Bart Brentjens Challenge 2018, zondag 7 oktober, Eijsden

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

aurelius schreef:@Schepp, die vraag stelde ik mezelf ook en ik had ‘m al voorgelegd vanmiddag:

Het eerlijke antwoord dat ik kreeg:

Het probleem is een beetje dat de KNWU de officiele wedstrijdlicentie moet promoten. Als je met een basislicentie ‘zomaar’ aan wedstrijden kunt meedoen, koopt men dus de wedstrijdlicentie niet meer en loopt de KNWU inkomsten mis.

In principe komt er geen dus ‘apart’ klassement, maar wel dus een apart ‘snel’ startvak meteen achter de wedstrijdrijders. Degenen die in dat vak starten verschijnen gewoon in het klassement van de overige 110km rijders. Maar er zal er ook daar 1 de snelste zijn. En je kunt je middels je gereden tijd indirect vergelijken met de tijden van wedstrijdrijders. Wil je je meten met de allersnelsten, dan biedt het VIP startvak dus echt voordeel: je hoeft weinig langzamere rijders in te halen.
Boeit de tijd, het competitieve, minder, ga je voor het rijden van de km’s/hm’s, dan kun je natuurlijk uit alle vakken ‘gewoon’ starten.
Maar wedstrijd met podium ceremonie is dus voorbehouden aan de KNWU-wedstrijd-licentierijders.

Daar (KNWU licentie moeten aanschaffen om aan echte wedstrijden mee te kunnen doen) kunnen we vervolgens van alles van vinden, maar zo is het geregeld. De discussie daarover moeten we misschien elders maar voeren?

2 jaar geleden ben ik in het VIP vak gestart en dat was fijn want het was een klein groepje fanatieke rijders net na de wedstrijdrijders. Nergens opstoppingen.
Vorig jaar wilde ik dat weer doen maar toen was er volgens mij geen VIP vak?

Nu heb ik een licentie dus misschien maar weer eens fietsen dit jaar, als het weer een beetje meezit :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef:Kan wel een klein tipje van de sluier oplichten. De organisatie is gewend om 'van nature' samen te werken met de KNWU. Ze doen ook de organisatie van bv de Volta Classic (race, UCI wedstrijd), laatst ook het WK op de weg, de Amstel Gold Race. KNWU is 'van nature' gewoon gesprekspartner, zeg maar. Dat het anders kan/mag zal niet iets zijn waar ze heel erg mee bezig zijn geweest. Maar ik zal het zeker nog eens onder de aandacht brengen, deze discussie.

Ik snap dat je als organisatie de KNWU niet in de wielen wil rijden. Maar ik snap als fanatieke MTB-er ook dat je het liefst zoveel mogelijk marathons aanbiedt voor zoveel mogelijk rijders, en als er vraag is naar in wedstrijdverband rijden zonder een wedstrijdlicentie te hoeven hebben, so be it. Ik ben voor meer uitdagende marathons in Nl, door wie dan ook georganiseerd. Maar om ze te organiseren, dat is knap lastig tegenwoordig. Dus hulde voor iedereen die tenminste zijn best ervoor doet :-q .
Zoals beloofd heb ik de discussie of/hoe je de BBC-wedstrijd open kunt stellen voor basislicentiehouders onder de aandacht gebracht bij de organisatie. Die is daarmee aan de slag gegaan en heeft oa ruggespraak gehouden met de KNWU.
Wat ik vanmiddag hoorde:

Er is met de KNWU overleg geweest. En het goede nieuws is: het is (inderdaad) mogelijk! Ze mogen een aparte categorie maken, die direct start na de andere wedstrijd categorieën.
Er komt dan ook een aparte uitslag voor deze wedstrijdcategorie. Het betreft dan de 110 km heren en dames. Deelname is voor iedereen mogelijk met een basislidmaatschap.

Nu moet de organisatie nog even schakelen:
•In de inschrijfmodule komt er binnenkort dus een categorie bij, voor heren en voor dames
•Ze moeten kijken wat te doen met eventuele deelnemers, die zich reeds hebben ingeschreven en dit alsnog willen doen, dus van toertocht naar wedstrijd en van VIP-vak naar wedstrijdvak. Voor de beeldvorming, het VIP-vak met bijvoorbeeld sponsoren start dan na deze nieuwe wedstrijdcategorie.
•En vervolgens moet eea gepromoot worden

Ik kon deze info alvast delen. Volgende week is er naar verwacht al meer informatie.
Kortom, er is geluisterd naar jullie input, en er komt een nieuwe echte wedstrijdcategorie bij voor basislicentiehouders, op de langste wedstrijdafstand a 110km/2050hm :-q !

Meer info volgt, check eventueel ook de berichtgeving die op de website, FB, etc. daarover zal verschijnen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

PaganiProductions schreef:Krijg bijna zin om zelf te starten
Je kan je natuurlijk inschrijven en mee doen:)

Je traint volgens mij genoeg!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Wat een goed nieuws Aurelius! Ik heb een paar jaar geleden bij de knwu hier ool voor gepleit maar toen geen reactie ontvangen. Ik wacht de aanpassing af en schrijf me dan meteen in!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De Funklasse bij de BBC voor basislidmaatschaphouders is een feit en je kunt je inschrijven, check de website:

"Deelname aan wedstrijd Bart Brentjens Challenge mogelijk met basislidmaatschap KNWU!

Goed nieuws voor alle deelnemers die in het bezit zijn van een KNWU-basislidmaatschap. Met een basislidmaatschap is het dit jaar mogelijk om deel te nemen aan de wedstrijd en wel onder de categorie 'Funklasse'.
Je start als wedstrijdrenner direct vooraan.
De wedstrijd staat o.l.v. een officieel KNWU-jurycorps.
Nummers 1 - 2 - 3 worden gehuldigd op het podium.

Ben jij dus in het bezit van een basislidmaatschap, schrijf je dan in voor de 14e editie van de Bart Brentjens Challenge en zorg dat je erbij bent op zondag 7 oktober!".

Met dank aan degenen die de input leverden aan deze discussie :-q !
Laatst gewijzigd door aurelius op di 24 juli 2018, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Top dat er geluisterd wordt! Heel netjes van de organisatie (en van Aurelius voor het fungeren als doorgeefluik).
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

@aurelius, heel mooi. Zou mooi zijn als dat in de toekomst ook mogelijk is. Ik heb nog 2 vragen. Hoeveel basisleden laat men toe? Ik ben basislid en heb mij ingeschreven voor het VIP-vak (Dan hoef ik niet 1000 toerrijders voor te laten). Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Haast u langzaam
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat kan, maar hoe precies weet ik niet. Zou oplossing voor worden bedacht.
Makkelijkst voor nu: check website, mail ze even, en het wordt zeker aangepast!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

aurelius schreef:Dat kan, maar hoe precies weet ik niet. Zou oplossing voor worden bedacht.
Makkelijkst voor nu: check website, mail ze even, en het wordt zeker aangepast!
:-q Gemaild en mijn inschrijving wordt aangepast.
Haast u langzaam
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Met dank aan degenen die de input leverden aan deze discussie :-q ![/quote]

geen dank hahahah :winkie: Nu komend jaar nog een wedstrijd over +/_ 70km dan ben ik ook blij :tong
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

In een opwelling ingeschreven voor de 75. Bij mij werkt het om 'iets voor te trainen' te hebben.
Is de route vergelijkbaar met bv één van de 2 dagen van de 70 km mh2d?
Starttijd is wel relaxed, 10.30 uur. Twijfel om 's morgens uit de randstad die kant op te rijden. Een avond en nacht vooraf daar blijven, weet ik hoe het afloopt :D :bier:
Niet de meest optimale voorbereiding.....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

erwin.burgers schreef:In een opwelling ingeschreven voor de 75. Bij mij werkt het om 'iets voor te trainen' te hebben.
Same here!

