Bikers omgeving Gouda

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zoveel hoogteverschil heeft Gouda toch niet?
Nu ben ik wel nieuwsgierig! Ik heb een paar jaar in Gouda gewoond, maar kan me even niet voor de geest halen waar je leuk urban kunt rijden...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
mhoogen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 4 augustus 2018, 12:55

Hmm urban rijden zie ik zelf niet zo zitten. Wel wil ik een keer kijken langs de Coenecoop brug.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Urban rijden zegt me niet zo veel..
Maar het stuk "de Groene wal" en "Noorderhout" heeft echt wel mooie hoogte verschillen, ook echt wel veel trappetjes tussen die hoogte verschillen..

Nogmaals erg jammer dat het voetpad is.. het is heel leuk rijden daar als er iets gedaan mocht worden qua mtb route maken..
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

MacReal schreef:Zoveel hoogteverschil heeft Gouda toch niet?
Nu ben ik wel nieuwsgierig! Ik heb een paar jaar in Gouda gewoond, maar kan me even niet voor de geest halen waar je leuk urban kunt rijden...
Er zijn wel een paar plekjes waar je leuke dingen kan doen, maar verwacht geen (jaloers makende) rotsentuin zoals in zoetermeer. :-q
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Rossie schreef: za 28 juli 2018, 08:21 Even een oud topic aanhalen i.p.v. een nieuwe te maken..

Is er iemand op dit forum die meer weet over dit baantje?
En zijn er evt plannen of mogelijkheden om deze uit te breiden naar achteren toe?

Volgens mij zijn hier best wat uitbreidings mogelijkheden..

Als ik mijn creativiteit even zijn gang laat gaan..
Zou je deze baan doorgrekken naar achteren dan kom je uit bij het tunneltje, deze onderdoor en dan meteen rechts, aan je rechterhand (naast de a12) ligt nog mooie strook bomen (niet de geluidswal) met wat hoogteverschil.. als je dat er bij zou kunnen voegen krijg je al echt een leuk stukje singletrack..

Maar dan praat je al snel over iets wat geregeld moet worden met toestemming van derden enzo..?

Aangezien het hier druk bewoond is en je niets hebt
hier qua mtb routes.. is het misschien mogelijk om iets voor elkaar te krijgen..??
Is zo iets al eens geprobeerd hier of niet?

Hopelijk weet iemand er hier meer van.
Hey...
Ik en een maatje van me rijden daar elke week werk een keer, in combinatie met een rondje geluidswal.
We hebben van de zomer op eigen houtje in een dag ofzo ,aan het parcours naast de Coenecoop , een kombocht en een tafelberg gemaakt..
Zou zeker tof zijn om het baantje nog meer naar achter te werken tussen die hoge bomen door.
Wat betreft na het fietsers tunneltje aan de andere kant van de snelweg, daar zijn wij ook al maanden over aan het nadenken om daar wat te doen. ...
Van de week ga ik er even met de bike doorheen , om eens te kijken. Zou tof zijn om met wat meer mensen daar wat van te maken iig!!
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Juist... jij begrijpt meteen welk stuk ik bedoel na dat tunneltje :-q

Ook het bestaande stuk naar achteren uitbreiden zou al zo tof zijn.. nu het winter is zou je eigenlijk een basis baan moeten maken omdat je nu goed door die bomen kan kijken over hoe en wat/waar het moet gaan lopen.

Er is echt wel wat meer van te maken en zeker door die bomen heen zal erg gaaf zijn.

Wat betreft helpen ben ik echt wel bereid mijn steentje bij te dragen maar ik moet rekening houden met een drukke baan waar ik mijn 6e (zater) dag om de week moet werken, mijn vrouw en mijn twee kleine kinderen...
Mochten er meerdere personen komen helpen laat maar eens wat weten dan.. :-q
Dooie77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 03:14

Rossie schreef: zo 13 januari 2019, 19:47
Ook het bestaande stuk naar achteren uitbreiden zou al zo tof zijn.. nu het winter is zou je eigenlijk een basis baan moeten maken omdat je nu goed door die bomen kan kijken over hoe en wat/waar het moet gaan lopen.
Ik zal binnekort met bassie even gaan kijken daar :-q
Dooie77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 03:14

