The talented mr Ripley

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Moeilijk hard te maken want ik heb nooit met een 2,35 gereden, maar de bredere 2,6 op lagere druk is gekozen voor meer grip vergeleken met de 2,35

Deze bandencombinatie is voor de voor mij ruigste trails en hoogste risico's die ik rijd. Als ik onverhoopt aan de limiet zou komen op weg naar beneden van een Alpenflank moet de grip voor langer volhouden dan achter. Achter de grip eerst verliezen is een slip, voor de grip verliezen is een crash.

Mijn Vendetta in de 27,5 plus modus is achter 2,8" en vor 3,0" met hetzelfde idee.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vervolg op het “harsh” voelen van de Pike in de Ripley. Jurf schreef een maand geleden al dit:
Jurf schreef:Ik had dat zelfde met mijn fiets en gaf de vork de schuld, en ik heb op advies van Bikeplanet het 35mm stuur met Esi chunky,s vervangen door een 31.8 Renthal en dikkere rubberen handvatten...probleem over.
En ik heb een nieuwe ervaring die me deed teruglezen. Vanwege een kraakje in de Vendetta en om mogelijke oorzaken te elimineren heb ik onlangs de vorken gewisseld. Pike uit de Ripley in de Vendetta en vice versa de Fox in de Ripley. En ziedaar, het is misschien iets minder maar de sensatie van harsh op kleine hits in de polsen is niet weg.

Dus nu ga ik de proef op de som nemen, en een 31,8 aluminium cockpit proberen. Het Kraakje is in de Vendetta intussen met de Pike erger geworden, de headset lijkt definitief de boosdoener. Met wat sleutelwerk in de avonduren volgende week een dubbele proefrit

Wat verder opviel is dat de 140mm Fox meteen erg goed voelde in de Ripley. Hij bouwt iets hoger als de 130mm Pike, en Ibis levert in de complete bikes ook 140mm Fox. Wordt vervolgd.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

In mijn pike zit tegenwoordig een luftkappe. Zoveel soepeler
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

+1 hier ook!
bouwpakket schreef:In mijn pike zit tegenwoordig een luftkappe. Zoveel soepeler
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hi Heckler,
Ik ben van de zomer na montage stuur goed 2 weken de bergen in geweest in oostenrijk/Slovenie waaronder een 5 daagse tocht waarbij we elke dag wel een 8uur in het zadel zaten met flinke rugzak etc...nul last van mijn handen gehad, ar ik dat normaliter na een 2uur echt wel heb.

Of het nou de Lizard Skin handvatten zijn, het stuur of de combi, ik fiets er in ieder geval een stuk lekkerer mee als met het 35mm stuur en Esi,s die ik voorheen heel hoog had zitten qua comfort.
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Bijna een jaar later, de Pike terug in de Ripley na een service. Ik ben voor de Debonair demper update gegaan ipv de Luftkappe, met een gerichte tuning door Bikesuspension.nl. Vandaag voorzichtig de Ardennen trails verkend alles even los gereden, zeker weten dat het allemaal naar behoren werkt. Zelfde paadje omhoog en naar beneden gedaan om wat in de mood te komen, kwam langs een kleine ruine ten Noorden van Theux. Voelde al echt goed, maar ja, bij steviger trails was er nooit veel mis met de Pike trouwens. Morgen een eerste loopje voor het echie rijden, de rode route ge download van GPSies.

Zag er vandaag al goed uit, serieus vochtig, zeker vergeleken met Drenthe, Het regende hier zondag nog.
Afbeelding
zo'n foto laat nooit echt goed zien hoe stijl het hier is, van rechts naar links dan wel.
Met mooie off-camber bochtjes en soms spekgladde wortels dwars over de trail.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Intussen nog een paar dagen de lokale trails verkend, en het blijft hier toch een top MTB gebied. Na een eerste dag op de bonnefooi ten noorden van de stad heb ik een tweetal routes van GPSies gereden, meer naar het oosten en zuiden. Dat was best aardig maar nog vrij veel bredere landwegen tussen de trails.

Vandaag weer op eigen houtje de trails verkend, vooral door op de mooiste stukken bos van de routes de zijpaden te nemen. Wat blijkt, binnen 20-30 meter van de gepijlde routes ligen prachtige singletrails in het bos. En ik kan aan de sporen zien dat de locals die zeker ook gebruiken. Die locals kiezen soms de steilere lijnen naar beneden, ik wenste af en toe dat ik een band met wat meer grip had achter.

Wantik heb mijn Drentse set-up met de Renegade 2,35 aangehouden, die doet het op alles behalve die steile technische secties echt boven verwachting (bij wijze van spreken dan, ik heb dit al eerder beleefd). De Pike met Debonair upgrade en tuning is een vooruitgang, wel heb ik hier de druk nog eens met zo'n 10 psi verlaagd, ik haalde gewoon de volle travel niet ook op de steviger snelle afdalingen. En die lagere druk helpt ook tegen het stugge gevoel. Nog geen last gehad van duiken onder remmen of anderszins lack of support in het mid-travel gebied.

Al met al best een boel lol voor niet veel foto's, maar dit is SS dus wat ik heb hieronder gehangen.

Enjoy!!

Paadje bij de burcht van Franchimont, laat al iets beter zien dat het steil is.
Afbeelding
En de oude brug bij Polleurs (aan het einde van een weinig technische afdaling)
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zeker mooi :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Heckler40 schreef: vr 2 augustus 2019, 00:39


Paadje bij de burcht van Franchimont, laat al iets beter zien dat het steil is.
Afbeelding
Dan ga ik er van uit dat je naar beneden ben gekomen via de helling waar je fiets tegen aan ligt :winkie: :D

Idd mooi gebied met ook veel brede paden, maar net als op alle plekken met hoogte verschil, er liggen ook " secret " singletrails naar beneden, het is alleen even zoeken :-q
Have fun.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@ TenZNL De foto is op de gepijlde route. Maar in dit stuk bos, links van de foto en binnen 100 meter van de gepijlde route liggen een 3-4 tal smalle singletracks up, down en langs de heuvel waar de burcht opde kop staat. Ongeveer 1 km na deze foto en van nog eens 50? meter hogerop beginnen dan inderdaad twee sinletrails linea recta de fall line naar beneden. Steil en loose met een paar leuke slingers erin. Dropper op de zadelklem en af en toe mooie roostertails en je kunt zomaar uitloop te kort komen aan de voet :winkie:

Dit zijn de kleine pareltjes die buiten de routes te vinden zijn.
Gewoon af en toe een paadje insteken vooral als er wat hoogte is.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Heckler Holiday part 2 is de Vorarlberg in Oostenrijk. Vandaag de eerste echte hoogtemeters gemaakt met de beklimming van de Sonnenkopf, zo'n 900 hoogtemeters over 10?km. Weinig trail maar wel gewoon een goede workout 8) Opvallend anders klimmen dan de Ardennen waar het vooral 100 meter-200 meter punch kimmetjes zijn.

Mijn favoriete kransje was de 42? in elk geval de laatste stalen gear net onder de grote pannenkoek van de Eagle cassette. Met de 32 voorop kun je dan deze gelijkmatige klim met een mooi toerental gestaag omhoog "kurbelen". In het begin is dat een easy verzet, maar boven de 15-1600 meter voelt het allemaal een stuk moeilijker. Ik weet niet of dat al een minder druk/zuurstof effect is of gewoon dat ik wat vermoeid raak.

De Sonnenkopf heeft geen aangelegde BIketrails, dus op weg naar beneden een paar wanderwege gekozen. Die zijn heel technisch en echt steil, best leuk hoor maar niet echt geschikt voor de MTB. Toch weer wat echte skills geoefend, al doende leren we bij. Morgen Bikepark BrandnerTal een vallei verderop, daar gaan we de skills verder aanscherpen.

Enjoy!!

SYS dus een plaatje. De wanderwege hebben naast heel steile ook heel mooie stukjes.
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Lekker bezig hoor....

Ook een mooie trip, volgend jaar misschien ook maar eens naar de alpen. Maar 1 fiets mee?
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Yup, 1 fiets mee.

De ACV met 36-42 gaat niet zo goed bergop 8) , plan om de week voor vertrek te knutselen viel in duigen.
Is geen straf, de Ripley heeft al eerder bewezen in de Alpen prima uit de voeten te kunnen

BIkepark vandaag is letterlijk in het water gevallen, stevige buien met onweer, ik stel ik het even uit

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

En, vandaag wel gelukt? :)
Plaats reactie