Ga samen met een aantal fietsvrienden van de club. Wordt mijn eerste echte mtb tocht, dus ben benieuwd of 75km te doen is. Finishen lukt altijd, maar of ik iedereen nog aardig vind daarna :lol:.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Weet @aurelius (of iemand anders wellicht) of er dit jaar ook weer een verkenningsrit komt met de locals en dhr. Bart Brentjens himself?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De wedstrijdrijders, ook die van het team van Bart Br., komen vaak het parcours van tevoren verkennen, zeker als de BBC als NK wordt verreden (dit jaar niet). Maar ik weet niet wanneer dat gebeurt, dat bepaalt iedereen voor zichzelf, heel soms komt het ter ore. Maar dat betreft dus geen georganiseerde
verkenningsritten. Maar misschien dat er hier wedstrijdrijders meelezen die meer weten?

En de locals rijden in de weken tevoren delen van de route om te kijken waar er evt op hun traject gesnoeid moet worden, waar er bomen liggen, etc., etc. Wij doen ook geen georganiseerde verkenningsritten.

Route is 98% gelijk aan vorig jaar, alleen bij Gulpen en bij het Klooster van Rijckholt zijn er wat verleggingen geweest, kleine aanpassingen, verfraaiingen.

De definitieve goedkeuringen/vergunningen zijn nagenoeg allemaal binnen.
Over 1 week zitten we met SBB om de tafel voor de laatste puntjes op de i.
Over 2 weken hebben we de eerste pijlersmeeting waar alle pijlers hun uit te pijlen en bewaken stuk toebedeelt krijgen.

Ik vind het zelf de mooiste route tot nog toe. Vorig jaar tgv de regen/modder vlak voor de start compleet anders dan anders, onherkenbaar. Dus als 'ie er dit jaar een beetje droog/niet te nat bij ligt kan iedereen er hopelijk 'echt' van genieten. Een heroische editie is best leuk, maar het kan soms ook wat 'te' zijn :winkie: ...
Laatst gewijzigd door aurelius op do 30 augustus 2018, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

aurelius schreef:De wedstrijdrijders, ook die van het team van Bart Br., komen vaak het parcours van tevoren verkennen, zeker als de BBC als NK wordt verreden (dit jaar niet). Maar ik weet niet wanneer dat gebeurt, dat bepaalt iedereen voor zichzelf, heel soms komt het ter ore. Maar dat betreft dus geen georganiseerde
verkenningsritten. Maar misschien dat er hier wedstrijdrijders meelezen die meer weten?

En de locals rijden in de weken tevoren delen van de route om te kijken waar er evt op hun traject gesnoeid moet worden, waar er bomen liggen, etc., etc. Wij doen ook geen georganiseerde verkenningsritten.

Route is 98% gelijk aan vorig jaar, alleen bij Gulpen en bij het Klooster van Rijckholt zijn er wat verleggingen geweest, kleine aanpassingen, verfraaiingen.

De definitieve goedkeuringen/vergunningen zijn nagenoeg allemaal binnen.
Over 1 week zitten we met SBB om de tafel voor de laatste puntjes op de i.
Over 2 weken hebben we de eerste pijlersmeeting waar alle pijlers hun uit te pijlen en bewaken stuk toebedeeld krijgen.

Ik vind het zelf de mooiste route tot nog toe. Vorig jaar tgv de regen/modder vlak voor de start compleet anders dan anders, onherkenbaar. Dus als 'ie er dit jaar een beetje droog/niet te nat bij ligt kan iedereen er hopelijk 'echt' van genieten. Een heroische editie is best leuk, maar het kan soms ook wat 'te' zijn :winkie: ...
Dank voor je uitgebreide reactie! :-q Fijn om te horen dat de voorbereidingen voorspoedig verlopen. Jullie doen goed werk!
Over twee weken kan ik de route alvast voorrijden, vandaar mijn interesse of er toevallig een georganiseerde verkenningsrit zal zijn.

En inderdaad, hopelijk is het dit jaar een heel stuk droger.. :D
Plaats reactie