Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Lars TB schreef:
Morsbiker schreef:"...Maar misschien moet je concluderen dat het hele gebied niet geschikt is voor mountainbikers..."
Overduidelijk juist niet geschikt voor zandhagedissen!
waren ook niet mijn woorden.

Iedereen waar ik mee fiets en/of ken die fietst, gaat met respect om met de natuur. Dus geen rommel weggooien, moedwillig de natuur kapot rijden (dus ook zandhagedissen) en mede-respect tonen aan andere homo sapiens die wandelen bijv. als hobby hebben..
Maar die bomenknuffelaar in dat artikel slaat de plank finaal mis. Zou hetzelfde zijn als dat je zegt "sluit alle A- en N-wegen dan maar want daar vallen de meeste verkeersslachtoffers en zijn blijkbaar ongeschikt voor een motorvoertuig :bier:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Er zijn 2 stukken afgesloten op de route van Holten. In de buurt van de Sprengenberg / Palthe is het pad afgesloten met lint en takken over het pad gelegd, ook verderop nog een stuk. De route is omgeleid.
Ik weet niet of het te maken heeft met de zandhagedis, maar ik neem aan van wel.

Boswachter reed ook rond, heb hem echter niet gesproken om te vragen of het te maken heeft met de zandhagedis.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Met deze kou? Een zandhagedis? Zal toch niet?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Forau schreef:Er zijn 2 stukken afgesloten op de route van Holten. In de buurt van de Sprengenberg / Palthe is het pad afgesloten met lint en takken over het pad gelegd, ook verderop nog een stuk. De route is omgeleid.
Ik weet niet of het te maken heeft met de zandhagedis, maar ik neem aan van wel.

Boswachter reed ook rond, heb hem echter niet gesproken om te vragen of het te maken heeft met de zandhagedis.
Mijn vriendin werd aangesproken door de boswachter, hij vroeg of de omleidingen ivm de zandhagedissen goed was aangegeven... dus idd is dat de reden
Ik ben mij er eentje...
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Het is toch nog geen 1 april of wel?
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

En hoe 'officieel' is deze omleiding? Of zijn er een aantal grapjassen met rood-wit lint en veel dadendrang?
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Brambo67 schreef:En hoe 'officieel' is deze omleiding? Of zijn er een aantal grapjassen met rood-wit lint en veel dadendrang?
staan keurig netjes originele routepaaltjes... dus die is echt wel officieel!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Beste mensen,

Hier de reden waarom de route deels is afgesloten.
Het heeft met PAS (Programmatische Aanpak Stikstof) en met Natura2000 (Kwaliteit van beschermde natuurgebieden) te maken.
Geweldig toch dat Nederland van ons.....

http://sallandseheuvelrug.nl/over-het-g ... aatregelen" onclick="window.open(this.href);return false;
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Alle respect voor natuurliefhebbers, ben er zelf ook een, maar vaak is het ook micromanagement. Ik woon in Drenthe en daar zijn enorme stukken Fochteloer Veen afgesloten vanwege de kraanvogel. Er zijn er na jaren nu een 10-tal broedende paren die kleintjes hebben grootgebracht. Mooi. Het zijn er alleen te weinig. Een aantal jaren geleden zijn een vrijwilliger van Natuurmonumenten al dat we nog maar meer wegen moesten afsluiten. Overigens een vroeg-pensionado die tijd en geld had om dit te doen geen rekening te houden met mensen uit de buurt wiens enige uitje mogelijk wandelen in datzelfde gebied is. De vraag is; gaat dat Korhoen nou ooit terugkomen en wat moeten we er allemaal voor doen en laten. Geldt ook voor de zandhagedis. Ik weet niet waar die beestjes wonen maar mogelijk zijn er gebieden waar je met minder inspanning en beperking voor velen een beter resultaat kunt krijgen.

Overigens vind ik alle beestjes prachtig en ik hoop z.s.m. een wolf tegen te komen in de natuur. Als ie dan drie dagen later dood langs de snelweg ligt denk ik niet; laten we de snelwegen omleggen of de snelheid terugbrengen naar 30 km/u. Ik denk dan wel; jammer. Beter uitkijken de volgende keer en misschien toch niet naar ons drukke landje komen.

Ik hoop nog lang te kunnen blijven genieten van de MTB routes op de Sallandse Heuvelrug. Met of zonder korhoenders...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Ik zou graag wat willen vertellen over het beleid t.o.v. het korhoen, of de vos, wolf of zandhagedis.....
Of hoe alles verweven is met geld en Europese politiek.....
Nee laten we het hier maar bij mountainbiken houden, de paarse route ligt er momenteel weer lekker bij trouwens :D
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Brambo67 schreef:Alle respect voor natuurliefhebbers, ben er zelf ook een, maar vaak is het ook micromanagement. Ik woon in Drenthe en daar zijn enorme stukken Fochteloer Veen afgesloten vanwege de kraanvogel. Er zijn er na jaren nu een 10-tal broedende paren die kleintjes hebben grootgebracht. Mooi. Het zijn er alleen te weinig. Een aantal jaren geleden zijn een vrijwilliger van Natuurmonumenten al dat we nog maar meer wegen moesten afsluiten. Overigens een vroeg-pensionado die tijd en geld had om dit te doen geen rekening te houden met mensen uit de buurt wiens enige uitje mogelijk wandelen in datzelfde gebied is. De vraag is; gaat dat Korhoen nou ooit terugkomen en wat moeten we er allemaal voor doen en laten. Geldt ook voor de zandhagedis. Ik weet niet waar die beestjes wonen maar mogelijk zijn er gebieden waar je met minder inspanning en beperking voor velen een beter resultaat kunt krijgen.

Overigens vind ik alle beestjes prachtig en ik hoop z.s.m. een wolf tegen te komen in de natuur. Als ie dan drie dagen later dood langs de snelweg ligt denk ik niet; laten we de snelwegen omleggen of de snelheid terugbrengen naar 30 km/u. Ik denk dan wel; jammer. Beter uitkijken de volgende keer en misschien toch niet naar ons drukke landje komen.

Ik hoop nog lang te kunnen blijven genieten van de MTB routes op de Sallandse Heuvelrug. Met of zonder korhoenders...
Dus jij gelooft in reincarnerende wolven?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Of de wolf reïncarneert als zandhagedis, of andersom. Weten wij nietige mensen toch niet :bier:

Of alle anti-mountainbike-lobbyisten reïncarneren als zandhagedis op de Holterberg, zou ook kunnen natuurlijk.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Hans73 schreef:Beste mensen,

Hier de reden waarom de route deels is afgesloten.
Het heeft met PAS (Programmatische Aanpak Stikstof) en met Natura2000 (Kwaliteit van beschermde natuurgebieden) te maken.
Geweldig toch dat Nederland van ons.....

http://sallandseheuvelrug.nl/over-het-g ... aatregelen" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de link, ik had hier ook over gelezen. Nu ik het gezien hebt, ben ik er stil van. Wat een kap staat er in de planning. Het is inderdaad de regio wat nu afgezet is, de rand van de huidige heidevelden.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Respect voor de vrijwilliger die woensdag middag 26-09 de afdaling richting de Bonteweg aan het fatsoeneren was.

Een dikke :-q voor je inzet!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Evacueren ze voordat de werkzaamheden gaan beginnen ook alle hagedissen e.d.?
Of kunnen hagedissen alleen niet tegen mtb banden en wel tegen tractorbanden en rupsbanden?
Plaats reactie