NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rob.Erto schreef:Vandaag een rondje Lage Vuursche gedaan, het parcours ligt er werkelijk fantastisch bij. Mulle zand is weg en geen plassen op de route. Beetje fris vanmorgen, maar een prachtige dag om te genieten. Onderweg nog een dappere ree tegengekomen die het aandurfde om terug te komen en de route weer te kruisen, machtig.
Afbeelding Afbeelding
Natuur is en blijft mooi :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Rob.Erto schreef:Vandaag een rondje Lage Vuursche gedaan, het parcours ligt er werkelijk fantastisch bij. Mulle zand is weg en geen plassen op de route. Beetje fris vanmorgen, maar een prachtige dag om te genieten. Onderweg nog een dappere ree tegengekomen die het aandurfde om terug te komen en de route weer te kruisen, machtig.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Mario070 schreef:Afbeelding
? :~
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Misschien mist Mario plassen en vond hij het leuk om in de herfst te baggeren
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mario070 mist LV :( het is mij niet gelukt om afgelopen week een rondje te rijden :(( wat ik natuurlijk héééél graag had gedaan :-D , helaas heb ik deze planning moeten cancelen mega tijd gebrek :oops: , dus LV en ik moeten elkaar afgelopen week te goed houden :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Gisteren vroeg weer HV gedaan en het ligt er zo goed bij! Was echt een knalfeest gisteren zeg wiehooeee!! Blij met deze mooie route's zo dicht bij huis. Was wel weer fris is toch wennen dat de temp onder de 10 graden zit in de ochtend en dan fietsen. Twijfelde aan een lange broek maar toch blij dat ik het niet gedaan heb had het na de ronde op de terugrit naar huis toch lekker warm!
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

De temperatuur zit net rond zo'n omslagpunt, vond het maandagmiddag ook nog vrij fris toen ik op weg ging, maar als je dan eenmaal lekker op gang bent heb je het niet koud meer gelukkig.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Erik1974 schreef:De temperatuur zit net rond zo'n omslagpunt, vond het maandagmiddag ook nog vrij fris toen ik op weg ging, maar als je dan eenmaal lekker op gang bent heb je het niet koud meer gelukkig.
klopt na half rondje had ik het gewoon lekker warm zelfs.. Maar tis wel een twijfel als ik thuis weg ga lange broek of niet haha.. Maar goed 10km fietsen voor ik er ben zorgt er vaak al voor dat ik aardig op temp ben voor ik het rondje begin
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik had gistermiddag opeens spontaan wat vrije tijd en dus (uiteraard :bier: ) meteen op de Nukeproof gesprongen en LV/HV gedaan. Zowel temperatuur als baan waren fantastisch. :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Het ligt in de planning om zondag een rondje LV/HV te doen, voor het eerst. Klopt het dat beide routes hetzelfde startpunt hebben? Verder nog aandachtspunten?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Bokmaaa schreef:Het ligt in de planning om zondag een rondje LV/HV te doen, voor het eerst. Klopt het dat beide routes hetzelfde startpunt hebben? Verder nog aandachtspunten?
Je kan achter restaurant buiten in de kuil starten. Als je eerst lage vuursche doet, moet je goed op de splitsing letten. Sommige mensen zien het niet en doen weer een rondje LV.

Binnenkort hangen er extra borden om het nog duidelijker te maken
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

bouwpakket schreef:
Bokmaaa schreef:Het ligt in de planning om zondag een rondje LV/HV te doen, voor het eerst. Klopt het dat beide routes hetzelfde startpunt hebben? Verder nog aandachtspunten?
Je kan achter restaurant buiten in de kuil starten. Als je eerst lage vuursche doet, moet je goed op de splitsing letten. Sommige mensen zien het niet en doen weer een rondje LV.

Binnenkort hangen er extra borden om het nog duidelijker te maken
Kan me zo voorstellen dat het lastig is voor kleurenblinden..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef:Als je eerst lage vuursche doet, moet je goed op de splitsing letten. Sommige mensen zien het niet en doen weer een rondje LV.
Binnenkort hangen er extra borden om het nog duidelijker te maken
Aha, daarom ging ik steeds de fout in. Na 5 keer dacht ik “ben ik hier niet eens vaker geweest?” :winkie:
Mooi, kan ik in de toekomst niet meer fout in gaan......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

BM'09 schreef:Kan me zo voorstellen dat het lastig is voor kleurenblinden..
Daar zeg je zoiets. Als ik me goed herinner wordt een van de twee routes met rode pijlen aangegeven en de andere met groene. ('k Heb geprobeerd het terug te zoeken, maar op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ en https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-r ... evuursche/ zie ik de kleuren van de pijlen niet genoemd worden.)

Volgens (onder andere) Wikipedia is rood-groenkleurenblindheid (het niet of niet goed onderscheid maken tussen rood- en groentinten) de meest voorkomende vorm van kleurenblindheid: ongeveer een op de twintig mannen heeft het.
Plaats reactie