Canyon Neuron of Canyon Spectral

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Daarvoor moet je "even" naar Koblenz, en anders is er vast iemand bij jou in de buurt die er een heeft.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

MVMVML schreef:Alleen jammer dat je dat ding nergens even in het echt kan bekijken.
Eindhoven, Canyon service dep.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Kan dat daar? Ik dacht van niet
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt. Je kan ze alleen in Koblenz zien.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ben vaak genoeg in Eindhoven geweest en daar staat de hele collectie.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed om te weten! Vreemd dat er altijd gecommuniceerd wordt door canyon dat ze alleen in koblenz te bekijken zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Daar zijn ze ook beter te bekijken. Showroom, mogelijkheid er buiten mee te rijden. Eindhoven is toch echt een servicecenter, pand ligt wat verstopt, geen etalage, wat onzichtbaar. Vraag me ook af of dat echt de bedoeling is, testrijden, verkopen. Maar ja, er staat heel veel, volgens mij vooral fietsen van klanten, geen nieuwe met prijskaartjes eraan.
Je zou ze eens kunnen bellen (en het hier terugkoppelen)?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ik heb mezelf nav dit topic en alle info verwend met een neuron 7.0. hij wordt geleverd laatste week september dus ben erg benieuwd hoe ik hem vind na mijn 1e rit. in ieder geval voor hier bedankt voor alle info ik ga er vast en zeker veel plezier van hebben haha..
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Mooie fietsen, alleen hun service dep is niet klantvriendelijk. Erg bot en totaal niet meedenkend of klantgericht.
Verwacht geen soepel denkende meedewerkers, als het buiten hun regels valt ben je de sjaak en worden ze bot.
Heb het zelf meegemaakt en nu een maat van me loopt tegen hetzelfde aan.
Ik wil een gravelbike van ze kopen deze winter maar ga mijn huiswerk goed doen voordat ik hem bestel. Ze kunnen een maand na bestellen en afleveren zomaar met een nieuw model komen waarover ze je niet informeren.
Maarja, online bestellen kun je tegen deze dingen lopen.
Het blijven geweldige fietsen voor mooie prijzen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Arjan1 schreef:Mooie fietsen, alleen hun service dep is niet klantvriendelijk. Erg bot en totaal niet meedenkend of klantgericht.
Verwacht geen soepel denkende meedewerkers, als het buiten hun regels valt ben je de sjaak en worden ze bot.
Heb het zelf meegemaakt en nu een maat van me loopt tegen hetzelfde aan.
Ik wil een gravelbike van ze kopen deze winter maar ga mijn huiswerk goed doen voordat ik hem bestel. Ze kunnen een maand na bestellen en afleveren zomaar met een nieuw model komen waarover ze je niet informeren.
Maarja, online bestellen kun je tegen deze dingen lopen.
Het blijven geweldige fietsen voor mooie prijzen.
Ik vind het hier dan toch wel handig om te weten wat er buiten de regels viel. Vraag je niet iets onredelijks?

En dat probleem met een nieuw model snap ik niet, je koopt toch de fiets die je hebben wilt?
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

I_do schreef: En dat probleem met een nieuw model snap ik niet, je koopt toch de fiets die je hebben wilt?
Ik bedoel een update van het model dat je net heb aangeschaft.
Heb het ook meegemaakt dat ik een racefiets kocht die 2 weken later €200 goedkoper op de site stond, zoiets is wel zo netjes om te melden van te voren, evenals dat er een update van het model over enkele weken komt bij aanschaf. Maarja, dan moeten ze later het oude model tegen gereduceerde prijs verkopen en nu door niks te zeggen kunnen ze nog de volle prijs vangen.

Dus, goed je huiswerk doen voordat je online koop.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Arjan1 schreef:
I_do schreef: En dat probleem met een nieuw model snap ik niet, je koopt toch de fiets die je hebben wilt?
Ik bedoel een update van het model dat je net heb aangeschaft.
Heb het ook meegemaakt dat ik een racefiets kocht die 2 weken later €200 goedkoper op de site stond, zoiets is wel zo netjes om te melden van te voren, evenals dat er een update van het model over enkele weken komt bij aanschaf. Maarja, dan moeten ze later het oude model tegen gereduceerde prijs verkopen en nu door niks te zeggen kunnen ze nog de volle prijs vangen.

Dus, goed je huiswerk doen voordat je online koop.
ja ik snap dat je dat bedoeld. Maar JIJ koopt toch de fiets die JIJ wil hebben voor een prijs waar JIJ tevreden mee bent? Wat boeit het dan dat ze later met een ander model komen?

Bovendien houd je dat probleem altijd. Als ze het jou 2 weken van tevoren wel vertellen en een ander 3 weken van tevoren niet heb je precies hetzelfde.
Als je zeker wilt weten dat er niet binnenkort een ander model uit komt moet je als consument zelf de cycli een beetje in de gaten houden.

Trouwens ook goed mogelijk dat je nu het oude model koopt en hem snel geleverd krijgt en het nieuwe model met flinke levertijden geleverd wordt. Dan koop je nu een fiets die je nu hebt ipv het nieuwe model wat maar 2 weken later uitkomt en vervolgens 3 maanden later pas geleverd wordt.

Ik vind dus dat ze hier niets raars doen.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik wel
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

I_do schreef:Ik vind dus dat ze hier niets raars doen.
In zoverre doen ze niets raars dat het inderdaad gebruikelijk is. Bij Canyon. Maar bij Cube, Specialized, Trek, noem maar op, weet je dat er nieuwe modellen aan zitten te komen en kun je beslissen te wachten. Of op het nieuwe model of op de prijsverlaging. Canyon houdt zich nauwelijks meer aan jaargangen. En weet je dus nooit of er nu wel of niet iets aan zit te komen.

En dan vind ik €200,- toch wel serieus geld om je genaaid te voelen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Sorry Arjan maar ik snap je punt hier gewoon niet. dus als ik nu een tv kop bij media markt en over 2 weken is hij 200 goedkoper is het een slechte zaak?? vind het een beetje overdreven. plus jij had het over slechte service vanuit het service dep. dat heeft hier toch niks mee te maken wat je nu allemaal zegt???
Plaats reactie