Gewoon een Radon ZR Team

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Omdat ik altijd een 27,5” of 650b wilde hebben , naast de Trek en YT fully's ,heb ik een frame kunnen scoren van Radon en nog materiaal bij elkaar gesprokkeld , en voila de Radon ZR Team “buffert” is geboren.

Gisteren de eerste km’s gemaakt op de UHR, en wat plaatjes geschoten (weet beter eerst schoonmaken)

Opgebouwd met SLX en 1x10 (1x11 voorblad,1x10 cassette,11sp derrie en een 10 sp shifter)
Nog een SR suntour XCR32 LO-R 27.5" Disc Tapered 100 voorvorkje maar die moet nog vervangen voor een mooie Wiite glimmende Rockshox als die in de sale komen .
Dt Swiss Spline2 velgen x1700 , en SLX Crank,XTR Hollow bracket ,FSA balhoofd,160mm schijf achter en 180mm schijf voorzijde ,Shimano BR-M315 remmetjes .


Nog kijkend voor een upgrade aan de remmen en voorvork

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op zo 21 april 2019, 10:33, 8 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike hoor! Speciaal zijn hoeft geen high end te zijn, zolang je maar je eigen smaak er aan hebt kun je geven is hij speciaal voor jou.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dankje !, high end e.d was ook meer met :wink:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Mooi hoor zo'n wit frame. Zwarte voorvork staat hem ook prima, die zou ik niet upgraden vanwege de kleur. Verder staan de skinwalls er ook mooi bij. Lijkt mij een keurige fiets zo!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Mooi fietsje, en simpel en eenvoud kan ook wel eens heel verfrissend zijn :D
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb altijd al een zwak gehad voor witte frames en deze oogt lekker op mijn netvlies. Strakke bike zo, veel plezier ermee. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nette fiets hoor, niks mis mee! (al ben ik persoonlijk niet zo kapot van die blauwe kabel).
Van een betere vork zul je waarschijnlijk wel plezier hebben, maar die remmen zijn zeker voor NL prima. Hooguit dat een SLX rem (of hoger) iets mooier staat omdat die een draaibare leidingaansluiting hebben, dan kan die bocht eruit.
Maar deze remmetjes zouden qua werking al goed genoeg moeten zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Vind zo'n accentje vaak wel weer leuk, zo lang het maar subtiel is (geen blauwe velgen, pedalen, handvaten, bidonhouders, ventieldopjes en de rest). Nu past het mooi bij het logo op de vorkbuis en stelknop op de vork.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bedankt mannen ! :-q

Ik vindt het wit ook wel wat hebben , vandaar dat ik nog even twijfel of er een glimmende witte vork inkomt of gewoon matzwart , misschien een keer de mat zwarte spuiten in glimmend wit :roll: :)

kermit schreef:Nette fiets hoor, niks mis mee! (al ben ik persoonlijk niet zo kapot van die blauwe kabel).
Van een betere vork zul je waarschijnlijk wel plezier hebben, maar die remmen zijn zeker voor NL prima. Hooguit dat een SLX rem (of hoger) iets mooier staat omdat die een draaibare leidingaansluiting hebben, dan kan die bocht eruit.
Maar deze remmetjes zouden qua werking al goed genoeg moeten zijn.
De blauwe derrie kabel is nog niet blijvend, misschien dat zwart het meer " afmaakt" , de remmetjes voldoen boven verwachting, niet verwacht dat ze remkracht voldoende zouden hebben. Ik merk wel verschil in de stijfheid van de wielen , de vorige wielen had ik het gevoel alsof je op hele zachte banden rijdt vooral bij het bochtenwerk , bij de spline heb ik dit gevoel totaal niet :winkie:

wordt vervolgd mbt de derrie kabel en voorvork(waarschijnlijk eind van het jaar een mooie scoren) :winkie: :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Omdat ik toch voor een meer "wittere" bike wil gaan , overweeg ik om de voorvork te spuiten naar wit hoogglans . Nu ben ik redelijk nieuwe in het spuiten met spray can's , dus vraag ik me af of dit goed te doen is en welke verf .

