Neuron 9.9 (2017) Foto's p4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Enige tijd al lees ik mee op het forum, de laatste tijd brabbel ik zelfs wel eens wat mee.
De volgende stap leek mij om een show your sh*t topic aan te maken, dus bij deze, mijn sh*t.

Zoals de titel doet vermoeden gaat het om een Canyon Neuron 9.9 van 2017.
Ik ben 1.94m hoog, dus over de maat was geen twijfel mogelijk. XL
Eigenlijk zou ik nog even wachten met de aanschaf omdat destijds de GX Eagle groep net uit was en die werd 100% zeker op het 2018 model gebruikt.
Echter, mijn Merida Big Nine werd een soort van verteerd door het bos en toen Canyon met een mooie aanbieding kwam heb ik mijn kans gepakt.
Begin 2017 stond dit dus in mijn woonkamer.

Afbeelding

Zo heb ik er het eerste jaar eigenlijk naar volle tevredenheid op gereden.
Dus begin 2018 was hij nog bijna origineel, op de Ritchey foam grips en Ass saver voorspatbord na.
Grootste deel van het jaar rijd ik trouwens met Raceking achter en Xking voor.

Tijdens het eerste ritje van 2018 op het lokale rondje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen besloten om een enkeltje ovaal te monteren.
Stuur is nu cleaner en de boel is iets makkelijker schoon te maken in de BB regionen.
Dat moest hier alleen nog even gebeuren :tong
Afbeelding

Dit is hoe hij er nu ongeveer bij staat, alleen zit er nu een ander stuur op om ff te proberen.
Afbeelding

De kleine tweaks:
- Ergon GA3 grips (met zo'n vleugelflappie)
- AB oval 36t enkel voorblad
- AMS crank defenders
- Offset bushings. Experimentje met een lagere BB.
- Kabelklemmen vervangen
- Syncros Trail fender
Laatst gewijzigd door Flow&Co op di 7 mei 2019, 17:25, 4 keer totaal gewijzigd.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ook netjes hoor!! Vind het kleurtje ook echt wel gaaf trouwens!!
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

mooi..!
en hij oogt helemaal niet als een XL frame ( willen er nog wel eens als een dranghek uitzien)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi ding hoor, hoe bevalt je ovaaltje?
Sneeuwmonster
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Hehe, eindelijk een SYS!

Zou wel een maatje groter kunnen zo te zien....
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

sama schreef:Mooi ding hoor, hoe bevalt je ovaaltje?
Thnx, de ovaal is prima eigenlijk. De eerste 50 meter dacht ik echt een verschil te voelen, maar dat kan ook een soort placebo effect zijn geweest.
Nu voel ik het verschil pas als ik op een fiets met rond blad stap. Dat is dan ook weer even wennen, vooral bij een hogere cadans, maar daarna rijd dat ook weer prima.
Het draait dus met hoge cadans net iets soepeler, maar verder geen wereld van verschil ofzo.
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

Flow&Co schreef:
De kleine tweaks:
- Ergon GA3 grips (met zo'n vleugelflappie)
- AB oval 36t enkel voorblad
- AMS crank defenders
- Offset bushings. Experimentje met een lagere BB.
- Kabelklemmen vervangen
- Syncros Trail fender
- Raceface Atlas flatbar (leenstuurtje, is door eigenaar ingekort naar 760mm)
Mooie kleur dat groen. Wat is jouw ervaring met de offset bushings? En waar heb jij ze gekocht?

Ik heb ze ook geïnstalleerd (van offsetbushingscom) op mijn Neuron 9.0 SL 2018. Ik vind het een merkbare verbetering. Bij afdalingen en op snelheid is hij stabieler. En nog geen nadelen ondervonden. Klimmen gaat nog net zo goed. En ook geen pedal strikes tot op heden.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Thx! Ik krijg ook wel eens te horen dat mensen het een vies kleurtje vinden. Dat zijn meestal mensen met een zwarte of rode fiets, heel typisch. :lol:

De offset bussen heb ik van dezelfde website als jij. Het grootste verschil wat ik merk is dat ik vaker de grond raak. :tong Lagere BB-hoogte dus.
Dat is precies waar het me om te doen was en behalve dat ik vaker de grond raak met mijn trappers is het gewenste effect in de bochten zeker te merken.
Afdalingen lijken ook wel wat stabieler te gaan, maar afdalingen zijn er niet zoveel hier in de buurt, dus daar kan ik minder goed over oordelen.

Nadeel van de flauwere zitbuis hoek merk ik een klein beetje. Ik rijd hier veel door de polderbossen met een groep die als XC/marathon rijders te typeren is.
Om het tempo van die mannen op rechte stukken bij te poten heb ik elk voordeel nodig. Alleen in die situatie merk ik dus een klein nadeel.
Om dat te compenseren ben ik mijn zadel steeds kleine stukjes naar voren aan het schuiven. Gisteren weer een halve cm gedaan, nu kan hij niet meer verder. Hopen dat ik nu goed zit dus :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Flow&Co schreef:Thx! Ik krijg ook wel eens te horen dat mensen het een vies kleurtje vinden. Dat zijn meestal mensen met een zwarte of rode fiets, heel typisch. :lol:
Nou, ik heb rode fietsen maar ik vind het heel verstandig dat je voor deze kleur bent gegaan en niet voor een (mat)zwarte ;-)

Afgelopen week op stap geweest met (oa) jjspeed op zijn "whiskeybrown" Spectral en het verbaast me dat je die kleur zo weinig ziet. Echt tien keer mooier dan al dat populaire stealth-gedoe.
Ik zou dan zelf ook zeker deze groene genomen hebben ipv zwart :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Nou, wat je zegt. Die whiskey brown kleur is echt heel gaaf. Komt een beetje custom over. Het feit dat je hem zo weinig ziet geeft het nog meer die custom uitstraling.
Ik heb trouwens net de foto's van jullie Alpentrip even bekeken, dat zag er ook erg gaaf uit!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Flow&Co schreef:...
Gisteren weer een halve cm gedaan, nu kan hij niet meer verder. Hopen dat ik nu goed zit dus :D
Ik zit nu perfect! Gisteravond 45km volgas gegaan en het voelde nergens alsof ik niet goed zat of de power niet kwijt kon.
Nu dus alleen maar voordelen van de offsetbushings :D
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Barst!

Ben benieuwd hoe Canyon omgaat met de scheur in de chainstay...
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Vorige week een rondje wezen scheuren op Schoorl met der Baron062. Bij terugkomst op de parkeerplaats ontdekten we een scheurtje in de chainstay.

Afbeelding
Afbeelding

Canyon gemaild, maar vergeten de juiste foto's te maken. Dus vanmiddag/avond nieuwe foto's sturen en dan hoop ik weer snel reactie te krijgen.

In the meantime rijd ik op mijn oude Merida Big Nine met oldschool earlydays 29er geo.
72 graden balhoofdhoek, 110mm stuurpen, 680mm stuur. Het frame is niet de stijfste, de wielen ook niet en de remmen doen niet altijd betrouwbaar hun werk, maar het is beter dan niets.
Modder/meukproof gemaakt met doorlopende buitenkabel en 1x setup. Kettinglijn is niet helemaal top en er zit geen clutch op de derrie, maar een 9speed kan aardig wat hebben en met de n/w bladen blijft de ketting er wel op liggen als ik het niet te gek maak.

Afbeelding
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

flink balen man! Ik hoop dat Canyon nog wat betekent voor je want wel echt zuur.. Precies op een lasnaad gescheurd zo te zien..
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ai, dat is shit! Eens zien hoe Canyon met de garantie omspringt.
Plaats reactie