13-10-2018 - Ermelo - Ermelose MTB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

MTB-seizoen 2018 begint!
Wie “herfst” zegt, zegt “Ermelose MTB-tochten”. We zijn er weer klaar voor. Zowel de doorgewinterde fietsfanaat als de beginner is welkom. Mooie single tracks, snelle bospaden, venijnige klimmetjes, het zit er allemaal in. En dat allemaal in de directe omgeving van Ermelo!

30, 45 en 60 km
30 km is een mooie afstand voor de MTB’er die nog niet zo veel ervaring heeft. Ook voor de jeugd is deze afstand zeer geschikt. De route is leuk en afwisselend, technisch eenvoudig en bevat een stop, waar de deelnemers een warm of koud drankje krijgen.

Als je iets meer ervaring hebt is de 45 km route jouw ding. Niet alleen langer dan de 30, maar ook iets meer technische uitdagingen. De 45 km route komt twee keer langs de verzorgingspost, die dit jaar bij De Schaapskooi is opgebouwd.

De 60 km vinden we zelf de mooiste. Deze route heeft alles wat MTB’en op de Veluwe zo bijzonder maakt. Snelle singletracks, mul zand op heidepaden en harde bospaden waar de snelheid flink op kan lopen. De ervaren MTB’er kan helemaal los gaan! Deze afstand heeft twee stops.

Starttijd voor deze afstanden is tussen 09:00 uur en 10:30 uur.

‘Veluws Taaiste’ marathon 100 km
De MTB-marathonliefhebber kiest voor de 100 kilometer. Een speciale tocht, die we alleen in oktober aanbieden. In 2018 doen we dit voor de zesde keer. De afgelopen jaren groeide de belangstelling voor deze tocht snel. Stel je voor: 100 km bos en heide, geen asfalt, vier verzorgingsposten, een volledig uitgepijlde route… Dat moet je gewoon een keer gedaan hebben! Als je vorig jaar van de partij was op de 100 kilometer weet je welke bijzondere verrassing er toen voor het eerst was......die gaat dit jaar op herhaling. Zeer speciaal kunnen we zeggen!

De marathon rijden we alleen op 13 oktober. Starten kan tussen 08:00 en 09:00.

Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

VWV ATB schreef:MTB-seizoen 2018 begint!
Het MTB-seizoen 2018 is alweer bijna afgelopen! :wink:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Echt...die wielrenners snappen het nog steeds niet... :-?
Op het moment dat de MTB'ers de bossen uitvluchten, komen de asfaltrijders juist de bossen in.
Maar goed...alles voor de clubkas. ;-)
Maar het positieve is wel dat het weer in oktober vaak nog prima is en dat deze tocht rondom Ermelo erg mooi is!
Ik ben er dus zeker bij en ga de 100km rijden.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

als de echte mtb-ers dan gewoon thuisblijven, kunnen wij, bosfietsers en technische no-no's in alle rust, en zonder dat we jullie in de weg rijden en ergeren, proberen om onze belabberde rij-skills te verbeteren. :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

In alle rust? Ooit een toertocht gereden? :lol:
Ach...als iedereen maar plezier heeft. :-)
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef:In alle rust? Ooit een toertocht gereden? :lol:
een kleine 500 pas....
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan weet je vast dat een toertocht soms lijkt op een avondvierdaagse. :-D
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef:Dan weet je vast dat een toertocht soms lijkt op een avondvierdaagse. :-D
soms wel maar simpel op te lossen: of heel vroeg of heel laat starten. werkt (bijna) altijd.
en die keer dat het onverhoopt misgaat je schikken in je lot en vrolijk :x aanschuiven
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Boekenkist schreef:
VWV ATB schreef:MTB-seizoen 2018 begint!
Het MTB-seizoen 2018 is alweer bijna afgelopen! :wink:
Ik dacht dus hetzelfde. Die boswielrenners/veldrijders/modderstoempers/lycraklonen/stravaschreeuwers blijven hardleers, ongelooflijk.
Het échte MTB seizoen is natuurlijk over een maand afgelopen, dan begint het ATB seizoen voor wielrenners.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Nu wil ik niet alle wegrenners die swinters het bos in gaan uitmaken voor lycraklonen (draag ik namelijk ook) of stravaschreeuwers (ik gebruik ook strava). Maar ik stoor me wel aan de uitspraken die nu door bijna alle toerclubs worden uitgesproken: het MTB-seizoen begint weer...

Nee, MTB-en is gewoon een sport die je het hele jaar kunt uitoefenen, net als hardlopen, voetballen, korfballen, zwemmen enzovoort. Dat veel wegrijders in de wintermaanden onverhard gaan fietsen, wil niet zeggen dat het een wintersport is. Laat dit soort uitspraken dan ook gewoon achterwege. Het voegt ook helemaal niets toe aan de boodschap die je als club wilt uitdragen, namelijk dat je een mooie toertocht hebt uitgezet.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

maar laat dan ook iedereen in zn waarde want zo af en toe lijkt het hier op dat alle zogenaamde 'echte' mtb-ers deugen en dat de rest er niks van kan. volgens mij vallen we allemaal onder de groep 'fietsers'. Fietsers moeten toch een aangeboren hekel hebben aan wandelaars en automobilisten, niet aan elkaar.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mee eens.
Ik rij ook vaak genoeg met mijn MTB op het asfalt om duurtraining te doen en dat mag ook in de zomer van de wielrenners. ;-)
Alleen wielrenners inhalen op je MTB wordt niet altijd gewaardeerd heb ik gemerkt. :D
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef:Mee eens.
Ik rij ook vaak genoeg met mijn MTB op het asfalt om duurtraining te doen en dat mag ook in de zomer van de wielrenners. ;-)
Alleen wielrenners inhalen op je MTB wordt niet altijd gewaardeerd heb ik gemerkt. :D
dat laatste heb ik gelukkig heel weinig last van...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Thierry le Brun schreef:maar laat dan ook iedereen in zn waarde want zo af en toe lijkt het hier op dat alle zogenaamde 'echte' mtb-ers deugen en dat de rest er niks van kan. volgens mij vallen we allemaal onder de groep 'fietsers'. Fietsers moeten toch een aangeboren hekel hebben aan wandelaars en automobilisten, niet aan elkaar.
:-q :-q (Overigens niet aan wandelaars , wel aan automobilisten)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef:Dan weet je vast dat een toertocht soms lijkt op een avondvierdaagse. :-D
En wat is daar mis mee?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie