NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Gelukkig staat er bij die splitsing straks ook nog de tekst lager vuursche en hoge vuursche erbij
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Bahco schreef:
BM'09 schreef:Kan me zo voorstellen dat het lastig is voor kleurenblinden..
Daar zeg je zoiets. Als ik me goed herinner wordt een van de twee routes met rode pijlen aangegeven en de andere met groene. ('k Heb geprobeerd het terug te zoeken, maar op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ en https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ zie ik de kleuren van de pijlen niet genoemd worden.)

Volgens (onder andere) Wikipedia is rood-groenkleurenblindheid (het niet of niet goed onderscheid maken tussen rood- en groentinten) de meest voorkomende vorm van kleurenblindheid: ongeveer een op de twintig mannen heeft het.
Dat dus ^^
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bahco schreef:
BM'09 schreef:Kan me zo voorstellen dat het lastig is voor kleurenblinden..
Daar zeg je zoiets. Als ik me goed herinner wordt een van de twee routes met rode pijlen aangegeven en de andere met groene. ('k Heb geprobeerd het terug te zoeken, maar op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ en https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ zie ik de kleuren van de pijlen niet genoemd worden.)

Volgens (onder andere) Wikipedia is rood-groenkleurenblindheid (het niet of niet goed onderscheid maken tussen rood- en groentinten) de meest voorkomende vorm van kleurenblindheid: ongeveer een op de twintig mannen heeft het.
Plaats: HogeVuursche
Lengte van de route: De route heeft een lengte van 22 kilometer.
Markering: De route is gemarkeerd met houten palen met een witte, afgeschuinde kop met hierop in het rood het internationale MTB-teken (driehoek met daaronder 2 rondjes).


Plaats: LageVuursche
Lengte van de route: De route heeft een lengte van 10,5 kilometer, inclusief een aanrijdroute van 335 meter.
Markering: De route is gemarkeerd met houten palen met een witte, afgeschuinde kop met hierop in het groen het internationale MTB-teken (driehoek met daaronder 2 rondjes).

Staat er gewoon duidelijk geschreven :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef:Staat er gewoon duidelijk geschreven :-D :-q
Naast kleurenblindheid komt ook dyslexie veelvuldig voor :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Mario070 schreef:
Bahco schreef: Daar zeg je zoiets. Als ik me goed herinner wordt een van de twee routes met rode pijlen aangegeven en de andere met groene. ('k Heb geprobeerd het terug te zoeken, maar op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ en https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ zie ik de kleuren van de pijlen niet genoemd worden.)

Volgens (onder andere) Wikipedia is rood-groenkleurenblindheid (het niet of niet goed onderscheid maken tussen rood- en groentinten) de meest voorkomende vorm van kleurenblindheid: ongeveer een op de twintig mannen heeft het.
Plaats: HogeVuursche
Lengte van de route: De route heeft een lengte van 22 kilometer.
Markering: De route is gemarkeerd met houten palen met een witte, afgeschuinde kop met hierop in het rood het internationale MTB-teken (driehoek met daaronder 2 rondjes).


Plaats: LageVuursche
Lengte van de route: De route heeft een lengte van 10,5 kilometer, inclusief een aanrijdroute van 335 meter.
Markering: De route is gemarkeerd met houten palen met een witte, afgeschuinde kop met hierop in het groen het internationale MTB-teken (driehoek met daaronder 2 rondjes).

Staat er gewoon duidelijk geschreven :-D :-q
Kun je me uitleggen waar je deze tekst gevonden hebt? Op de twee pagina's die ik hierboven gelinkt heb komen de woorden "markering" en "gemarkeerd" bij mij niet voor.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Dat zal mtbroutes zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

bouwpakket schreef:Dat zal mtbroutes zijn
Precies :-q daar moet je ook als mtb'er kijken, en niet op UHR toeristensite :D .....maar ook daar staat het duidelijk aangegeven :-D wel even doorklikken naar de route's dan krijg je ook de kleuren te zien :-D :-q
En of de kleuren op de UHR toeristensite kloppen, dat is dan weer vraag twee.... :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Mmmm inderdaad staat niet direct op de mtbuh pagina`s aangegeven welke kleur ze hebben. Eens kijken wat we daar aan kunnen doen.

Kleurenblind: ik ben rood-groenkleurenblind. Het verschil is voor mij prima te zien. Het ligt er vaak aan welke kleurtinten men gebruikt.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Fred (mtb-sport) schreef:
bouwpakket schreef:Als je eerst lage vuursche doet, moet je goed op de splitsing letten. Sommige mensen zien het niet en doen weer een rondje LV.
Binnenkort hangen er extra borden om het nog duidelijker te maken
Aha, daarom ging ik steeds de fout in. Na 5 keer dacht ik “ben ik hier niet eens vaker geweest?” :winkie:
Mooi, kan ik in de toekomst niet meer fout in gaan......
Wat denk je van alle figuren die de rotonde (Amerikaanse Eiken) tot in den treure hebben gefietst voordat ze wat doorhadden?
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Wat denk je van alle figuren die de rotonde (Amerikaanse Eiken) tot in den treure hebben gefietst voordat ze wat doorhadden?[/quote]

Dat vind ik ook een vaag stuk, net als de afkortroutebordjes. Afkorting naar waar? Misschien op die plekken een kleine plattegrond erbij?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rob.Erto schreef:Wat denk je van alle figuren die de rotonde (Amerikaanse Eiken) tot in den treure hebben gefietst voordat ze wat doorhadden?
Oh ja, die vergeten. Overigens die wel afgelopen winter een aantal rondjes achter elkaar gedaan. Enne, bewust omdat ik dat een geweldig stukje vond en vraagt om “aangevallen” te worden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het kleurenblind probleem gaat spelen als je de groene bordjes echt donkergroen maakt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En helemaal wanneer blijkt dat de kleur van HV op de mtb UHR toeristensite.....blauw blijkt te zijn :-? :roll: :( ....zoek ze, voor de niet regio bekende.... :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Mario070 schreef:En helemaal wanneer blijkt dat de kleur van HV op de mtb UHR toeristensite.....blauw blijkt te zijn :-? :roll: :( ....zoek ze, voor de niet regio bekende.... :lol: :lol: :wink:
check :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie