Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ironhorse Erik schreef:Gewoon het bos het bos laten na een initiële aanleg van een trail. Beetje fixen hier en daar ok, maar groomen en broomen tot er een glooiend biljart laken ligt, NOPE!!. Dus net zoals in de rest van de wereld zegmaar :winkie: :winkie: :winkie:
Gelukkig heb je dan Schoorl nog: The Mother of all aangeharkte trails!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag even twee rondjes gedaan. De mulle stukjes hier en daar hoeft van mij dan weer niet. Maar de rest vond ik dan wel weer even lekker. De bewuste drop mag van mij blijven. Net als de andere drops paar paaltjes er achter bord er voor en klaar. :-q Zelf ook even gaan liggen omdat mijn fiets een andere kan op wilde dan ik en hoe de route liep, maar mul zand dus of je je bed in duikt. (Even afkloppen en door)

Er ging trouwens ook even iemand otb in de kuil, daar komt wel een pleistertje aan te pas. Maar fietste verder. (Wel iets minder hard)
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Volgens mij zijn we het er hier allemaal wel over eens. Laat het parcours er nu lekker zo bij liggen behalve de echt gevaarlijke punten en mulle plekken. Scheelt weer een hoop werk ook.

Ohja, de Wortelklim is nu TOP! :-q Ik had hem 4 maanden geleden voor het laats gereden maar die is flink veranderd. Veel meer wortels over de hele lengte. Hij is er alleen maar leuke op geworden zo.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Dat is juist het punt, het parcours blijft er niet zo als nu bijliggen, elke dag is anders en het erodeert. Daar moet je als rijder op anticiperen maar als ik zie waar de sporen nu af en toe heen gaan om een stukje zand te ontwijken dan ben ik bang dat SB een keer zegt dat het genoeg is als er niks meer gedaan wordt.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef:Volgens mij zijn we het er hier allemaal wel over eens. Laat het parcours er nu lekker zo bij liggen behalve de echt gevaarlijke punten en mulle plekken. Scheelt weer een hoop werk ook.

Ohja, de Wortelklim is nu TOP! :-q Ik had hem 4 maanden geleden voor het laats gereden maar die is flink veranderd. Veel meer wortels over de hele lengte. Hij is er alleen maar leuke op geworden zo.
Die wortels heb ik altijd een dubbel gevoel over, leuk om te rijden nu, maar op de duur slijten ze door, uiteindelijk is de hele route dan over 200jaar vlak :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: Gelukkig heb je dan Schoorl nog: The Mother of all aangeharkte trails!
Zondag ff rondje mee Lars :bier: ?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

ik zeg houtsnippers en schapenheken er over, harken doen ze maar op de UHR.
Graag ook weer over al die wortels in de begin klim, dingen zijn echt veels te moeilijk.

Nog een ander idee, misschien moeten we alle off camber stukken er uit halen d.m.v kanten met houten plaken
en palen te slaan, of wat dacht je van een houten brug over dat stuk met wortels in de afdaling......
Maar gelukkig doen we niet aan harken :bier:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Asfalteren en een racefiets kopen, dat lijkt mij het beste.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef:
Lars TB schreef: Gelukkig heb je dan Schoorl nog: The Mother of all aangeharkte trails!
Zondag ff rondje mee Lars :bier: ?
Nee, ik ga een spannender rondje rijden, iets met wat uitdaging. Amerongen of zo.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nu wij het toch over clinics hadden. 8 september beginnen de lessen bij MTB Schoorl https://mtbschoorl.nl/mtb-lessen/" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef:
Nee, ik ga een spannender rondje rijden, iets met wat uitdaging. Amerongen of zo.
Dat is voor jou uitdaging genoeg inderdaad :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2753
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Terug on topic maar weer naar het spannendste mtb rondje van Nederland... :bier:

Lag er vandaag muller bij dan ik had verwacht. Afdaling bij de nok zijn afgelopen dagen blijkbaar wat beginnersclubjes langsgegaan, zoveel remkuilen achter elkaar heb ik volgens mij nog niet eerder gezien op Schoorl... :-?
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Laten wij nu binnenkort hier en daar gaan harken. Voor de rest ik vind ‘m wel lekker zo. Begint zowaar op mountainbiken te lijken.
◼︎ Go round the outside.
rop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 09:40
Mijn mountainbike: Focus Raven 29R 4.0

Over het algemeen viel het me ook nog mee, inderdaad wel veel remkuilen op plekken waarvan je je afvraagt waarom.
Maar goed, gisteren zelfs iemand met een e-mtb gezien die alle ietwat zanderige plekken met een grote boog aan het ontwijken was...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nieuw dropje in de afdaling Koninginneduin/Zig Zag.
https://www.instagram.com/p/BnRJ32LC8J3 ... hare_sheet" onclick="window.open(this.href);return false;
Rechterkant makkelijk en goed rolbaar. Links hoger en meer talent nodig.

Ook hebben wij de afdaling van de Nok wat opgekalefaterd. En wat je daar dan af en toe naar beneden ziet komen. :o Ons advies, aanvalshouding, billetjes achter het zadel. En als je moet remmen op een afdaling zeker billetjes achter het zadel dusdanig dat je bijna die noppen door je naad voelt schuren. :D (of als je dat lekker vind helemaal) In ieder geval niet gaan staan en een voetje aan de grond proberen te zetten terwijl je nog rolt. O, en een helmpje op je kop kan ook geen kwaad. Wat er niet in zit kan je niet beschadigen, maar je wordt er niet knapper van. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie