Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Gerechtigheid! Nog wel een aantal strohalmpjes die hinderlijke Harry met beide klauwtjes aan gaat grijpen vrees ik, maar dit is een belangrijke stap.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Tijgerhaai schreef:Vers van de pers: https://mtb-noordwest.nl/nieuws/#item1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Super dat de organisatie zo vol weet te houden. Mijn complimenten.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Geweldig nieuws! Gefeliciteerd (voorzichtig)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Goed nieuws uiteraard.
Maar hoe kan het dat er nu NOG een keer bezwaar gemaakt kan worden?
Ik dacht dat ze inmiddels al bij het eindstation (hoogste recht) waren aangekomen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:Goed nieuws uiteraard.
Maar hoe kan het dat er nu NOG een keer bezwaar gemaakt kan worden?
Ik dacht dat ze inmiddels al bij het eindstation (hoogste recht) waren aangekomen.
welkom in NL, waar éénlingen zulke processen met inmiddels ruim 6(!) jaar kunnen vertragen :evil: :evil: :evil:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik moet wel zeggen, dat er voor mijn gevoel niks veranderd is.
De overheid mag de kosten betalen en heer hobo gaat gewoon verder met zijn hobby.

Geeft niet hoor, ik vermaak mij best op Schoorl.
Dat die lus door t kale deel er uit gaat is ook wel weer best jammer.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

mwah,
De zwarte blink zal ik een beetje missen. De schapenhekjes totaal niet. Blijft de S-berg erin trouwens?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef:mwah,
De zwarte blink zal ik een beetje missen. De schapenhekjes totaal niet. Blijft de S-berg erin trouwens?
Er is ooit sprake geweest om S berg er in te laten als klein los lusje, weet eerlijk gezegd niet wat de status is. Is vooral een leuk rondje tegen de richting in :wink:

De zwarte blink is landschappelijk prachtig en ik betreur het ook dat er in de nieuwe lussen geen duin/zeezicht zit, dat is best een gemis in mijn ogen.

Verder verwacht ik een bak klachten over de nieuwe lussen omdat het een stuk meer "mountainbiken" benadert. De gemiddelde snelheid gaat met 50% naar beneden vergeleken met de huidige racebaan, meer steile klimmetjes en afdalingen. Ik wordt daar wel blij van maar vermoed dat de "weekend brigade" er een (te) zware kluif aan gaat hebben. Maar ja, nooit te oud om wat te leren :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In één klap zijn wij weer de zwaarste route van Nederland. :-q Ik maak zo ruimte in mijn agenda om verder te harken waar wij gebleven waren. Ik hoop dat het laatste hobbeltje een beetje opschiet.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yougo1983 schreef:
En wat heb je aan de Trek getuned? Of kost dit nog een aardige cent dan? Laatst heb ik deze fiets ook gekocht namelijk.
Iets latere reactie. Je begrijpt gisteren kwam er wat tussen. :D

Het is geen getuned zoals een tupperware kit op een Civic. Maar afstemmen. Dus binnenbandjes er uit, latex er in. Bandjes op de juiste druk. Remgrepen en shifters afgesteld op zijn handen. De ik kan niet schakelen plastic spakenbeschermer er af. Derailleurs afgesteld. Zadeltje in positie. Vork afgeregeld op zijn gewicht. Remkauwen spat zuiver afgesteld (gecentreerd en evenwijdig aan de schijf), Remmen inrem sessie. Overbodige stikkers er afgehaald. (waarschuwingen, fietsenboer, stop je vinger niet in de schijf) O, en toch een beetje bling, rode tubeless ventielen. :D Dus voor je latex meuk ben je een paar tientjes kwijt. Voor de rest ochtendje sleutelen met je neefje. :-q
◼︎ Go round the outside.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gefeliciteerd! Ik denk wel dat we hier hoger beroep kunnen verwachten gezien de techniek van de verschroeide aarde die Harry graag hanteert. Kan er nu wel worden doorgewerkt totdat een rechter anders bepaald?
Waar woke is, is vuur
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Makkelijk schreef:Gefeliciteerd! Ik denk wel dat we hier hoger beroep kunnen verwachten gezien de techniek van de verschroeide aarde die Harry graag hanteert. Kan er nu wel worden doorgewerkt totdat een rechter anders bepaald?
Dat is aan SBB, bezwaar werkt niet opschortend voor de vergunning dus ja, het kan wel ...... of SBB het ook al gaat toestaan weet ik (nog) niet.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef:
38x10 schreef:mwah,
De zwarte blink zal ik een beetje missen. De schapenhekjes totaal niet. Blijft de S-berg erin trouwens?
Er is ooit sprake geweest om S berg er in te laten als klein los lusje, weet eerlijk gezegd niet wat de status is. Is vooral een leuk rondje tegen de richting in :wink:

De zwarte blink is landschappelijk prachtig en ik betreur het ook dat er in de nieuwe lussen geen duin/zeezicht zit, dat is best een gemis in mijn ogen.

Verder verwacht ik een bak klachten over de nieuwe lussen omdat het een stuk meer "mountainbiken" benadert. De gemiddelde snelheid gaat met 50% naar beneden vergeleken met de huidige racebaan, meer steile klimmetjes en afdalingen. Ik wordt daar wel blij van maar vermoed dat de "weekend brigade" er een (te) zware kluif aan gaat hebben. Maar ja, nooit te oud om wat te leren :bier:
Was het niet zo dat het plan was om feitelijk 3 lusjes aan elkaar te maken? De "oude" oostelijke lus en twee nieuwe ten noorden daarvan? Wat moet ik me voorstellen van lussen die meer "mountainbiken" benaderen? Beetje zoals de Nok af en de kuil in?
Of houden de initiatiefnemers dat liever nog even onder de pet?

Zo'n combi van een snelle lus en een technische draaien-keren stuk lijkt mij top iig!
Laatst gewijzigd door 38x10 op di 11 september 2018, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

yo-eddy schreef:Verder verwacht ik een bak klachten over de nieuwe lussen omdat het een stuk meer "mountainbiken" benadert. De gemiddelde snelheid gaat met 50% naar beneden vergeleken met de huidige racebaan, meer steile klimmetjes en afdalingen. Ik wordt daar wel blij van maar vermoed dat de "weekend brigade" er een (te) zware kluif aan gaat hebben. Maar ja, nooit te oud om wat te leren :bier:
Klinkt goed! :-q
Plaats reactie