2 routes combineren als 1

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Kun je in Basecamp of gewoon in Garmin/Strava 2 routes in 1 plaatsen? Zodat je de 2 routes op het scherm hebt en zo de 2 routes kan combineren?
Als jullie snappen wat ik bedoel.. :wink:
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

Ja hoor, dat kan. Zie hier en er staan misschien nog veel meer bruikbare tips: http://www.gps-info.nl/software/garmin/garmin-basecamp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Antwoord op je vraag staat bij 'Routes maken en bewerken'. Voor het geval het eigenlijk tracks zijn, die jij routes noemt, staat de info bij 'Track bewerken, knippen en plakken'.
Beetje MTB-er, meer racefietser
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Arjan1 schreef:Kun je in Basecamp of gewoon in Garmin/Strava 2 routes in 1 plaatsen? Zodat je de 2 routes op het scherm hebt en zo de 2 routes kan combineren?
Als jullie snappen wat ik bedoel.. :wink:
Dat gaat juist in Basecamp en Mapsource heel goed. Zowel routes (gdb) als tracks (gpx en tcx). Dat maakt ook dat deze programma's de voorkeur genieten boven al die internet route programma's als GPSies, Route you , Strava etc. Enige nadeel is dat men wel zich goed moet verdiepen in de veelzijdigheid van Mapsource en Basecamp.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Bedankt.
Stap 1 lukt.
Stap 2 lukt voor geen meter...
Rechts klikken op de tracks en dan naar geavanceerd.
Ik klik me gek op mijn Mac maar krijg nergen geavanceerd te zien....
Wat doe ik nu fout of niet?
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

De instructie die je leest is voor Windows, op de Mac gaat het iets anders: selecteer de twee tracks (in BaseCamp worden ze "sporen" genoemd) en kies menu Wijzig > Sporen samenvoegen. Je krijgt dan een dialoogvenster waarin je de volgorde en/of de richting van de sporen kunt aanpassen.
Tsjibiti schreef:Zowel routes (gdb) als tracks (gpx en tcx).
Zowel routes als tracks (en ook waypoints) kunnen voorkomen in zowel GDB- als GPX-bestanden. Het GDB-formaat is inmiddels gedateerd, dus gaat tegenwoordig de voorkeur uit naar GPX.
TCX-bestanden kunnen koersen en/of activiteiten bevatten. Activiteiten zijn door het toestel vastgelegde tracks, al wordt daar tegenwoordig het FIT-formaat voor gebruikt. TCX kom je wel regelmatig tegen voor koersen. Een koers is een soort kruising tussen route en track.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

javawa schreef:De instructie die je leest is voor Windows, op de Mac gaat het iets anders: selecteer de twee tracks (in BaseCamp worden ze "sporen" genoemd) en kies menu Wijzig > Sporen samenvoegen. Je krijgt dan een dialoogvenster waarin je de volgorde en/of de richting van de sporen kunt aanpassen.
Ik heb Join tracks gevonden maar hoe selecteer ik 2 tracks om te kunnen samenvoegen?
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Stap 1 (selecteren van de tracks) was toch gelukt?
Bij het selecteren van meerdere tracks gebruik je op de Mac de Command-toets i.p.v. de Control-toets
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Heb m! :-q
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Met routes is het een ander verhaal: die kun je niet zo eenvoudig samenvoegen. Belangrijkste bezwaar bij het samenvoegen van routes is dat de route helemaal opnieuw berekend wordt, met mogelijke afwijkingen als gevolg.
Je kunt wel de twee routes converteren naar tracks en die samenvoegen. De resulterende track kun je daarna weer naar een route converteren, indien gewenst.
Mocht je toch twee routes willen samenvoegen: open dan het eigenschappenvenster van de eerste route, en sleep de tweede route naar de lijst met viapunten (onderaan)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

javawa schreef:De instructie die je leest is voor Windows, op de Mac gaat het iets anders: selecteer de twee tracks (in BaseCamp worden ze "sporen" genoemd) en kies menu Wijzig > Sporen samenvoegen. Je krijgt dan een dialoogvenster waarin je de volgorde en/of de richting van de sporen kunt aanpassen.
Tsjibiti schreef:Zowel routes (gdb) als tracks (gpx en tcx).
Zowel routes als tracks (en ook waypoints) kunnen voorkomen in zowel GDB- als GPX-bestanden. Het GDB-formaat is inmiddels gedateerd, dus gaat tegenwoordig de voorkeur uit naar GPX.
TCX-bestanden kunnen koersen en/of activiteiten bevatten. Activiteiten zijn door het toestel vastgelegde tracks, al wordt daar tegenwoordig het FIT-formaat voor gebruikt. TCX kom je wel regelmatig tegen voor koersen. Een koers is een soort kruising tussen route en track.
Ik werk nog steeds, tot grote tevredenheid ,met het gedateerde Mapsource.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Je suggereerde eerder dat routes en tracks verschillende bestandsformaten inhield, maar dat is niet zo.
MapSource kan even goed met GPX als met GDB overweg, al kiest het bij opslaan standaard voor de laatste.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

javawa schreef:Met routes is het een ander verhaal: die kun je niet zo eenvoudig samenvoegen. Belangrijkste bezwaar bij het samenvoegen van routes is dat de route helemaal opnieuw berekend wordt, met mogelijke afwijkingen als gevolg.
Je kunt wel de twee routes converteren naar tracks en die samenvoegen. De resulterende track kun je daarna weer naar een route converteren, indien gewenst.
Mocht je toch twee routes willen samenvoegen: open dan het eigenschappenvenster van de eerste route, en sleep de tweede route naar de lijst met viapunten (onderaan)
Dit ga ik eerst 10x overlezen morgen... :~
Ben een leek met Basecamp
Plaats reactie