13-10-2018 - Ermelo - Ermelose MTB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef:
VWV ATB schreef:MTB-seizoen 2018 begint!
Het MTB-seizoen 2018 is alweer bijna afgelopen! :wink:
Voor het handjevol MTB-ers misschien wel maar voor de in aantal 10 keer zo grote groep toetochtrijder staat het nieuwe seizoen voor de deur.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tsjibiti schreef:
awinkel schreef:Dan weet je vast dat een toertocht soms lijkt op een avondvierdaagse. :-D
En wat is daar mis mee?
Dat je vooral heel de tijd bezig bent om erop te letten dat je niet tegen iemand zijn/haar achillespees trapt.
Maar jij zal vast de avondvierdaagse ook wel tegen de richting in lopen, dus daar heb jij geen last van... :-D
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef: Dat je vooral heel de tijd bezig bent om erop te letten dat je niet tegen iemand zijn/haar achillespees trapt.
Maar jij zal vast de avondvierdaagse ook wel tegen de richting in lopen, dus daar heb jij geen last van... :-D
Nee dat doe ik alleen af en toe op vaste MTB-routes.
Opletten op wat dan ook is geen probleem. Dat is vuistregel 1 als je je op wat voor manier dan ook ergens voort beweegt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tsjibiti schreef:
Boekenkist schreef:
Het MTB-seizoen 2018 is alweer bijna afgelopen! :wink:
Voor het handjevol MTB-ers misschien wel maar voor de in aantal 10 keer zo grote groep toetochtrijder staat het nieuwe seizoen voor de deur.
Jij leeft écht al jaren in een grot hè? :lol:


De échte mtb-sport is booming. De bikes zijn niet aan te slepen. Bij Canyon bijvoorbeeld maanden levertijd.
Ik mijd tegenwoordig op de drukke routes de zondagochtend. Ik zie het jaar in jaar uit overal drukker worden.
Dat wielrenners in de winter de bossen opzoeken is jammer. Zoek dan de karresporen op, lange saaie zandpaden of gravel.
Of ga lekker veldrijden op een drassig weiland. Prima! Maar blijf alsjeblieft weg van de technische routes. Daar rijden de echte mtb-ers.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De echte mtb-er vindt je toch vooral niet in Nederland.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik overdrijf een beetje, maar Tsjibiti is een beetje hardleers. Misschien is http://www.atb-forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; meer wat voor 'm?
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Tsjibiti schreef: Voor het handjevol MTB-ers misschien wel maar voor de in aantal 10 keer zo grote groep toetochtrijder staat het nieuwe seizoen voor de deur.
Ik zou zeggen: nodig dit 'handjevol' MTB-ers eens uit voor een BBQ bij jou thuis. Ik denk dat je nog schrikt hoeveel 'volk' dan bij jou in de achtertuin staat. Kunnen we wel gelijk face-to-face eens bijpraten over allerlei beeldvormingen die jij hebt over het mtb-en...

Maar we dwalen nu wel erg af van het topic. Ik weet dat ik met mijn eerste opmerking de aanzet toe heb gegeven. Mijn excuses daarvoor. Dus bij deze weer een eerste aanzet om weer over deze toertocht te hebben:

is het een aanrader? Ik moet er een eind voor in de wagen...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, het is zeker een aanrader! Ik woon er vlakbij en ken het gebied daarom aardig goed. :-)
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef:Ja, het is zeker een aanrader! Ik woon er vlakbij en ken het gebied daarom aardig goed. :-)
de 100 km is sowieso een aanrader. heb je gelijk alle mooie stukken tussen Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Elspeet, Garderen en Speuld.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Naast de 100km is toch ook de 60km een aanrader hoor, deze TT staat ook dit jaar weer
in de agenda :-q

Alvast even een voorproefje ? zie mijn deelname : https://www.youtube.com/watch?v=J3pDtEBgsJ4" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Leuk filmpje, al zie ik niet veel technische passage’s. Bijna alleen boscrossen dus?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Giant-E schreef:Leuk filmpje, al zie ik niet veel technische passage’s. Bijna alleen boscrossen dus?
Die twee paaltjes op 0.36 en debocht op 1.20 vroegen toch wel het max van m'n technisch CX vermogen...
Kom op zeg, filmje van amper 6 minuten over een tocht van 100km. Kun je amper een goed beeld bij vormen. Tocht gaat gewoon over bijna 100% onverharde paden en daar zit van alles tussen. Bos, hei, zandverstuiving, single tracks, brede paden, smalle paden en genoeg bochtjes , klimmetjes om je op uitte leven. Ben alleen bang dat dit alles voor jouw veel te makkelijk is en dat je na een half uurtje in slaap sukkelt. Lekker op je vaste routes blijven dus maar morgen even niet want het heeft vandaag geregend.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Giant-E schreef:Leuk filmpje, al zie ik niet veel technische passage’s. Bijna alleen boscrossen dus?
Thanks :-q maar zoals Thierry le Brun als schreef... het is niet alleen boscrossen hoor,
deze rit kent echt wel wat variatie... Het is een mooie mix tussen doorlopende bospaden
(goed voor de kilometers) en fraaie singletracks met hier en daar wat klimwerk over wat
‘heuvels’ in het bos of de heide..

Het is een blijft allemaal natuur dus we moeten het doen met wat er ligt en wat er ligt
is naar mijn idee leuk en fraai :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Thierry le Brun schreef:
Giant-E schreef:Leuk filmpje, al zie ik niet veel technische passage’s. Bijna alleen boscrossen dus?
Ben alleen bang dat dit alles voor jouw veel te makkelijk is en dat je na een half uurtje in slaap sukkelt.
Die indruk is dan verkeerd, kan redelijk fietsen maar niet meer dan dat. Strava middenmoot zeg maar...
Ik wil alleen wel, als je dan tóch een uur ervoor moet rijden, wel een beetje uitgedaagd worden.
Lange vlakke rechte zandpaden hebben we hier ook liggen.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Maar breng het dan niet allemaal zo negatief. We hebben hier (nog) geen vaste route waar het draaien is op de vierkante meter om elke boom heen. Deze tocht, maar bijv ook die van Nunspeet pakt gewoon alle mogelijkheden die er hier liggen mee in hun routes en dat zijn idd soms rechte paden maar ook veel singletracks. Alles (bijna) puur natuur en weinig kunstmatig in elkaar geknutselde paadjes. Volgend jaar wrs wel als de vaste route hier klaar is. Ik zou zeggen, gewoon komen en genieten van een mooie omgeving.
Plaats reactie