Wat is jou favoriete budget MTB band?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
skorpion_15
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 5 augustus 2018, 00:32

Hallo,

Ik vroeg mij af wat jullie favoriete MTB band is voor een klein budget.
Zelf ben ik ook zoekende en ik zie door de bomen het bos niet meer :o :-D

De banden van Continental zijn hier erg mooi geprijsd https://www.internet-bikes.com/buitenba ... ontinental
Zelf zat ik te denken aan de X-King maar ik zie hier en daar dat deze snel slijt?

Graag hoor ik wat jullie favo is!
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Smart sam van Schwalbe is een goedkope allroander die prima werkt op de Nederlandse routes.
skorpion_15
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 5 augustus 2018, 00:32

skorpion_15 schreef:Hallo,

Ik vroeg mij af wat jullie favoriete MTB band is voor een klein budget.
Zelf ben ik ook zoekende en ik zie door de bomen het bos niet meer :o :-D

De banden van Continental zijn hier erg mooi geprijsd https://www.internet-bikes.com/buitenba ... ontinental
Zelf zat ik te denken aan de X-King maar ik zie hier en daar dat deze snel slijt?

Graag hoor ik wat jullie favo is!
PS: Favoriete budget allround band!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Uhm, 2 tientjes (per band) extra voor een product naar keuze. Dit is nou wel de meest onzinnige besparing die je kunt doen.

Tenzij je slippend iedere bocht in gaat of ook nog een 5.000 km over het asfalt rijdt, gaan je banden 1 tot 4 jaar mee (een beetje afhankelijk waar je woont)!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Lars TB schreef:Uhm, 2 tientjes (per band) extra voor een product naar keuze. Dit is nou wel de meest onzinnige besparing die je kunt doen.

Tenzij je slippend iedere bocht in gaat of ook nog een 5.000 km over het asfalt rijdt, gaan je banden 1 tot 4 jaar mee (een beetje afhankelijk waar je woont)!
:-q

En dan vergeten we nog dat:
- banden dé plek zijn waar je meestal voor een heel laag bedrag vaak veel gewicht kan besparen (budgetband met stalen hieldraad is soms zelfs meer dan 1KG :o )
- vrijwel alle budgetbanden een stalen hieldraad hebben en daardoor moeilijker erop/eraf te halen zijn
- de iets duurdere banden meestal extra bescherming erin hebben
- soms ook beter rollen dan een goedkopere band uit dezelde serie
StAlTiCa
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

skorpion_15 schreef: PS: Favoriete budget allround band!
Conti X-King voor, Race King achter.
Everybody bought a new bike!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

owwwwk schreef:
Lars TB schreef:Uhm, 2 tientjes (per band) extra voor een product naar keuze. Dit is nou wel de meest onzinnige besparing die je kunt doen.

Tenzij je slippend iedere bocht in gaat of ook nog een 5.000 km over het asfalt rijdt, gaan je banden 1 tot 4 jaar mee (een beetje afhankelijk waar je woont)!
:-q

En dan vergeten we nog dat:
- banden dé plek zijn waar je meestal voor een heel laag bedrag vaak veel gewicht kan besparen (budgetband met stalen hieldraad is soms zelfs meer dan 1KG :o )
- vrijwel alle budgetbanden een stalen hieldraad hebben en daardoor moeilijker erop/eraf te halen zijn
- de iets duurdere banden meestal extra bescherming erin hebben
- soms ook beter rollen dan een goedkopere band uit dezelde serie
Ik heb de vittoria goma van 1kg+ 29er in 2,4
Beetje zwaar maar daar geef ik niet zo om, veel grip en toch een goeie rolweerstand! Een stuk minder lekrijden vergeleken met een rara roro en de prijs is ook nog gunstig..
niet iedereen vind het gewicht zo heel belangrijk.. tijdens ritjes banden plaklen vind niemand prettig :bier:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is ook een benadering wanneer je zelf niet echt (of echt niet?) wilt zoeken...

Ik twijfel nog tussen de...
* Schwalbe RapidRob
* Schwalbe Magic Mary bikepark
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

cheeta schreef:Is ook een benadering wanneer je zelf niet echt (of echt niet?) wilt zoeken...

Ik twijfel nog tussen de...
* Schwalbe RapidRob
* Schwalbe Magic Mary bikepark
Dat is makkelijk, de Maxxis Shorty natuurlijk!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als je geen zin hebt om dingen af te wegen is xking/crossking wel een goeie keuze.
Waar woke is, is vuur
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Wat is een budget band? De meeste banden zijn toch wel te vinden voor een scherpe prijs?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nobby Nick in de Perfomance uitvoering doet het nog steeds heel goed. Alleen nat-grip is wat minder dan de dure compounds, maar verder een prima allrounder.
Maar banden, ik zou er ook niet zo snel op bezuinigen. Is je enige contact met de 'buitenwereld', beïnvloedt het rijden enorm!
Topbanden zijn altijd wel ergens in de aanbieding te vinden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nuttige test goedkope versus dure banden is hier te lezen. Kort door de bocht samenvatting: er is onderscheid tussen goedkoop en duur. Voor doorsnee gebruik kun je prima rollen met goedkoop.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Als je om banden advies vraagt op een forum dat gevuld is met geobsedeerde bikenerds, dan is het niet raar dat je als advies krijgt om die goedkope banden te schuwen.

Een setje goede banden is de meest kostenefficiënte upgrade die je aan je mtb kunt doen.
Omgekeerd betekend dat dus dat budget banden de minst efficiënte geld besparing voor een mtb is.

Het is al meerdere keren gezegd, ook de topbanden zijn voor een goede prijs te vinden.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

bc heeft een mooie optie op dit moment: https://www.bike-components.de/en/Conti ... ll-p62165/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is gewoon blackchili, dus top rubber van conti. Helaas niet tubeless te krijgen blijkt uit de comments.
Plaats reactie