Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ok, bedankt voor de info!
Ik heb een gpx opgesnord die niet al te veel in de buurt van De Diepen lijkt te blijven dus we gaan het er op wagen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Kleine update: vandaag geweest en vlak bij De Diepen lagen aardig wat bomen op het pad. Iets verder op werd het snel een stuk beter. Af en toe een boom, maar meestal al een paadje er om heen. Als je richting Kleve gaat zijn de bomen geen reden meer om niet te gaan imo.
Nozemwitsch
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 20:56

1967downhill schreef:Reichswald is wel een beetje mijn thuisdomein, dus wil eigenlijk niet teveel verklappen :wink: Heb geen GPS track, kom hier al bijna 20 jaar op mtb dus weet de weg wel.

Het stuk net over de grens (Milsbeek, de Diepen) is eigenlijk het uiterste puntje. Meer richting zuiden (langs de grens) vlakt het wat uit maar krijg je mooie rollende paden op en af. Als je de weg weet kan je tot Goch in het bos blijven.

Richting oosten krijg je met pittige hoogteverschillen te maken. Uiteindelijk (na 20km) kom je dan bij de stuwwal bij Kleef uit. Wij gaan hier weleens heen om de techniek wat bij te spijkeren (niet voor beginners) 8)

Nog nooit problemen met het Forstamt gehad: Immer Höfflich bleiben (dus je gedragen zoals een echte MTBer)
Ik zoek iemand die in september 2018 met een groepje geoefende mountainbikers (clubleden van mtb club) ons de mooiste off-road wegen in het Reichswald kan voorrijden. Ben ik bij jou aan het goede adres?
Groeten, Richard
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik had al wat in het Nijmegen topic geboerd. Maar had ook hier even kunnen kijken natuurlijk. Uit diverse bronnen (linkjes hier op het forum, pb, Trailforks) deze route geknutseld. Nu heb ik geen kennis in het terrein dus even de vraag aan de mensen die er vaker komen of er rare stukken in zitten en wellicht heb je tips om het anders te doen.

GPX: edit 7-8-18 gewist. waren problemen met omgevallen bomen, afgesloten paden ed.

Vraag 2 Bij Kleve lust ik wat te eten denk ik. Iemand ervaren met het Altes Landhaus? http://www.restaurant-altes-landhaus-im ... n-kleve.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op di 7 augustus 2018, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

klaast schreef:Kleine update: vandaag geweest en vlak bij De Diepen lagen aardig wat bomen op het pad. Iets verder op werd het snel een stuk beter. Af en toe een boom, maar meestal al een paadje er om heen. Als je richting Kleve gaat zijn de bomen geen reden meer om niet te gaan imo.
Heeft iemand een update hierover? Liggen er nog veel bomen op de paden? Wil daar binnenkort eens gaan rijden, maar als het een soort van klunen wordt pas ik toch eventjes.
Dank!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Net terug op de Camping. Kaartje dat ik hier boven poste is te doen. Een paar paden daar van zijn afgesloten. Is geen pad meer. Of er ligt een dikke boom. Maar op de kaart kijken en je vind er wel een pad om heen. Veel plecier.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Tijgerhaai schreef:Net terug op de Camping. Kaartje dat ik hier boven poste is te doen. Een paar paden daar van zijn afgesloten. Is geen pad meer. Of er ligt een dikke boom. Maar op de kaart kijken en je vind er wel een pad om heen. Veel plecier.

Dank voor de update, Het was inderdaad goed te doen, mooi gebied, wel last van omleidingen door veel takken op de route, maar je vindt altijd de route wel weer.

Dank ook voor de gpx , @ Koennuh en anderen, zonder dit was het niet te rijden geweest.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Tijgerhaai schreef:Net terug op de Camping. Kaartje dat ik hier boven poste is te doen. Een paar paden daar van zijn afgesloten. Is geen pad meer. Of er ligt een dikke boom. Maar op de kaart kijken en je vind er wel een pad om heen. Veel plecier.
GPX is niet meer beschikbaar volgens het linkje?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Klop, paar paden waren niet meer te rijden. (afgesloten, bomen omgevallen, dat soort gein) Nog eens wat gezocht op het net en een andere versie gemaakt. https://www.dropbox.com/s/08cwk9qgovo1r ... d.GPX?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false; Deze heb ik zelf nog niet gereden dus het kan zijn dat hier ook onvoorziene probleempjes in zitten.
◼︎ Go round the outside.
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Tijgerhaai schreef:Klop, paar paden waren niet meer te rijden. (afgesloten, bomen omgevallen, dat soort gein) Nog eens wat gezocht op het net en een andere versie gemaakt. https://www.dropbox.com/s/08cwk9qgovo1r ... d.GPX?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false; Deze heb ik zelf nog niet gereden dus het kan zijn dat hier ook onvoorziene probleempjes in zitten.
Thanks!
Ascension
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 augustus 2018, 08:38

Tijgerhaai schreef:Klop, paar paden waren niet meer te rijden. (afgesloten, bomen omgevallen, dat soort gein) Nog eens wat gezocht op het net en een andere versie gemaakt. https://www.dropbox.com/s/08cwk9qgovo1r ... d.GPX?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false; Deze heb ik zelf nog niet gereden dus het kan zijn dat hier ook onvoorziene probleempjes in zitten.
Heb deze route gereden en dat ging goed! Wel was er aan het begin bij Grafwegen een stuk pad verdwenen, daar van de route af moeten wijken. Ook vind je her en der nog een een omgevallen boom. Al met al een hele mooie route en gecombineerd met de rode en groene route van Nijmegen een leuke dag (100km). Eten kan bij Boscafe Merlijn in Grafwegen of het Altes Landhaus bij Tiergarten Kleve.

Dank Tijgerhaai :-)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het eerste stuk het bos in? Moet ik even op de kaart kijken wat ik er ook al weer van gemaakt had. Want dit toch zelf gereden.
◼︎ Go round the outside.
Ascension
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 augustus 2018, 08:38

Ja, het stuk rond Hunsköbel. Als ik echter de door mij afgelegde route naast de door jou getekende route leg zie ik niet waar het mis ging. Misschien ben ik zelf wel verkeerd gereden. Het was er in ieder geval aardig dichtgegroeid.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, ik zie het al. iets te enthousiast broodkruimels gefilterd. Even bijwerken.
◼︎ Go round the outside.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ga zaterdag met een maat de route van Nijmegen fietsen. Idee was/is alleen rood doen en een stuk Reichswald meepakken, alleen hebben we geen gps (wel op telefoon natuurlijk). Is het een beetje te doen, zo het bos in fietsen bij de Diepe, en af en toe op de telefoon kijken, of mis je dan te veel?
En is 't bikepark bij Kleve nog begaanbaar?
Plaats reactie