Canyon Neuron of Canyon Spectral

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

En nu pak je de rotsen op het einde van het parcour wel en met gemak.
audioholic

MVMVML schreef:Nou ik heb hem dit weekend op het parcours van Zoetermeer flink te grazen genomen en wat een ding zeg!

Ik ben gelijk om en wil niet meer terug naar een hardtail: je staat zeker op stukken waar je normaal veel klappen kreeg en dus ging remmen veel stabieler en zekerder op de fiets en daardoor kan je een stuk harder.

Ook de dropper is echt goud. Zo makkelijk om die omlaag te gooien en dan heel laag te zitten op steile afdalingen: ook daar zit je dan veel zelfverzekerder omdat je niet het gevoel hebt over de kop te kunnen gaan.
Mooi om te horen dat die goed bevalt. :-q Ik zou zelf ook nooit meer terug willen naar een hardtail.
Het voordeel van een Dropper kan ik me voorstellen. Als het echt technisch word is zoiets erg handig dan kun je jezelf veel meer actief bewegen/fietsen op je fiets.

Als ik jou was zou ik in de toekomst wel even naar een ander wielset kijken een mooie ZTR bijvoorbeeld en dan meteen tubeless maken :-D
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

MVMVML schreef:Nou ik heb hem dit weekend op het parcours van Zoetermeer flink te grazen genomen en wat een ding zeg!

Ik ben gelijk om en wil niet meer terug naar een hardtail: je staat zeker op stukken waar je normaal veel klappen kreeg en dus ging remmen veel stabieler en zekerder op de fiets en daardoor kan je een stuk harder.

Ook de dropper is echt goud. Zo makkelijk om die omlaag te gooien en dan heel laag te zitten op steile afdalingen: ook daar zit je dan veel zelfverzekerder omdat je niet het gevoel hebt over de kop te kunnen gaan.
Ik hoop niet dat je echt blijft zitten? :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

audioholic schreef:
MVMVML schreef:Nou ik heb hem dit weekend op het parcours van Zoetermeer flink te grazen genomen en wat een ding zeg!

Ik ben gelijk om en wil niet meer terug naar een hardtail: je staat zeker op stukken waar je normaal veel klappen kreeg en dus ging remmen veel stabieler en zekerder op de fiets en daardoor kan je een stuk harder.

Ook de dropper is echt goud. Zo makkelijk om die omlaag te gooien en dan heel laag te zitten op steile afdalingen: ook daar zit je dan veel zelfverzekerder omdat je niet het gevoel hebt over de kop te kunnen gaan.
Mooi om te horen dat die goed bevalt. :-q Ik zou zelf ook nooit meer terug willen naar een hardtail.
Het voordeel van een Dropper kan ik me voorstellen. Als het echt technisch word is zoiets erg handig dan kun je jezelf veel meer actief bewegen/fietsen op je fiets.

Als ik jou was zou ik in de toekomst wel even naar een ander wielset kijken een mooie ZTR bijvoorbeeld en dan meteen tubeless maken :-D
Ja staan die velgen echt zo slecht te boek?

Ik had hiervoor op m'n Trek Bontrager, die konden echt alles hebben.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

floris500 schreef:
MVMVML schreef:Nou ik heb hem dit weekend op het parcours van Zoetermeer flink te grazen genomen en wat een ding zeg!

Ik ben gelijk om en wil niet meer terug naar een hardtail: je staat zeker op stukken waar je normaal veel klappen kreeg en dus ging remmen veel stabieler en zekerder op de fiets en daardoor kan je een stuk harder.

Ook de dropper is echt goud. Zo makkelijk om die omlaag te gooien en dan heel laag te zitten op steile afdalingen: ook daar zit je dan veel zelfverzekerder omdat je niet het gevoel hebt over de kop te kunnen gaan.
Ik hoop niet dat je echt blijft zitten? :lol:
Nou bij het erachter hangen ging ik wat te laag dit weekend... au :o
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha ja die fout heb ik ook weleens gemaakt :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

floris500 schreef:Haha ja die fout heb ik ook weleens gemaakt :lol:
Zijn er geen broeken met tok erin? :P
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zwart met geel, altijd goed!
Of had ik dat al gezegd?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

MVMVML schreef:Heb nog geen echte track kunnen rijden, hoop vh weekend. Wel al een kleine slag in m'n wiel na 1 klein trappetje, dus aan die spaken mogen ze nog wat gaan aanpassen....

Is het ook normaal dat een luchtvoorvork een zuigend geluid maakt?
Ook even met het uiteinde van een tiewrap voorzichtig langs de keering bij je stanchion, zodat er lucht kan ontsnappen wat daar niet hoort te zitten.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef:
MVMVML schreef:Heb nog geen echte track kunnen rijden, hoop vh weekend. Wel al een kleine slag in m'n wiel na 1 klein trappetje, dus aan die spaken mogen ze nog wat gaan aanpassen....

Is het ook normaal dat een luchtvoorvork een zuigend geluid maakt?
Ook even met het uiteinde van een tiewrap voorzichtig langs de keering bij je stanchion, zodat er lucht kan ontsnappen wat daar niet hoort te zitten.
Aan de binnenkant beetje ontluchten dus?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Snap dit niet helemaal, denk ik.
Ik pas die tiewraptruc wel eens toe om olie tussen de buitenste en binnenste seal te druppelen.. Maar dat daar lucht zit die er niet hoort?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja, en door een tiewrap daar tussen te steken ontstaat er een opening zodat er extra lucht bij kan. Of nee, kan ontsnappen. Of.. uuh :~

:bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zo, bandje weer terug. Toch blijft er een soortement van beweging in de band. Maar de velg is zo strak recht als maar kan.

Maar eens die band leeg laten lopen, beetje sop op de randen en hard oppompen. Volgens mij zit die band gewoon niet lekker.

Of ik ben een enorme mierenneuker, dat kan ook :P
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Schwalbe swabbert..
Plaats reactie