gebied.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef: za 22 september 2018, 13:52 Maar die cultuur bij toerclubs moet om.
Juist niet: toertochten moeten vooral toertochten blijven. Eenvoudig zodat iedereen mee kan doen om toeristisch te genieten van de mooie omgeving. Wat jij oppert is een prima insteek voor marathons en wedstrijden
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Weet iemand wat voor tempo er meestal in die tochten gereden wordt? Ik ben pas in 't voorjaar begonnen met MTB-en, meestal kom ik op 15-16km/h gemiddeld uit, maar na een km of 25-30 ben ik dan echt wel kapot.

De 100 valt voor mij sowieso af, maar ben aan 't twijfelen welke afstand te gaan rijden. :)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Sloth schreef: di 2 oktober 2018, 14:12 Weet iemand wat voor tempo er meestal in die tochten gereden wordt? Ik ben pas in 't voorjaar begonnen met MTB-en, meestal kom ik op 15-16km/h gemiddeld uit, maar na een km of 25-30 ben ik dan echt wel kapot.

De 100 valt voor mij sowieso af, maar ben aan 't twijfelen welke afstand te gaan rijden. :)
Grofweg tussen de 12 en 25 km/u gemiddeld. Niks van anderen aantrekken, gewoon lekker rijden :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Sloth schreef: di 2 oktober 2018, 14:12 Weet iemand wat voor tempo er meestal in die tochten gereden wordt?
Doet er bij het rijden van een toertocht absoluut niet toe. Zoals Fred al aangaf: Gewoon op jou manier de route afrijden en vooral goed rond kijken om optimaal te profiteren van de mooie omgeving. Een enorm misverstand is dat een toertocht als een prestatierit wordt opgevat. Wat het absoluut niet is. Hoe lager de snelheid des te beter zou het motto kunnen zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie