Canyon Neuron of Canyon Spectral

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef:Nu begrijp ik dat je het half serieus meent en dat je het moet opvatten als: je kunt ook lol hebben op een hardtail en als je kunt fietsen kun je er ook nog ruige dingen mee doen. Maar dat gaat dus lang niet voor iedereen op.
Precies, met een knipoog, maar toch ook geen complete onzin.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

mauke schreef:ik wil je wel eens zien in westenschouwen op een single speed mtb :D ik trackteer je op een lekker gebakje mocht je zin hebben :bier:
Thx :bier:
Je uitnodiging komt een paar jaar te laat.
Ik ben over mn hoogtepunt, maar tot voor een paar jaar terug had ik je aardig weten te verrassen op mn singlespeed.
Plus het feit dat ik nu een stukje (1500km) zuidelijker woon. Ik geloof niet dat ik voor een rondje Westerschouwen terug naar Nederland kom.
Maar het werkt wel relativerend, om hier mn rondjes te maken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Nou jongens, aangezien er vragen komen of de TS al een fiets gekocht heeft: Nog niet.
Zoals ik aangaf ben ik redelijk vroeg met het inventariseren, om zo alle mogelijke opties te bekijken etc.

Ik ben nog niet in Koblenz geweest om een van beide fietsen te proberen. Dat het een Neuron of Spectral gaat worden staat zowiezo vast! Alleen wil ik echt nog even een testrondje maken op beide fietsen voordat ik er een koop. Helaas komt de aanbieding van Canyon voor mij te vroeg, de spectral was nu opeens voor €1899,-. Jammer genoeg moet ik nog even budget opbouwen, mijn andere fiets verkopen waarna ik pas een andere koop.

Verder heb ik al eens laten doorschemeren niet helemaal kapot te zijn van de kleurencombo's op de spectral AL 5.0. De hellfire red van de 6.0 is echter wel prachtig, maar dan ga ik weer meer geld uitgeven aan alleen een kleurtje.
Omdat ik erg twijfel over de kleur wil ik de stealthversie eens zelf van dichtbij bekijken. Wat leuk is aan een stealth of zwarte fiets is dat je iets kunt combineren met een enkele felle kleur als accent. Zo heb ik nu mijn Cube in mat zwart met accenten in wit en fel rood, smoelt voor mijn gevoel wel lekker zwart met een accent kleur. Verder wil ik zowiezo wachten tot de 2019 modellen uitkomen om te kijken wat hier tussen zit, en wat precies verandert.

Omdat ik nu niet meteen een fiets wil/kan kopen heb ik daar weer voordeel van dat ik het 2019 model kan kopen ipv een laat 2018 model, en er dan volgend jaar achter komen dat het 2019 model wel precies goed zou zijn. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat een stealth versie zo snel uit het assortiment verdwijnt.

Mochten er mensen zijn met een stealth versie, zijn foto's altijd welkom om een betere indruk te krijgen van het geheel.

Alvast bedankt!

Michael
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik heb een stealth neuron, als je fotos wil doe me even een pbtje. Heb wel wat leuke en duidelijke fotos.. mocht je perce een foto van iets willen maak ik die voor je.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik rijd nu een Trek XCaliber hardtail maar wil upgraden naar een fully. Helaas is het prijskaartje van mijn geliefde Trek in die categorie me iets te gortig, zodoende zit ik me nu te orienteren voor een Canyon.

Maar is Canyon ook echt een kwaliteitsmerk, zoals Trek dat is?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef:Maar is Canyon ook echt een kwaliteitsmerk, zoals Trek dat is?
Doet weinig voor elkaar onder, op welke manier je kwaliteit ook definieert.



Hooguit handelt Trek de garantie wat beter af, maar wat dat betreft kan er bijna geen merk tippen aan Trek. En is het niet zo dat Canyon dat slechter doet dan andere grote merken.


Gewoon voor Canyon gaat dus! (Maar heb je al bij je dealer gevraagd wat mogelijk is, wie weet is er met een 2018 model nog een leuke korting te regelen. Zo goedkoop zijn de Canyons namelijk ook niet...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Canyon heeft nu ook korting op veel modellen. Op de spectral al 5.0 scheelt dat al €300
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb je al iets gekocht?
:tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik zit nu dus de hele tijd te twijfelen een Neuron AL 5.0 te bestellen.

Heb een Trek XCaliber 8 met baggervoorvork (Suntour met veer) en ga de laatste tijd toch steeds grovere parcours rijden (90% in NL gewoon). Dan is zo'n Neuron Fully met alles luchtgeveerd en dropper toch een behoorlijke upgrade lijkt mij?
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Neuron is heerlijk op de parcoursen in nederland hoor.. em zolang je geen te gekke sprongen gaat doen kan denk ik een tripje ardennen ook best hoor..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef:Heb een Trek XCaliber 8 met baggervoorvork (Suntour met veer) en ga de laatste tijd toch steeds grovere parcours rijden (90% in NL gewoon). Dan is zo'n Neuron Fully met alles luchtgeveerd en dropper toch een behoorlijke upgrade lijkt mij?
Is zeker een goede upgrade!


En ook verder weg dan de Ardennen kun je uitstekend uit de voeten met een Neuron!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

MVMVML schreef:Ik zit nu dus de hele tijd te twijfelen een Neuron AL 5.0 te bestellen.

Heb een Trek XCaliber 8 met baggervoorvork (Suntour met veer) en ga de laatste tijd toch steeds grovere parcours rijden (90% in NL gewoon). Dan is zo'n Neuron Fully met alles luchtgeveerd en dropper toch een behoorlijke upgrade lijkt mij?
Ik heb begin vorig jaar ongeveer dezelfde stap gemaakt. Van een Merida Big Nine met niet instelbare suntour vork naar Neuron.
Na de eerste rit dacht ik: "dit had ik veel eerder moeten doen" en tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen moment spijt van gehad.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Klinkt allemaal positief heren.

Ik was al een tijd op zoek naar een fully maar hikte zo tegen die 3.000 kosten van een Trek aan dat ik er tegenop zag. Na een vakantie aan het Gardameer best wel brute tochten met die Trek XCaliber gemaakt te hebben dacht ik toch: ik moet echt een andere fiets en ook in NL doe ik nu wel steeds ruwer terrein en wil ik het een stapje opvoeren.

Dan lijkt die Neuron 5.0 voor die prijs me toch een goede keuze hoop ik.

Dit filmpje ook net bekeken en veel bruter dan wat hij doet ga ik toch niet doen denk ik en als hij dit kan hebben vind ik het best: https://www.youtube.com/watch?v=zqC6omQCg-Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

mauke schreef:Neuron is heerlijk op de parcoursen in nederland hoor.. em zolang je geen te gekke sprongen gaat doen kan denk ik een tripje ardennen ook best hoor..
Joh ik vind het al heel wat als ik 30 cm vd grond kom :lol:

In de gegevens staat dat je sprongen van max. 60 cm mag maken. Dat is prima voor mij.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Alleen jammer dat je dat ding nergens even in het echt kan bekijken.
Plaats reactie