Waar in Europa moet ik hoognodig gaan rijden?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.

Moderator: George

Ook Peter
All rounder
All rounder

wo 25 juli 2018, 19:09

Charlie Skeen schreef:- Wales is schitterend.....
+1
Had de fietsen niet mee dus veel gelopen in midden en zuid Wales. Maar heel veel mooie paden ontdekt en door het landschap wordt het gauw technisch. Ook nog een dagje Beic Parcio Cymru, oftewel Bike Parc Wales, geweest en dat is zeker ook een aanrader wat mij betreft.
Waar een wil is is een weg en waar die ophoudt begint ‘t plezier
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

do 26 juli 2018, 09:22

Ook Peter schreef:
Charlie Skeen schreef:- Wales is schitterend.....
+1
Had de fietsen niet mee dus veel gelopen in midden en zuid Wales. Maar heel veel mooie paden ontdekt en door het landschap wordt het gauw technisch. Ook nog een dagje Beic Parcio Cymru, oftewel Bike Parc Wales, geweest en dat is zeker ook een aanrader wat mij betreft.
Heb je tips voor BPW? Het wordt mijn eerste keer daar, eerste keer bikepark zelfs (behalve Groningen :D ). Ik ga met een 2x130mm fiets, dus de hardste klappen zal ik moeten vermijden.
Ook Peter
All rounder
All rounder

vr 27 juli 2018, 00:30

Kies de flow tracks, ze hebben ze ingedeeld naar moeilijkheid, en neem een uplift. Wij hadden 23 graden en dan is het fijn als je energie over hebt want het was erg warm op de helling.
De beginnerstrack heeft er wat slechte bochten in zitten waardoor ik er geen vertrouwen in had maar als je met de Norkle naar de uplift gaat (bordjes volgen) en op het eind ervan niet te hard wil klimmen dan heb je een goed begin. Daarna de Sixtapod en vandaaruit een eenvoudiger track om mee te beginnen. Of de eenvoudiger flow tracks moeten alweer open zijn maar die hebben wij niet kunnen doen.
En doe goeie valprotectie aan, de grond is erg ruw met leisteen snippers en nog wat andere scherpe stenen.
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker

vr 27 juli 2018, 10:25

Ook Peter schreef:Kies de flow tracks, ze hebben ze ingedeeld naar moeilijkheid, en neem een uplift. Wij hadden 23 graden en dan is het fijn als je energie over hebt want het was erg warm op de helling.
De beginnerstrack heeft er wat slechte bochten in zitten waardoor ik er geen vertrouwen in had maar als je met de Norkle naar de uplift gaat (bordjes volgen) en op het eind ervan niet te hard wil klimmen dan heb je een goed begin. Daarna de Sixtapod en vandaaruit een eenvoudiger track om mee te beginnen. Of de eenvoudiger flow tracks moeten alweer open zijn maar die hebben wij niet kunnen doen.
En doe goeie valprotectie aan, de grond is erg ruw met leisteen snippers en nog wat andere scherpe stenen.
Thanks! De uplift ga ik inderdaad doen, ik houd op het moment de beschikbare plaatsen, en de lange termijn weersvoorspelling in de gaten :D Hopelijk kan ik nog een dag boeken als het redelijk zeker is dat het droog is.

Route duidelijk. Norkle naar de uplift, sixtapod om mee te beginnen, andere willekeurige blauw verder naar beneden, en dan maar eens zien hoe het er voor staat :)

Qua bescherming was ik van plan met een fullface, bril en kniebeschermers op pad te gaan.. jij raadt dus aan om meer in te pakken?
Ook Peter
All rounder
All rounder

vr 27 juli 2018, 15:18

Als je valt kom je op een soort heel ruw schuurpapier. Ik heb het voor je getest, het schuurt heel grof.
Hangt van je valstijl af wat je allemaal in moet pakken. Ben zelf nu aan nieuwe handschoenen toe en was blij met volledige elleboog+onderarm bescherming.
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 6 augustus 2018, 10:19

Ook Peter schreef:Als je valt kom je op een soort heel ruw schuurpapier. Ik heb het voor je getest, het schuurt heel grof.
Hangt van je valstijl af wat je allemaal in moet pakken. Ben zelf nu aan nieuwe handschoenen toe en was blij met volledige elleboog+onderarm bescherming.
Met dank aan bovenstaande heb net niet alleen de uplift geboekt, maar ook body armour :D Donderdag de 16e ga ik heen, mega zin in!!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 6 augustus 2018, 15:43

Enjoy!
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker

vr 12 oktober 2018, 20:35

Vanwege een gebroken hand de laatste weken veel op youtube ipv op de mtb, dus ik heb er weer een paar gevonden voor de to do list:

Tête de la Tronche bij Courmayeur, toch weer die Aostavallei:
https://www.youtube.com/watch?v=6DRHy9I_HYk

Tuttifruttit trail in Val di Fassa:
https://www.youtube.com/watch?v=j81XezHsOwQ
baron062
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/H3mk1/29plus

vr 12 oktober 2018, 21:02

Erg mooi!
Grts,

3s