Van het weekend zijn bassie en ik even aan de andere kant van het tunneltje gaan kijken.
Helaas is de ondergrond daar heel erg zacht en moet er een hoop gebeuren wil je hier iets van kunnen maken.
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Klopt.... zou er echt met een kraan aan de slag moeten gaan, anders is het heeeeeeel veel werk om daar wat te realiseren....
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Vandaag weer eens een rondje gedaan en zag tot mijn grote vreugde dat er weer een klein stukje bij was gemaakt, helemaal top! :-q

Hopelijk in de toekomst nog meer de bomen in daar achter.. ik had wat rond gekeken en dat is best te doen zo te zien.

Het stukje achter het fietstunneltje ook nog ff gekeken, dat is inderdaad drassig
Maar als je daarna het viaductje onderdoor fietst, meteen rechts (zeg maar tegenover waar je de Winterdijk op fietst) dat stuk is een mooie smalle strook naast het watertje wat ook hoogte verschil heeft. Volgens mij is dat goede grond daar..
Maar het is moeilijk uit te leggen wat ik bedoel.

In ieder geval weer even heerlijk kunnen fietsen i.c.m. de groene wal en geluidswal.

Ook nog wat andere mtbers tegengekomen en gesproken die de buurt aan het verkennen waren :-)
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Afgelopen weekend nog even op de mtb gezeten, was zoals altijd weer eventjes leuk.
Ik had toch de indruk toen ik weer langs het bovengenoemde bomenstrook ging, dat daar toch wel iets van een 3 kilometer singletrack uit te halen moet zijn..
Het zag er toch prima hard en droog uit, alleen uiteraard wat dicht gegroeid her en der..

Hier zie je precies welk stuk ik bedoel..
Dit is rechts om de hoek na het 2de viaductje..

Met links op de foto (het bord voetpad) de winterdijk.. bij de pijl zou je er dan ongeveer in moeten kunnen gaan..
Afbeelding

En dan krijg je dus deze strook bomen waar volgens mij best wat leuks tussen te maken valt..?
Afbeelding

Dit is even ingezoomd vanaf het naastgelegen fietspad, dus over de sloot gezien.. goede ondergrond zo te zien, wat in de breedte richting snelweg loopt het flink schuin omhoog, daar kan je leuke hoogte verschillen mee benutten..
Afbeelding

Als het Coennecoop baantje nog een stuk verder door de bomen gemaakt kan worden en je dit er bij kan samenvoegen dan heb je een heel best rondje (voor deze betonnen buurt althans)..
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ben nog steeds zoekende waar dat stukje nou is. Ik ken - als bejaard Gouwenaar- de Winterdijk enkel als mijn oude schooladres (Calvijn Mavo). En daar viel niets te biken.

Heb je een Maps locatie?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als ik mij niet vergis...
Winterdijk
Winterdijk, Waddinxveen
https://maps.app.goo.gl/6rERNYJuVYwP3iaS8
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Waar die school zit heet ook Winterdijk inderdaad. Je hebt daar ook een verzorgingshuis enzo.
Maar hoewel het ook Winterdijk heet, bedoel ik inderdaad het bovengenoemde stuk op streetview. Daar zie je in de verte ook meteen de bomen strook die ik bedoel.
Dat ligt een stukje verderop.

Er valt sowieso weinig te biken hier, vandaar dat ik zoek naar mogelijkheden.

Liefst zou ik na wat verkennen, met zo veel mogelijk mtb'ers uit de omgeving handtekeningen verzamelen en eens iets officieels willen aanvragen, vragen of er "potjes" zijn bij de gemeente om een relatief kort maar leuk rondje te laten bouwen door mensen of een bedrijf whatever die dat goed en duurzaam kunnen uitzetten..
Zou toch tof zijn en hard nodig want er is hier bijna niets in de buurt voor ons.

Geluidswal en Noordehout zitten ook mooie stukken bij om wat te bouwen maar of je het voor elkaar krijgt om een gedeelte van het bestaand voet/wandelpad in een mtb track om te mogen bouwen betwijfel ik.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Even je kaartje geleend :winkie: , paarse lijn is een mogelijke route..?

Afbeelding
Plaats reactie