aurelius schreef:@Schepp, die vraag stelde ik mezelf ook en ik had ‘m al voorgelegd vanmiddag:
Het eerlijke antwoord dat ik kreeg:
Het probleem is een beetje dat de KNWU de officiele wedstrijdlicentie moet promoten. Als je met een basislicentie ‘zomaar’ aan wedstrijden kunt meedoen, koopt men dus de wedstrijdlicentie niet meer en loopt de KNWU inkomsten mis.
In principe komt er geen dus ‘apart’ klassement, maar wel dus een apart ‘snel’ startvak meteen achter de wedstrijdrijders. Degenen die in dat vak starten verschijnen gewoon in het klassement van de overige 110km rijders. Maar er zal er ook daar 1 de snelste zijn. En je kunt je middels je gereden tijd indirect vergelijken met de tijden van wedstrijdrijders. Wil je je meten met de allersnelsten, dan biedt het VIP startvak dus echt voordeel: je hoeft weinig langzamere rijders in te halen.
Boeit de tijd, het competitieve, minder, ga je voor het rijden van de km’s/hm’s, dan kun je natuurlijk uit alle vakken ‘gewoon’ starten.
Maar wedstrijd met podium ceremonie is dus voorbehouden aan de KNWU-wedstrijd-licentierijders.
Daar (KNWU licentie moeten aanschaffen om aan echte wedstrijden mee te kunnen doen) kunnen we vervolgens van alles van vinden, maar zo is het geregeld. De discussie daarover moeten we misschien elders maar voeren?
2 jaar geleden ben ik in het VIP vak gestart en dat was fijn want het was een klein groepje fanatieke rijders net na de wedstrijdrijders. Nergens opstoppingen.
Vorig jaar wilde ik dat weer doen maar toen was er volgens mij geen VIP vak?
Nu heb ik een licentie dus misschien maar weer eens fietsen dit jaar, als het weer een beetje meezit