NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

heel duidelijk aangegeven, de omleiding terug naar de P leersum ook. Heb ze net aan elkaar gereden, is nog steeds leuk hoor! Beetje droog en soms wat weinig grip, maar 98% is niet mul en goed te doen. Heb ook zeker niks kapot gemaakt. 8)
rammen met die bak
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Afgelopen zaterdag Leersum en Amerongen (en gestart vanaf de route Rhenen) gefietst.
De omleiding is goed en duidelijk aangegeven. Omdat ik zo min mogelijk van de route wilde missen ben ik helemaal naar de P Leersum gefietst om toch die berg en de track parallel aan het fietspad te kunnen fietsen. Die berg was goed te fietsen, maar de trail naast het fietspad vond ik zelf ook al erg slecht. Als ik de organisatie was zou ik deze ook geheel of gedeeltelijk afsluiten.
Van de 3 routes was Leersum sowieso er het slechtst aan toe, veel mulle of losse stukken. Amerongen was het noordelijk deel (aansluiting Rhenen tot dierenasiel) beter te rijden dan het zuidelijk deel.
Rhenen lag er verder wel heel goed bij.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Ik heb me er vanavond over verbaasd hoeveel slechter Amerongen er bij lag vergeleken met afgelopen zondag.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Amerongen lag er 5 weken terug met de cyclo al matig tot slecht bij.
Ik ben sindsdien ook niet meer op de routes geweest. Geen lol aan zo.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Het is ook niet heel gek als je ziet hoeveel mensen er nog in het weekend op rijden.
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Hoe liggen de routes Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel erbij op het moment? Las wel dat er delen zijn afgesloten of omleidingen, maar is hetgeen wat open is goed te fietsen?
At 140 mph you have no friends
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Cozmo schreef:Hoe liggen de routes Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel erbij op het moment? Las wel dat er delen zijn afgesloten of omleidingen, maar is hetgeen wat open is goed te fietsen?
Wat niet is afgesloten is redelijk tot goed. Er ontstaan overal mulle plekken en de paar buitjes die we hier hebben gehad hebben daar geen serieuze verbetering in gebracht. Er zijn heel wat stukken waar niets van de droogte te merken is omdat de ondergrond daar veel harder is dan op andere stukken.
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Bedankt dubbelop, morgen dan maar weer eens een kijkje nemen en eens goed mijn nieuwe Scout uitlaten.
At 140 mph you have no friends
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik heb ze allemaal weer gereden vandaag, en ik zou vooral hoge ginkel aanraden. Leersum ligt er ook prima bij, je hoeft nergens meer af te stappen. Amerongen is ook prima, maar je kan wel zien dat die meer bereden word als de andere routes, er is veel weggesleten, maar de grip is prima, en het is nergens echt mul meer.
Sneeuwmonster
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Leersum prima? Is het westelijke deel dan überhaupt alweer geopend? Ik kan me niet voorstellen dat die paar druppels die duinen alweer berijdbaar gemaakt hebben... :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

StephanR schreef:Leersum prima? Is het westelijke deel dan überhaupt alweer geopend? Ik kan me niet voorstellen dat die paar druppels die duinen alweer berijdbaar gemaakt hebben... :~
Met het Gouden Vignet heb je overal toegang en dan merk je dat het speciaal voor jou weer prima te doen is!



Vraag niet naar de prijs van het Gouden Vignet. Als je het moet vragen... . :wink: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

StephanR schreef:Leersum prima? Is het westelijke deel dan überhaupt alweer geopend? Ik kan me niet voorstellen dat die paar druppels die duinen alweer berijdbaar gemaakt hebben... :~
Het westelijke deel is nog steeds gesloten, maar in de rest van de route zaten ook nog verschillende mulle stroken, die zijn nu weer prima te berijden. Maar het droogt wel weer hard in de zon zag ik.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef:Met het Gouden Vignet heb je overal toegang en dan merk je dat het speciaal voor jou weer prima te doen is!
Vraag niet naar de prijs van het Gouden Vignet. Als je het moet vragen... . :wink: :bier:
:lol:

Tijd voor?
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Die wil ik :winkie:
Of moet ik daar net zoveel voor scheppen als bouwpakket? :bier:
sama schreef:
StephanR schreef:Leersum prima? Is het westelijke deel dan überhaupt alweer geopend? Ik kan me niet voorstellen dat die paar druppels die duinen alweer berijdbaar gemaakt hebben... :~
Het westelijke deel is nog steeds gesloten, maar in de rest van de route zaten ook nog verschillende mulle stroken, die zijn nu weer prima te berijden. Maar het droogt wel weer hard in de zon zag ik.
Helder :-q
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik vind een gouden vignet wel serieus idee hoor. Die 7,50 is erg weinig voor als je vaak fietst.

Ik heb extra vignet gekocht in 't kader van beetje extra sponseren. Maar ik vind een optioneel duurder vignet (die moet wel goud of met hologram).

't Goedkope vignet moet overigens dus wel beschikbaar blijven.
Plaats reactie