De Vragen zijn :

welke onderlaag moet ik spuiten ?
met welk merk verf moet ik het afspuiten ?

Of is het mogelijk om gewoon alles goed te schuren en dan afspuiten ?.

Zelf denk ik aan : schuren, gronden en dan meerdere lagen afspuiten , evt nog een blanke lak , maar daar twijfel nog over ?.

Zit ik een beetje in de goede richting en wie weet welk type/ merk van de spray can's te gebruiken (Motip?).
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb goeie ervaringen met SprayMax 2 componenten (2K).
Motip is ook goed, maar SprayMax wordt op auto en hobby fora vaak geadviseerd en is goedkoper.
2K heb je echt nodig om een harde lak te krijgen, 1K beschadigt snel.
Als je wit wilt spuiten is het raadzaam om een primer te gebruiken, anders spuit je heel veel van de dure kleur lak om het dekkend te krijgen.
Belangrijkste eerste stap is de stickers te verwijderen en daarna de lijmresten heel goed te verwijderen.
Anders heb je daar met schuren heel veel last van.
Beste is met thinner of sticker verwijderaar. Stickers met een fohn goed verwarmen en je trekt ze er zo af.
Niet te lang op één plek verwarmen.
Daarna opschuren, primer, licht opschuren, kleur lak aantal lagen, licht opschuren, blanke lak aantal lagen.
Na het schuren telkens goed stofvrij maken en ontvetten met een ontvetter (bijv. Motip).
Ik heb zelf de primer en kleur lak in 1K gedaan ivm kosten en de blanke lak in 2K en het resultaat is goed hard geworden.
Hier hebben ze alles:
https://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke- ... mcQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier kan je mijn resultaat zien:
https://www.pinkbike.com/u/jamisdiablo/ ... ieronymus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goede ervaring met het spuiten van glanzend witte vorken.
Beetje opschuren, netjes afplakken, ontvetten en dan een paar lagen lak er overheen.
Ik gebruikte altijd Motip.

Slechte ervaring met het overspuiten van de matte Rockshox.
De verf wil niet echt hechten en springt er makkelijk af.
Gelukkig is bijwerken een fluitje van een cent (als je tenminste nog iets in de spuitbus hebt).

Hoe dan ook, een vork in jouw kleur maakt het wel af.
En dan zwarte banden...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Jamis Diablo schreef:Ik heb goeie ervaringen met SprayMax 2 componenten (2K).
Motip is ook goed, maar SprayMax wordt op auto en hobby fora vaak geadviseerd en is goedkoper.
2K heb je echt nodig om een harde lak te krijgen, 1K beschadigt snel.
Als je wit wilt spuiten is het raadzaam om een primer te gebruiken, anders spuit je heel veel van de dure kleur lak om het dekkend te krijgen.
Belangrijkste eerste stap is de stickers te verwijderen en daarna de lijmresten heel goed te verwijderen.
Anders heb je daar met schuren heel veel last van.
Beste is met thinner of sticker verwijderaar. Stickers met een fohn goed verwarmen en je trekt ze er zo af.
Niet te lang op één plek verwarmen.
Daarna opschuren, primer, licht opschuren, kleur lak aantal lagen, licht opschuren, blanke lak aantal lagen.
Na het schuren telkens goed stofvrij maken en ontvetten met een ontvetter (bijv. Motip).
Ik heb zelf de primer en kleur lak in 1K gedaan ivm kosten en de blanke lak in 2K en het resultaat is goed hard geworden.
Hier hebben ze alles:
https://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke- ... mcQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier kan je mijn resultaat zien:
https://www.pinkbike.com/u/jamisdiablo/ ... ieronymus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prima advies, als je deze raad opvolgt komt het helemaal goed! Zelf sla ik 1 van de stappen over en dat is de kleurlaag opschuren(ivm met eventuele krasjesvorming) maar dat is misschien mierenn**ken :wink:
'BUILT not Bought '
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zou persoonlijk de vork matzwart houden.

Dit is mijn "witte" fiets:

Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

In combinatie met die andere zwarte delen vind ik zwart ook niet misstaan. Zoals Rayb ook al oppert.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie